بررسی تأثیر طرح بسته بندی محصولات آرایشی

بررسی تأثیر طرح بسته بندی محصولات آرایشی

در دنیای امروز، بسته بندی محصولات به بخش مهمی از آمیخته بازاریابی تبدیل شده است و می تواند به محصولاتی که بسته بندی و برچسب گذاری برخی از منابعی است که مصرف کننده به آنها اشاره می کند. به منظور قضاوت در مورد کیفیت محصول و انتخاب بسته بندی محصولات یکی از مهمترین پارامتر های برای تصمیم گیری فوری در طول فرآیند خرید است. اغلب ، مصرف کننده به بسته بندی نگاه می کند و تصمیم می گیرد به همین دلیل، بسته بندی مناسب باعث صرفه جویی در وقت مصرف کنندگان و ایجاد
ارتباط آنها با برند می شود . مجموعه های بسته بندی زیبا افزایش انتظار برای یک محصول عالی این بدان معناست که گاهی اوقات یک محصول را می توان با کیفیت بالاتر و لوکس تر از آنچه که در واقع است در نظر گرفت .

محصولات آرایشی و بهداشتی را می توان به عنوان محصولاتی با احساسات زیبایی شناختی در نظر گرفت. از آنجایی که ویژگی های بصری محصولات از زیبایی شناسی برخوردار است ، بسته بندی طراحی شده می تواند تاثیر بیشتری بر رفتار انتخاب مصرف کنندگان در محصولات آرایشی و بهداشتی داشته باشد. احساسات زیبایی شناختی ذهنی هستند ، بنابراین می توان آن را به عنوان ادراک مبتنی بر دانست. تخمین زده می شود که محصولات آرایشی در ارزیابی ارزش حساس تر می باشند. علاوه بر این، بازار لوازم آرایشی به طور مداوم در حال توسعه است و کیش زیبایی دارد. بسته بندی را به عنوان تمام فعالیت های طراحی و تولید تعریف می کند. در ادامه بصورت دقیق تری به بررسی تأثیر طرح بسته بندی محصولات آرایشی می پردازیم.

بسته بندی محصول جز مهم کار است که آمیخته با بازاریابی کلی است و می تواند از تبلیغات محصول پشتیبانی کند، هویت برند را ایجاد کند، شناخت را افزایش دهد و فضای قفسه را بهینه کند. بسته بندی را می توان به عنوان یکی از با ارزش ترین ابزار های امروزی تلقی گیری خرید در محل فروش است بسته بندی به عنوان ابزاری برای تمایز بین طیف گسترده ای از موازی ها عمل می کند. محصولات و رفتار خرید مصرف کننده را تحریک می کند.

بسته بندی علاوه بر اینکه الزامات عملکردی را برآورده می کند زیبایی شناسی را نیز برآورده می کند اجزا باید به درستی انتخاب شوند. بسته بندی در مقایسه با تبلیغات، دسترسی بهتری دارد و می تواند یک برند را از رقبای خود متمایز کند. نه تنها در نقطه خرید، بلکه در هر زمان تصمیم خرید را ترویج و تقویت می کند. مصرف کنندگان مایل به پرداخت بیشتر برای بسته بندی بهتر هستند. بسته بندی ها و طراحی بسته بندی بهتر بر رضایت مصرف کننده تأثیر مثبت می گذارد.

رنگ بسته بندی جنبه اساسی ادراک انسان است و بسیاری از محققان را برای مطالعه تأثیر و شناخت آن بر مصرف کننده مجذوب کرده است. رنگ بسته بندی نقش کلیدی در انتخاب مصرف کننده ایفا می کند زیرا بیش از یک پیام در مورد محصول است، بلکه پیام مورد نظر را نیز منتقل می کند. ویژگی هایی که مختص یک برند هستند. رنگ یکی از اجزای ضروری بسته بندی است زیرا مصرف کنندگان از نوع خاصی از رنگ ها برای خاص انتظار دارند.

بسته بندی فرآیند مفهوم سازی، برنامه ریزی و طراحی یک بسته یا لفاف برای نگهداری، محافظت و تجارت یک محصول است. در بازاریابی مدرن، اگر بسته بندی محصولی را به فروش نرساند، به همان اندازه بی ارزش است. با برجسته کردن نقش بسته بندی در بازاریابی یا برقراری ارتباط با یک متخصص برجسته تبلیغاتی، می توان مشاهده کرد که بسته بندی حتی بیشتر از تبلیغات می فروشد . دلیل آن این است که بیشتر کالاهایی مانند لوازم آرایشی و غیره پشتیبانی تبلیغاتی کمی دارند یا اصلاً پشتیبانی نمی شوند. اما آنها باید بسته بندی شوند. عملکرد حیاتی بسته بندی به وضوح در محیط فروشگاه های سلف سرویس آشکار می شود، جایی که فروش باید به قدرت بسته بندی وابسته باشد. این امر با طراحی بسته ای برای جلب توجه مصرف کننده در محل خرید، برای ارائه اطلاعات مورد نیاز در مورد محصول به مصرف کنندگان به دست می آید تا ترغیب و انگیزه ای که اغلب برای انجام فروش ضروری است یا برای ترغیب مصرف کنندگان ضروری است فراهم شود.

بسته بندی توجه مصرف کننده را به برند خاصی جلب می کند، تصویر آن را افزایش می دهد و بر ادراک مصرف کننده در مورد یک محصول تأثیر می گذارد. همچنین بسته ارزش منحصر به فردی به محصولات می دهد، به عنوان ابزاری برای تمایز عمل می کند، یعنی به مصرف کنندگان کمک می کند تا محصول را از طیف گسترده ای از محصولات مشابه انتخاب کنند، رفتار خرید مشتریان را تحریک می کند . بنابراین بسته بندی نقش مهمی در ارتباطات بازاریابی ایفا می کند و می تواند به عنوان یکی از مهمترین عوامل
تأثیرگذار بر خرید بسته توسط مصرف کننده تلقی شود
. از آنجایی که بسته بندی یک کارکرد تبلیغاتی مهم در بازاریابی مدرن را انجام می دهد ، باید انجام شود. از نظر زیبایی شناختی دلپذیر و به اندازه ای متمایز است که در کنار برند های رقیب در قفسه های خرده فروشی بایستد.

به گفته یونیلور اینترنشنال، بسته بندی به بخش جدایی ناپذیر از محصول تبدیل شده است. بدون آن، هیچ برند و آزادی انتخاب وجود نخواهد داشت. در نمایشگر، بسته بندی به یک دستیار بی صدا در فرآیند انتخاب تبدیل می شود. به همین دلیل است که محصولات نه تنها برای شناسایی آسان بلکه برای وادار کردن اقدامات خرید بسته بندی می شوند. عامل کلیدی موفقیت در بسته بندی، استفاده از رویکرد بازاریابی در محصول بسته بندی شده برای نگهداری، محافظت و تجارت یک محصول معین است. رویکرد بازاریابی به
بسته بندی محصول به این واقعیت توجه دارد که هر محصول پیامی را منتقل می کند و با توجه به این موضوع، یک محصول باید بسته بندی شود تا پیام مورد نظر را به بازار هدف منتقل کند. برای تاثیرگذاری
بسته بندی مناسب، تصویر یا شخصیت شما از محصول باید کاملاً متفاوت از هر محصول دیگری باشد.

بررسی تأثیر طرح بسته بندی محصولات آرایشی

چالش نهایی این است که بسته بندی خود را متمایز و منحصر به فرد کنید تا فوراً تشخیص داده شود که آیا به تنهایی یا در کنار بسته های دیگر قرار می گیرد. بسته بندی هم برای فروشنده و هم برای خریداران محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. می تواند از فساد، شکستن، دستکاری یا سرقت جلوگیری کند. افزایش راحتی در استفاده یا ذخیره سازی؛ و شناسایی محصولات را آسان تر می کند. بهبود قابل توجه در بسته بندی حتی می تواند با گسترش روش های استفاده از آن و در نتیجه بازارهای بالقوه آن، محصول جدیدی ایجاد کند. برخی از بسته بندی ها با جذابیت زیبایی شناختی برای شناسایی آسان توسط مصرف کننده نهایی طراحی شده بودند، اما طراحی بسته بندی
معمولاً به تکنسین ها واگذار می شد.

شرکت ماشین سازی مسائلی طراح و سازنده دستگاه های بسته بندی از جمله دستگاه بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران و جهان است. از این رو با بهره گیری از این دستگاه می توان لوازم آرایشی و بهداشتی خود را با بسته بندی های مناسب و مرغوب به بازار ارائه دهید و انتخاب محصول خود را به صدر فروش برسانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *