بسته بندی خشکبار

بسته بندی خشکبار چگونه انجام می شود؟

همانطور که می دانید خشکبار و به ویژه آجیل ها و مغز ها از خوراکی های بسیار پرمصرف هستند و به دلیل خواص منحصر به فردی که برای بدن و کارکرد صحیح اجزای بدن دارند به عنوان خوراکی های مفید به شمار می روند. خشکبار از حبوبات گرفته  تا مغز ها نظیر: پسته و بادام و گردو و… عضو جدا نشدنی برنامه غذایی هر فرد هستند و به دلیل دارا بودن ترکیباتی که برای بدن و اندام ها ضرروی می باشد، از اهمیت ویژه ای در سلامتی برخوردار هستند.

نکته ای که وجود دارد اهمیت استفاده و مصرف خشکبار به صورت کاملا بهداشتی و تمیز است زیرا به دلیل شرایط محیطی از تولید تا انبار داری و فروش آن می بایست پاکیزه نگه داشته شوند تا در نهایت به دست مصرف کننده ها توزیع شوند. به همین دلیل بسته بندی خشکبار آن هم به صورت درست و اصولی بسیار ضرروی می باشد و صرف زمان و برنامه ریزی درست برای آن امری بسیار شایسته است. زیرا به دلیل آلودگی های روزافزون، حشره ها و دیگر عوامل توزیع خشکبار و فراورده های غذایی به صورت سنتی و بدون بسته بندی دیگر پاسخگو نیاز مصرفی مردم نمی باشد و همچنین، عدم بسته بندی برای خشکبار، زمینه نفوذ و رشد باکتری ها در آنها و همچنین انتقال بیماری هارا فراهم می کند.

بسته بندی خشکبار

 چرا محصولات مختلف نیاز به بسته بندی دارند؟

 بسته بندی محصولات مختلف در سال های اخیر به یکی از موارد قابل توجه تولید کنندگان و صنعتگران تبدیل شده است. با گذشت زمان و تغییر سبک زندگی مردم، عرضه کالا به صورت سنتی دیگر مثل قبل نمی تواند در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد. چرا که با گسترش بازار، پدید آمدن رقبای زیاد در این صنعت و از آن گذشته اهداف انسانی و همچنین توجه به بهداشت جامعه، بازاریابی و ارائه محصولات باید به سبکی مدرن تر و همچنین خلاقانه تر صورت پذیرد.

به همین دلیل است که صاحبان کسب و کار به بسته بندی کردن محصولات مختلف خود روی آوردند به طوری که امروزه شاهد این هستیم که هرکدام از آنها برای بهتر شدن و طراحی های جدید بسته بندی های خود تلاش می کنند تا بیشتر مورد توجه مردم و مشتری ها قرار بگیرند. و امروزه شاهد پدید آمدن دستگاه های بسته بندی متنوع هستیم که هر کدام میتواند برای یک یا چند محصول خاص به کار گرفته شود برای نمونه یکی از بهترین تولید کنندگان دستگاه های بسته بندی، ماشین سازی مسائلی می باشد که دستگاه های مختلف بسته بندی نظیر دستگاه بسته بندی شکلات و … را تولید و عرضه می نماید.

از همین رو میتوان چنین عاملی را برای بسته بندی سایر فراورده ها نظیر خشکبار تعمیم داد که اهمیت آن چه از لحاظ فروش و بازاریابی و سود دهی و چه از لحاظ کیفیت و حفظ بهداشت، قابل توجه است. استفاده از چنین دستگاه هایی برای صنایع مختلف مفید است و برای مثال استفاده از دستگاه بسته بندی نبات، در مراحل تولید و توزیع آن بسیار کارآمد و ارزنده است.

چگونه میتوان خشکبار را بسته بندی کرد؟

برای بسته بندی خشکبار روش های متعددی وجود دارد که بسته اهداف عرضه کنندگان آن میتواند بسیار متفاوت باشد. این بسته بندی ها از لحاظ طراحی، هدف ایجاد، میزان خلاقیت، جنس مواد به کار رفته در بسته بندی، قیمت و سایر فاکتور ها میتواند بسیار متغیر باشد که در ادامه به آن می پردازیم:

بسته بندی وکیوم خشکبار

این نوع بسته بندی بسیار رایج در میان بسته بندی محصولات مختلف می باشد. به دلیل پلاستیکی بودن از نفوذ رطوبت به محتوی درون آن جلوگیری می شود. از این رو در حفظ کیفیت و طعم خشکبار موثر است. علاوه برآن در این حالت محصول مورد نظر دیگر با محیط و هوا تماس مستقیم ندارد. در نتیجه مدت زمان بیشتری متواند سالم بماند. هوای درون بسته بندی وکیوم می ماند و درنتیجه زمان نگهداری آن افزایش می یابد. این نوع بسته بندی در صادرات نیز بسیار پر مصرف می باشد و استفاده از آن بسیار شایع بوده و نقش بسزایی در کیفیت محصولات دارد. امروزه برای انواع محصولات دستگاه های متعددی نظیر دستگاه بسته بندی قند و … وجود دارد که هرکسی بسته به نیازمی تواند از آنها استفاده کند. کیفیت بسته بندی ها به نوع دستگاهی که استفاده می کنید نیز مرتبط است که با تهیه آن از تولید کنندگان معتبر، خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

بسته بندی به وسیله پاکت

استفاده از پاکت شکل رایج دیگری در بسته بندی می باشد و انواع مختلفی دارد، از نوع کاغذی و مقوایی آن گرفته تا استفاده از پاکت هایی که با ورق نازک آلومینیوم تهیه می شوند، نمونه هایی از بسته بندی با استفاده از پاکت می باشد.  این پاکت ها با دارا بودن طراحی های مختلف میتواند مزایای بسیاری داشته باشد و همچنین می تواند بسته به نیار مشتری در انواع مختلفی تولید شود.

بسته بندی ظرفی خشکبار

یکی از روش های دیگر در بسته بندی میتواند استفاده از ظروف در بسته بندی باشد که انواع مختلفی از لحاظ طراحی و همچنین جنس آن دارند از انواع بسته بندی به این روش میتوان به ظروف پلاستیکی، شیشه ای، جعبه های مقوایی، ظروف یکبار مصرف و… اشاره کرد که باتوجه به سلیقه مشتری و یا عوامل دیگر میتوانند انتخاب شوند.

بسته بندی خشکبار

مزایای بسته بندی خشکبار

حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری : استفاده از بسته بندی به روش های مختلف میتواند به افزایش ماندگاری و همچنین حفظ کیفیت محصولات بیانجامد. برای نمونه استفاده از دستگاه بسته بندی نقل برای بسته بندی آن میتواند تا مدت زمان بیشتری باعث مانایی آن شود و همچنین برای عرضه کردن، بسیار راحت تر می باشد.

جلب توجه مردم و افزایش فروش : استفاده از بسته بندی به خصوص بسته بندی هایی با طرح های زیبا و منحصر به فرد و همچنین ایده های خلاقانه در جذب و توجه مشتری ها بسیار تاثیر گذاراست و این عامل باعث افزایش فروش و در نهایت سود شما می شود.

جلوگیری از آسیب دیدن خشکبار و آجیل : استفاده از بسته بندی از وارد آمدن آسیب به خشکبار در اثر ضربات و یا تکانه هایی که در اثر جابه جایی و در فرایند توزیع به آن وارد میشود، جلوگیری می کند.

از ورود عوامل فساد جلوگیری می کند : به علت وکیوم بودن بسته بندی ها هوای آزاد با محصول تماس ندارد و همین موضوع سبب جلوگیری از فساد آن می شود. همچنین بسته بندی محصول را از نور خورشید، رطوبت، گرد و غبار، باکتری ها و … محافظت می کند.

تاثیر بسته بندی خشکبار در فروش و بازاریابی

استفاده از بسته بندی در کنار دیگر مزایایی که دارد، تاثیر مثبتی بر فروش و افزایش بازده سود دهی در کسب و کارهای مختلف دارد. بسته بندی با حفظ کیفیت و همچنین افزایش مدت زمان ماندگاری محصولات باعث افزایش فروش آنها می شود و همچنین بسته بندی های خلاقانه باعث جذب بیشتر مشتری می شود. و در نتیجه با طراحی و به کارگیری  آنها به صورت منحصر به فرد شما میتوانید در میان رقبای خود بدرخشید و از آنها پیشی بگیرید. به همین منظور تهیه دستگاه بسته بندی مناسب برای کسب و کارتان میتواند بسیار مفید باشد و سود های قابل توجهی را برای شما بیافریند از این رو تهیه آنها از ماشین سازی مسائلی که انواع ماشین آلات مورد نیاز مانند دستگاه بسته بندی پک را دارا می باشد، سرمایه گذاری مفیدی جهت رشد و ارتقاء کسب و کارتان به شمار می رود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *