انواع ماشین آلات بسته بندی

انواع ماشین آلات بسته بندی مواد غذایی

با توجه به نوع بسته بندی مواد غذایی ، بسته بندی انواع مختلفی دارد. جهت بسته بندی مواد غذایی ، دستگاه های بسته بندی مختلفی استفاده می شود. سبک های بسته بندی نیز توسط ماشین بسته بندی بسته به مدت زمان ذخیره سازی محصول تغییر می کند.

غذاهایی که بسیار فاسد شدنی هستند مثل گوشت تازه فرآوری شده و یا اقلام منجمد شده ، بهتر است تحت خلا بسته بندی شوند چون باعث افزایش طول عمر مفید آن می شود. یک نوع جداگانه از دستگاه بسته بندی غذا یا تجهیزات بسته بندی غذا برای انجام بسته بندی خلا محصولات وجود دارد.

انواع مختلف ماشین آلات بسته بندی غذا در ادامه آورده شده است:

دستگاه بسته بندی وکیوم مواد غذایی

این یکی از موثرترین دستگاه های بسته بندی جهت بسته بندی مواد غذایی است ، زیرا از تولید هوا اجتناب می کند و غذا را تازه نگه می دارد. همانطور که میکروارگانیسم های هوازی مسئول خراب شدن سریع مواد غذایی هستند ، آنها به سختی رشد می کنند یا تحت این شرایط بی حرکت می شوند.

دستگاه بسته بندی وکیوم مواد غذایی به افزایش طول عمر محصولات مواد غذایی کمک می کند و این محصول را برای فروش در واحدهای ذخیره سازی یخچال و فریزر چند فروشگاه خرده فروشی مناسب می سازد.

دستگاه بسته بندی بیسکویت

دستگاه بسته بندی بیسکوییت نوع دیگری از تجهیزات بسته بندی مواد غذایی است. این معمولا با کنترل کننده دیجیتال به منظور حفظ دقت بالا در دستیابی به درجه حرارت مورد نظر در طول فرآیند بسته بندی مواد غذایی ، نصب شده است. این کمک می گند تازگی مواد غذایی در حد مطلوب حفظ شود. جالب ترین جنبه این دستگاه این است که محصولات بسته بندی شده با شمارنده اتوماتیک خود که میزان بسته بندی شده توسط دستگاه را نشان می دهد ، دقیقا کنترل می شود. این امر برای شرکت های تولیدی غذا برای نظارت بر خروجی کارخانه روزانه آسان تر می شود.

تجهیزات بسته بندی مواد غذایی بقچه ای

تجهیزات بسته بندی بقچه ای غذا بسیار رایج است و به طور گسترده توسط بسیاری از تامین کنندگان مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه می تواند مقدار زیادی مواد غذایی را قبل از اینکه باهم متحد شوند ذخیره کرده و یا به عنوان یک بسته مجزا دور هم جمع می شوند.

آن همچنین به عنوان یک ماشین Banding  نامیده می شود. همچنین می تواند برای بسته بندی اقلام کوچک مانند شکلات یا آبنبات که به صورت انفرادی برای اهداف اقتصادی مورد نیاز است ، مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه دوخت

این مدل در بسیاری از کارخانه های فرآوری مواد غذایی چین محبوب است. غذاهایی که در این مورد بسته بندی می شوند ، در کیسه ها و کیسه های پلاستیکی انباشته شده اند. این دستگاه برای بسته بندی غلات و مواد غذایی پودری مانند پودر شیر و شکر رایج است.

دستگاه بسته بندی

این ماشین های بسته بندی به طور مشابه در بسیاری از کارخانه های مواد غذایی رایج هستند. این تجهیزات برای بستن سیم های فلزی برای محصور کردن کیسه یا کیسه مواد غذایی استفاده می شود.

ماشین های پوششی

این نوع ماشین آلات بسته بندی در میان تامین کنندگان مواد غذایی شربت و نوشیدنی محبوب هستند. این تجهیزات فقط برای بسته بندی مواد غذایی استفاده نمی شود ، بلکه معمولا در ارتباط با سایر تجهیزات بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

وظیفه اصلی این تجهیزات ، بستن آیتم های مواد غذایی بسته بندی با قراردادن سرپوش های هوای سخت است. این امر در شرکت های تولیدی سودا متداول است.

ماشین آلات انباشت

ماشین آلات انباشت همراه با دستگاه پوششی به کار می رود. این دستگاه به تنظیم مناسب بطری ها برای پر کردن منظم و سازمان یافته غذاها کمک می کند. این مدل دستگاه در شرکت های سودا و شرکت های بطری آب مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مختلفی از دستگاه های بسته بندی مواد غذایی وجود دارد. مهم است که مورد مناسب را انتخاب کنید وقتی که یکی از این ماشین آلات را با توجه به نوع غذای بسته بندی شده برای اطمینان از کیفیت مطلوب محصول با عمر طولانی مدت نگه دارید ، خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *