نکاتی در رابطه با نگهداری و تعمیرات دستگاه بسته بندی

نکاتی در رابطه با نگهداری و تعمیرات دستگاه بسته بندی

استفاده از د ستگاه های بسته بندی بسیار آسان است و انواع محصولات را جهت زیبایی و محافظت از محصول بسته بندی میکنند. زمانی که دستگاه بسته بندی دچار آسیب میشود، روند معمول خط تولید را از مسیر خارج میکند. محافظت صحیح دستگاه های بسته بندی جهت کارایی بالای کارخانه ها و صنایع متفاوت بسیار حائز اهمیت است. بازسازی و محافظت دستگاه های بسته بندی علاوه بر ممانعت از به تعویق افتادن کارها، به دستگاه کمک میکند که در راندمان بهینه پایداری بیشتری داشته باشتند. همچنین بازسازی و محافظت مناسب دستگاه های بسته بندی جهت افزایش طول عمر و کارایی بیشتر دستگاه بسیار اهمیت دارد.

همواره به خاطر داشته باشید که د ستگاه های بسته بندی یک ماشین الکتریکی میباشند. لذا در صورتیکه در مکان مناسبی نباشد یا بصورت صحیح از آنها محافظت نگردد، خطر شوک الکتریکی یا آتش سوزی وجود دارد. در این مقاله شرکت ماشین سازی مسائلی تولیدکننده دستگاه های بسته بندی برای کلیه کارخانه هایی که هدف آنها کاهش هزینه و افزایش سود میباشد، نکاتی در رابطه با نگهداری و تعمیرات دستگاه بسته بندی ارائه میکند که با بهره گیری از این نکات ساده، مطمئن با شید بصورت پیوسته کارایی بالایی را از دستگاه بسته بندی خود خواهید داشت.

7 نکته تخصصی جهت بازسازی و محافظت از دستگاه های بسته بندی

1- داشتن برنامه پیشگیرانه منظم جهت بازسازی و محافظت از دستگاه

بازسازی و محافظت پیشگیرانه قدم اول جهت محافظت صحیح دستگاه های بسته بندی برای حصول اطمینان از طول عمر بهینه و طولانی دستگاه می باشد. دستگاه های بسته مانند و سایل نقلیه لازم است بصورت متناوب بازسازی و محافظت شوند تا بتوانند تولید بهینه ای داشته باشند. بعد از نصب دستگاه، داشتن برنامه پیشگیرانه
محافظت از دستگاه بسیار اهمیت دارد.
برنامه بازسازی و محافظت جهت پیشگیری از مشکلات جزئی و کلی ارائه شده که موجب کاستن آسیب های برنامه ریزی نشده میشود. در ذیل چند مورد از وظایف محافظت پیشگیرانه را بیان می کنیم:

  • نظارت دستگاه توسط کارشناسان فنی باتجربه
  • بازرسی و تعویض قطعات با فرسودگی بالا
  • اطمینان از محافظت قطعات با فرسودگی بالا در انبار
  • روغن کاری دستگاه به صورت منظم
  • آموزش پیوسته برای اپراتورهای دستگاه

2- تمیزکردن دستگاه به صورت روزانه

از دیگر قسمت های مهم محافظت و بازسازی پیشگیرانه، تمیز کردن متناوب دستگاه ها می باشد. جهت برطرف نمودن گرد و غبار سطح دستگاه، تمیزکاری روزانه داشته باشید. جهت تمیز کردن قطعات داخلی، بسته به میزان استفاده از دستگاه، هر ماه یک الی دو بار برنامه ریزی کنید.

3- پیروی از راهنمای دستگاه

همواره اطمینان داشته باشید که پرسنل در حین تمیزکاری، بازسازی و تنظیم دستگاه از راهنمای سازنده تبعیت میکنند.

4- تمیز نگهداشتن محیط

همانگونه که تمیز نگهداشتن دستگاه مهم می باشد، تولیدکنندگان باید محل کار را خالی از گرد و غبار و زباله نگهدارند زیرا امکان دارد در کارایی دستگاه اختلال ایجاد شود. مطمئن شوید فیلتر هایی جهت پاک کردن فضا از آلاینده ها وجود دارد. همچنین محیط پیرامون دستگاه را با اقدامات بهداشتی مرتبا تمیز کنید.

5- محفوظ داشتن یک رکورد محافظت کامل

کلیه نظارت بازستازی و محافظت دستتگاه، مانند جزئیات مربوط به اصلاح یا تعویض هایی که انجام می شود را یادداشت کنید. تاریخچه بازسازی و محافظت دقیق به شما در عیب جویی مشکلات آتی و تعیین بهای دستگاه در زمان فروش آن کمک می کند.

6- فهرست قطعات یدکی دستگاه داشته باشید

زمان خرید دستگاه بسته بندی، تولیدکننده باید لیست قطعات یدکی را در اختیار شما قرار دهد که این فهرست به دو دسته فرسایش زیاد و کم تقسیم بندی می شود. به طور معمول توصیه می گردد قطعات با فرسایش بالا را در انبار نگهداری کنید زیرا این قطعات احتمال خرابی بیشتری دارند.

7- برنامه ریزی درست برای زمان ارتقاء دستگاه

بدلیل توسعه تکنولوژی، دستگاه های بسته بندی طی مدت زمانی منسوخ شده و نیاز به آپدیت دارند. به همین منظور با تولیدکننده دستگاه ارتباط پیوسته داشته باشید که از پیشنهادات لازم آنها آگاه باشید.
این 7 مورد از مهمترین ترفند های محافظت دستگاه هستند تا به شما اطمینان دهند که دستگاه های بسته بندی شما تا پایان عمر سودبخش، موثر، با کارایی بالا و پایدار می مانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *