افزایش روند بسته بندی رباتیک در صنایع غذایی

افق برنامه بسته بندی رباتیک در صنایع غذایی با توجه به پیشرفت های تکنولوژی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

ربات ها توانایی تغییر فرآیندها در پردازش و مدیریت مواد غذایی ، بسته بندی ، پالتیزه کردن و غذا دادن را دارند.  با توجه به دلایل اصلی ، سال های اخیر شاهد روبرو شدن با ربات ها در بخش مواد غذایی بوده است.

علاوه بر این ، رباتیک امروزه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از صنایع تبدیل شده است، زیرا با مزیت هایی مانند افزایش بهره وری عملیاتی ، کاهش حرکات مواد و فعالیت خودرو و کاهش در مراحل پیشرفت ، گنجانده شده است.

راه حل های بسته بندی رباتیک برای تولید حجم بالاتر توسط شرکت های تولید و پردازش مواد غذایی استفاده می شود. ربات ها برای پردازش ، بسته بندی محصولات غذایی استفاده می شوند. به عنوان مثال ، سیستم های مختلف ربات در پردازش گوشت مورد استفاده قرار می گیرد تا محصول نهایی اقلام نانوایی را شناسایی کند. و در صنعت نوشیدنی ، بطری ها به صورت خودکار از طریق ماشین های رباتیک به طور اتوماتیک تمیز می شوند ، شمارش می شوند ، پر شده و بر روی یک نوار نقاله قرار می گیرند.

علاوه بر این ، تولید کنندگان صنایع غذایی پس از استفاده از رباتیک نسبت به کار انجام شده توسط زنجیره ای از انسان ، افزایش بهره وری 25 درصدی را متوجه شده اند.

بازار ربات های بسته بندی می تواند براساس برنامه کاربردی ، خروجی ، نوع محصول و صنعت نهایی استفاده شود. براساس نوع محصول ، بسته بندی ، انواع مختلفی از ربات هایی مانند شش محور ، چهار محور ، SCARA، گانتری و دلتا استفاده می شود.

و براساس کاربرد، می توان آن را به پالتینگ یا پالتیزه کردن ، کارتنی کردن ، برچسب گذاری ، بسته بندی مورد / سینی ، بازرسی یا تشخیص و حمل و نقل و یا قرار دادن دسته بندی کرد.

بسته بندی رباتیک اندازه و رشد بازار جهانی

طبق گزارش “تحقیقات و بازار” انتظار می رود بازار جهانی بسته بندی ربات تا سال 2023 به 4.649 میلیون دلار برسد و CAGR 13.9 درصد از سال 2017 تا سال 2023 باشد.

نیاز به سیستم های بسته بندی روباتیک در حال افزایش در صنایع مواد غذایی و نوشیدنی، تجارت، صنایع بهداشتی و صنایع تدارکاتی است. این سیستم ها به افزایش بهره وری کمک می کند و از رشد صنعتی شدن رانده شده است.

با توجه به حساسیت پیشرفته و نرم افزاری، این سیستم ها دقیق تر می شوند و از این رو به رسمیت شناختن مهارت های بالا در مدیریت محصولات مختلف می پردازند.

طبقه بندی ربات ها در صنایع غذایی

ربات ها در صنایع غذایی عمدتا از دست زدن، بسته بندی و استفاده از سرویس های غذایی استفاده می کنند.

الف) انتخاب و محل

ب) ربات های بسته بندی و پالتیزه

ربات های بسته بندی و پالتیزه بر اساس مشخصات باربری و دامنه سرعت در دسترس استفاده می شود.

پالتیزه کردن کوکی ها، نوشیدنی ها، پاستا، شیرینی ها و دیگر موارد در حال حاضر با استفاده از روبات ها انباشته شده است. به عنوان مثال، یک راه حل معمول اجازه می دهد تا تولید 900 کیسه (از 20 کیلوگرم هرتز) در ساعت و سپس آنها را برای جمع آوری هزینه های حمل و نقل بکشانند.

ج) ربات خدماتی

مواد غذایی که از طریق روبات ها سرو می شوند، جدیدترین روش استفاده از ربات ها در صنایع غذایی است. هدف اصلی این ربات ها این است که غذا و نوشیدنی ها را به مشتریان در هتل ها و سالن های فرودگاه به سرعت و کارآمد عرضه کنند.

برای خرید دستگاه بسته بندی به سایت ما مراجه نمایید.

مزایای استفاده از بسته بندی رباتیک:

استقرار بسته بندی ربات در صنایع غذایی کمک می کند تا:

  • کاهش آسیب به محصول
  • کم کردن فرصت های شکست
  • کاهش نگهداری
  • به حداقل رساندن تغییر محصول
  • بهینه سازی عملکرد عملیاتی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *