دستگاه بسته بندی

کدام دستگاه بسته بندی با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد؟

آیا شما یک کارآفرین هستید که به دنبال گزینه های مختلف برای برندسازی کسب و کار خود می گردید؟ اگر روش های بسته بندی خوبی را برای تبلیغات محصولات خود انتخاب کرده اید، پس در حال حاضر در رقابت هستید. بسته بندی، نه تنها در مورد نگهداری محصولات، بلکه برای حفظ ثبات نام تجاری، ضروری است. تنها هدف استفاده از یک بسته بندی خوب این است که مواد خوراکی و غیر خوراکی را ایمن نگه دارد و از هجوم میکروب ها، رطوبت و گرما نیز جلوگیری نماید. برای انواع محصولات، بسته بندی های مختلفی وجود دارد که در دو گروه اصلی مشخص می شوند. اگر متقاضی خرید دستگاه های بسته بندی هستید، به دو گروه اصلی زیر توجه داشته باشید:

1-بسته بندی برای خرده فروشی کالا

چنین بسته بندی متنوع وجود دارند که برای محافظت از مواد غذایی در برابر هر نوع آسیب، ایده آل هستند. به علاوه این بسته بندی ها در یک زمان، محصولات شما را برای اهداف خرده فروشی تبلیغ می کنند. این نوع بسته بندی ها اساساً شامل ساشه ها، بطری های شیشه ای، بطری های پلاستیکی، قوطی های فلزی و مدل های دیگر است.

2-بسته بندی با هدف حمل و نقل

دومین گروه برای بسته بندی انواع کالا، با هدف حمل و نقل در مسافت های مختلف است. بسته ها برای حمل و نقل، جهت محافظت از غذا و حمل ایمن مواد از یک مکان به مکان دیگر بهترین گزینه هستند. این بسته بندی ها شامل کارتن های ضد آتش راه راه، انواع کیسه و گونی، ظروف بسته بندی شده کوچک، جعبه ها، درام ها و کیسه های فویل می باشد.

برای انواع صنایع، بسته بندی نیز بر اساس محصولاتی که در کارخانه تولید می شوند، متفاوت است. مهم نیست که شما تجارت مواد غذایی دارید یا معاملاتی در زمینه تولید لباس انجام می دهید؛ باید بدانید که بسته بندی، مهمترین بخش هر فرآیند است. در اینجا، ما در مورد برخی از مواد مورد استفاده برای بسته بندی های مختلف بحث می کنیم.

بیشتر بخوانید: انواع دستگاه بسته بندی شیرینی و شکلات

کدام مواد اولیه برای آماده سازی محصولات در دستگاه بسته بندی به کار می روند؟

دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی

1-مقوا، کارتن و کاغذ

فناوری های پیشرفته و اکثر تولید کنندگان ماشین آلات بسته بندی ثابت کرده اند، کاغذ و مقوا، یکی از مهم ترین مواد اولیه بسته بندی در این صنعت می باشند. دلیل آن، هزینه کم، قابلیت طراحی شکل بسته بندی ها و تزیین آسان آنها است.

مقوا و کاغذهایی که به صورت تجاری در دسترس هستند از الیاف سلولز و از منابع دیگر مانند سیزال، کنف، کاه و پنبه ساخته شده اند. علاوه بر این، هنگامی که بسته بندی ها، با لمینیت، پوشیده می شود، استحکام کاغذ به طور خودکار افزایش می یابد و همچنین، یک مانع خوب را برای ورود عوامل بیرونی ارائه می دهد. حتی این مواد را می توان به راحتی برجسته سازی یا مات کرد.

می توان از برچسب ها، بروشورها، جعبه های کاروگیت، بسته های خمیر کاغذ، جعبه های سفت و سخت و کارتن نیز استفاده کرد. همه آنها با استفاده از کاغذ و مقوا تهیه می شوند.

2-شیشه

شیشه های موجود در بازار که به عنوان مواد بسته بندی استفاده می شود از ترکیب کربنات سدیم، کربنات کلسیم و سیلیس تهیه شده اند. سازندگان شیشه ها، ترکیبات مختلفی را به منظور ایجاد مقاومت در برابر شوک حرارتی، رنگ و حتی درخشش به مواد اولیه ساخت شیشه اضافه می کنند.

چرا شیشه، ماده مهم در بسته بندی است؟ دلایل زیر می تواند این سوال را پاسخ دهد:

  • شیشه مقاومت خوبی در برابر رطوبت و گاز دارد.
  • به دلیل بی اثر بودنش، بسیار پرطرفدار است.
  • اثری بر مواد غذایی ندارد.
  • قابلیت بازیافت بالا دارد.
  • قالب گیری آسان به اشکال مختلف امکان پذیر است.
  • شفافیت خوبی دارد و این برای دیده شدن محصول، مناسب است.

3-بسته بندی با پلاستیک های حباب دار

امروزه روکش های حباب دار جزو معدود مواد بسته بندی محسوب می شوند که به شما کمک می کنند محصول خود را برای مدت زمان طولانی تری، ایمن نگه دارید؛ این اقلام، خواه لوازم الکترونیکی باشند یا ظروف شیشه ای یا هر محصول شکننده دیگر. همه را می توانید به راحتی در این بسته بندی حباب بسته بندی کنید. این نوع پوشش ها می توانند کالای با ارزش شما را از اثرات دما و فشار بیرونی، ایمن نگه دارد. اقلامی که نیاز به محافظت بیشتری دارند در داخل این حباب بسته بندی می شوند.

4-انواع پلاستیک ها

تولید کنندگان ماشین آلات بسته بندی مواد غذایی از پلاستیک برای بسته بندی مایعات و همچنین مواد غذایی جامد استفاده می کنند. یک واقعیت آشکار در مورد استفاده از پلاستیک این است که وزن سبک دارد، پس مواد بسته بندی محکم و مقرون به صرفه ای هستند. به همین دلایل، پلاستیک ها جایگزین مناسبی برای مقوا و مواد بسته بندی شیشه ای شده اند. پلاستیک ها دارای مزیت های زیر برای بسته بندی خوراکی ها و سایر اقلام می باشند:

  • دارای وزن سبک
  • استحکام خوب
  • قابلیت قالب گیری آسان
  • مقاوم در برابر ضربه
  • آسان بودن برای برچسب زدن
  • قابلیت آب بندی حرارتی

5- بسته بندی شیرینگ

بیشتر محصولات تجاری عمدتاً بسته بندی و برای حمل و نقل آماده می شوند. این نوع بسته بندی، بیشتر برای آن دسته از موادی که نیاز به محافظت در برابر دستکاری نیروی انسانی دارند، استفاده می شود. این بسته ها به آسانی مهر و موم شده و در برابر رطوبت هم مقاوم می باشند.

6-پاکت های پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی بهترین انتخاب برای محافظت از کالاهای شما در برابر شرایط بیرونی هستند و برای همین هدف طراحی شده اند. این پاکت ها هم به صورت آماده و هم به صورت رول برای نصب در دستگاه بسته بندی موجود می باشند.

اگر قصد خرید یکی از انواع دستگاه بسته بندی را دارید، اول از همه، بودجه خود را تنظیم کنید و مواد بسته بندی را که مطابق با نیازهای شما باشد، جستجو نمایید. هنگامی که در یک بودجه معین به توافق رسیدید، در مورد نحوه حمل و نقل بسته ها هم فکر کنید. این یک فاکتور بسیار مهم است که هنگام انتخاب مواد بسته بندی باید در نظر گرفته شود.

برای مشاوره خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی و غیر خوراکی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *