مواد مورد استفاده در بسته بندی

 مواد مورد استفاده در بسته بندی

محصولات خریداری شده و فروخته شده در سراسر جهان سالیانه هزینه های چند میلیارد دلاری جهت بسته بندی دارند. برآورده شده است که 10 درصد از هزینه های کلی محصولات خرده فروشی هزینه های بسته بندی است. درحالیکه بسیاری از محصولات در قفسه فروشگاه ها هستند شرکت ها میلیون ها دلار صرف استفاده از بسته بندی به عنوان یک نوع بازاریابی برای جذب مشتری می کنند.

انواع مواد و ظروف زیادی برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.در ادامه لیستی از رایج ترین مواد مورد استفاده در بسته بندی در سراسر جهان را ذکر می کنیم.

چند سالی است که دستگاه های بسته بندی تولید شده اند و بکار گرفته میشوند…

شرکت ماشین سازی مسائلی با تلاش مستمر و هدفمند توانسته است در طراحی ، ساخت و بهینه سازی ماشین های بسته بندی بهترین ها را برای همگان به ارمغان آورد.

شما برای خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی روی لینک کلیک کنید.

بسته بندی شکلات

1- کاغذ / مقوا / فیبر

مقوا و تخته فیبر در بسته بندی اولیه و ثانویه برای شرکت های سراسر جهان استفاده می شود. کاغذ برای تهیه انواع متنوعی از محصولات بسته بندی نازک از جمله برچسب ها ، کاغذ کرافت ، کیسه های کاغذی و… استفاده می شود.

مقوا ضخیم تر و با دوام تر از مواد کاغذی استاندارد است. مقوا در اغلب موارد در بسته بندی اولیه استفاده می شود.مقوا برای کارتن های شیر و آب ، جعبه های غلات، جعبه های مواد غذایی یخ زده ، جعبه های آبنبات و موارد دیگر استفاده می شود. مقوا محافظ محصول کمی بیشتر از یک ماده کاغذی و کمتر از فیبر است.

فیبر تهیه شده از تخته فیبر خرد شده در ساخت جعبه های راه راه استفاده می گردد. فایبر گلاس بین دو تخته فیبر مرز صافی ایجاد می کند که باعث ایجاد مقاومت بیشتر می شود.

به گفته انجمن آمریکایی فارست و کاغذ ، بیش از 95 درصد از تمام محصولات در ایالات متحده در بسته بندی ثانویه از تخته فیبر (فایبر گلاس) ساخته شده استفاده می کنند.

بسته بندی فلزی

2- بسته بندی آلومینیوم

بسته بندی آلومینیوم برای انواع برنامه های کاربردی در سراسر جهان استفاده می شود. بیشترین موارد شناخته شده و استفاده شده برای بسته بندی آلومینیوم ، قوطی و ظروف آلومینیومی است.طبق گزارش انجمن آلومینیوم ، سالانه بیش از 7 میلیارد فویل و ظروف تولید می شود.

بسته بندی فویل در پزشکی ، مواد غذایی ، نوشیدنی ، لوازم آرایشی و بسیاری از صنایع دیگر به عنوان محافظ مانع، استفاده می شود. فویل برای حفاظت از محصولات از رطوبت ، نور خورشید و دیگر عناصر خارجی کمک می کند.

 

برای خرید دستگاه بسته بندی تنباکو بر روی لینک کلیک کنید.

بسته بندی شیشه ای

3- بطری های شیشه ای

اگرچه بازار پلاستیکی PE بخشی از بازار بسته بندی شیشه را مصرف کرده است، اما بسته بندی شیشه همچنان سهم قابل توجهی در صنعت بسته بندی دارد. نوشیدنی ها بخش بزرگی از بازار بسته بندی شیشه ای را تشکیل می دهند. سایر صنایع که به طور مدوام از بسته بندی شیشه استفاده می کنند عبارتند از: لوازم آرایشی و مراقبت شخصی ، غذا و چاشنی هاو…

برخی از شرکت ها بسته بندی شیشه ای را ترجیح می دهند زیرا 100 درصد قابل بازیافت است و معمولا برای ظروف جدید بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد. طبق گفته موسسه بسته بندی شیشه ، شیشه می تواند بی نهایت بدون از دست دادن کیفیت یا خلوص بازیافت شود.

 

 

4- بسته بندی PET/ HDPE/ بسته بندی سخت

از پلی اتیلن ، پلی اتیلن با چگالی بالا و پلی اتیلن ترمتالات که سخت تر از سایر پلاستیک ها است تولید شده است.در حالیکه حفظ ساختار محافظتی سختگیرانه است هر دو ماده در برابر رطوبت مقاومت عالی خود را حفظ می کنند. برخی از کاربردهای رایج برای HDPE و PET عبارتند از: بطری آب ، بطری نوشابه و…

بسته بندی حبوبات

همراهان عزیزدر این مقاله در مورد مواد مورد استفاده در بسته بندی صحبت کردیم .

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی نظیردستگاه بسته بندی تجهیزات پزشکی- دستگاه بسته بندی ظروف یکبار مصرف – دستگاه بسته بندی شکلات و … روی لینک کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *