بسته بندی مواد غذایی و کسب و کار شما

رابطه بین دستگاه بسته بندی مواد غذایی و کسب و کار شما

رابطه بین دستگاه بسته بندی مواد غذایی و کسب و کار شما

ماشین های بسته بندی مواد غذایی، نقش مهمی در صنایع غذایی دارند. کسب و کارهای بسیار زیادی به دلیل تقاضای بالای جهانی برای غذاهای فرآوری شده توسعه یافته اند. در سال 2019 بازار ماشین های بسته بندی دارای ارزش خالص 40.8 میلیارد دلار بود. پیش‌بینی می‌شود که این بازار تا سال 2027 به 52.83 میلیارد دلار برسد.

به طور کلی دستگاه های بسته ‌بندی  عملکردهای زیادی در صنایع مختلف ایفا می کند. و امروزه بسیاری از صنعت ها نیازمند بسته بندی تولیدات خود و عرضه آن در بازار هستند. صنعت بسته بندی در موارد زیادی همچون جابجایی کیس، برچسب‌گذاری، بسته‌بندی، بطری‌سازی، پالت کردن، چک کردن وزن و ….کاربرد دارد. ماشین سازی مسائلی در این مقاله قصد دارد به بررسی رابطه بین دستگاه بسته بندی مواد غذایی و کسب و کار شما بپردازد. تا انتها با ما همراه شوید.

وضعیت توسعه دستگاه بسته بندی

ماشین آلات بسته بندی به ترتیب در گام های  اول و آخر در فرآیند حمل و نقل و ساخت مورد استفاده قرار می گیرد. این صنعت در دوران بیماری کووید19 کند شد، اما در حال حاضر با بازگشت مردم به مشاغل خود به سرعت در حال بهبود است. تقاضای زیادی برای تولید ماشین های مستقل وجود دارد که این موضوع به عملیات بسته بندی ناب کمک کرده است. رشد چشمگیر صنایع لجستیک و تجارت الکترونیک به توسعه صنعت ماشین آلات بسته بندی کمک شایانی می کند.

همچنین بسته بندی محصولات با ایجاد اشتغال زایی و بازاریابی نقش موثری در اقتصاد جوامع ایفا می کند. .برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله نقش بسته بندی در بازاریابی چیست را مطالعه کنید.

نحوه انتخاب صحیح دستگاه بسته بندی

نحوه انتخاب صحیح دستگاه بسته بندی

1-ابتدا باید به ارزیابی کسب و کار خود بپردازید و  اهداف خود را از کسب و کارتان مشخص کنید و محصول مورد نظر جهت بسته بندی را انتخاب کنید.

2-همه اسناد مشخصات و نیازهای کاربران را که حاوی تمام خواسته ها باشد آماده کنید. این اطلاعات کارآمد و مفید به شما برای تخمین هزینه های تقریبی کمک می کند.

و همچنین به سازندگان کمک می کند تا بهترین دستگاهی را که متناسب با خط تولید شما باشد به شما معرفی کنند.

3- گردش فعلی کارتان را برای تصمیم گیری درست، ارزیابی کنید. اگر ماشین‌های موجود هنوز مفید و کارآمد هستند، می‌توانید با خرید یک دستگاه بسته‌بندی مشابه، از هدر رفتن پول جلوگیری کنید.

 ماشین های  جدید باید با شکاف ها را پر کنند و با افزایش کارایی، گردش فعلی کار شما را بهبود بخشد.

4-فضای کاری خود را در نظر بگیرید و ببینید فضای کافی برای تجهیزات جدید دارید؟ می توانید در مورد فضایی که دستگاه ها نیاز دارند از طریق سازندگان مطلع شوید.

گزینه های که برای خرید مشین الات بسته بندی ذکر شد را باید با دقت مد نظر قرار بدهید. زیرا نادیده گرفتن این ویژگی ها منجر به تصمیم مالی بد می شود.

اگر با در نظر گرفتن این ویژگی ها هنوز اطمینان خاطر پیدا نکردید که چه الزاماتی نیاز دارید، می توانید با سازنده تماس بگیرید.

صنعت بسته بندی توسط چند عامل مهم افزایش جمعیت و رشد صنعت لجستیک و تجارت الکترونیک به سرعت در حال رشد و رونق است.

 اگر می خواهید کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید ، باید محصولات بسته بندی را در نظر بگیرید. هنگام خرید یا ارتقا به ماشین جدید، فاکتورهای ذکر شده در بالا را ارزیابی کنید. آنها شما را برای تصمیم گیری عاقلانه راهنمایی می کنند.

دستگاه بسته بندی مواد غذایی و انواع آن

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی در دو نوع صنعتی و خانگی در بازار عرضه می شوند. هدف از بسته بندی مواد غذایی ایجاد استاندارها و شرایط پایدار به منظور نگهداری مواد غذایی  در مدت زمان طولانی تر است.

بسته بندی مواد غذایی با توجه به نوع مواد غذایی ، نحوه نگهداری و مکان نگهداری آن در بسته بندی های متنوع طراحی می شود.

مهمترین فاکتور در بسته بندی مواد غذایی رعایت اصول بهداشتی و همچنین طراحی های زبیای بسته بندی محصول و عرضه آن در بازار است. مقاله راهنمای مشتریان دستگاه بسته بندی در منزل برای مشتریان مشاغل خانگی مناسب است.

انواع دستگاه بسته بندی صنعتی

  • دستگاه بسته بندی پیلوپک
  • دستگاه بسته بندی دوسرپرس
  • دستگاه بسته بندی توزین دار
  • دستگاه بسته بندی حجمی
  • دستگاه بسته بندی پودری
  • ماشین آلات کیسه پرکن
  • ماشین آلات پرکن مایعات و مواد غلیظ

فاکتورهای مهم در انتخاب روش های بسته بندی

فاکتورهای مهم در انتخاب روش های بسته بندی

برای انتخاب دستگاه بسته بندی مواد غذایی مناسب مهمترین فاکتور مایع و جامد بودن ماده غذایی است.

معولا مواد غذایی خشک و جامد بدلیل طول عمر بیشتر در بسته بندی  های سلفونی و کارتن انجام می گیرد. مواد غدایی همچون حبوبات ، قند ، چایی و…در این دسته بندی قرار می گیرد.به طور مثال برای بسته بندی قند از دستگاه بسته بندی قند استفاده می شود.البته شایان ذکر است که هر دستگاه بسته بندی ممکن است چندین ماده غذایی را بسته بندی کند.

مواد غذایی جامدی همچون سبزیجات، مرغ، گوشت، ماهی که طول عمر کمتری دارند و محل نگهداری و درجه دمای نگهداری آن ها حائز اهیمت است.  باید داخل ظروفی بسته بندی شوند که کاملا هوایی داخلی آن تهویه شده باشد و به این کار اصطلاحا وکیوم می گویند .

 و همچنین برای ماندگاری بیشتراین مواد و نگهداری طولانی تر از تزریق گاز ازت درون بسته ها استفاده شود.

مایعات و نوشیدنی ها در ظروف شیشه ای مخصوص  ، بطری ها و در بعضی موارد در نایلون های مخصوص حمل مایعات  بسته بندی می شوند.

نوعی دیگر از بسته بندی مایعات، تتراپک ها  یا کاغذهای چند لایه هستند که نمونه آن ها در بازار مشهود است و برای نگهداری انواع ابمیوه مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر روش های بسته بندی، ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف هستندکه به  ظروف پت معروف و شناخته شده اند.

این ظروف نوعی ترموپلاستیک است که مواد اولیه تشکیل دهنده آن ها بی خطر و  بی رنگ است و در نتیجه در صنعت بسیار پرکاربرد هستند.

از این نوع بسته بندی در تولید بطری های نوشابه ،آب معدنی ،بطری انواع روغن مایع و برخی از محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می شود. دستگاه بسته بندی پک نمونه ای از ماشین آلات بسته بندی ظروف یکبار مصرف است.

غذاهای فرآوری شده به مجموعه غذاهای پخته همچون میوه ها یا کمپوت ها  ، غذاهای فریزری و کنسرو ها می گویند.که برای بسته بندی آن ها از بسته بندی مخصوص خود استفاده می شود.

تولیدات و خدمات شرکت ماشین سازی مسائلی

 شرکت ماشین سازی مسائلی با بیش از 30 سال سابقه  راه حل های بسته بندی هوشمند را برای تیم با تجربه و منابع مهندسی خود تولید می کند.

این شرکت بهترین بسته بندی و روش های آن را برای کسب تجارتی هوشمند و به صرفه به شما ارائه می دهد.

از مهمترین خدمات این شرکت پشتیبانی پس از فروش است. ما پشتیبان شما هستیم. تا به شما اطمینان لازم برای اجرای فعالیت های خود بعد از خرید را بدهیم تا تجارت خوبی داشته باشید..

ماشین سازی مسائلی به کسب و کار و تجارت شما اهمیت می دهد و به همین دلیل ماشین آلات مدرن و کارآمد را طراحی و تولید می کند.

شرکت ماشین سازی مسائلی در تولید و ساخت انواع ماشین آلات در صنعت مواد غذایی ، صنعت ظروف یکبارمصرف ، تجهیزات پزشکی و دارویی ، دخانیات ، قطعات سنگین  مانند دستگاه بسته بندی نقل، دستگاه بسته بندی خرما ، و ….فعالیت می کند.

 شرکت ماشین سازی مسائلی به ایجاد ارزش برای مشتریان، نوآوری های مستمر و مکرر و پیگیری توسعه پایدار تمرکز دارد. سهم بازار بین المللی ما 2 بخش عمده اروپا و آسیا را پوشش می دهد.

شرکت ماشین سازی مسائلی در زمینه خرید ماشین آلات بسته بندی مواد غذایی راهنمای خوبی برای شما عزیزان می باشد. میتوانید برای راهنمایی بیشتر به شماره 0313692 تماس حاصل فرمایید.

ماشین آلات ساخته شده شرکت ماشین سازی مسائلی همچون دستگاه بسته بندی کترینگ و دیگر دستگاه ها شامل 3 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش است.

ما در کلیه مراحل نصب و آموزش پرسنل توسط تیم متخصص خود، همراه خریدارن هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *