اقدامات فنی در بسته بندی گوشت

اقدامات فنی در بسته بندی گوشت
بسته بندی گوشت نیز مزایایی همانند سایر انواع بسته بندی مواد غذایی دارد. اگرچه بسته بندی های با تزریق گاز رایج است ، اما پیشرفت های موجود در بسته بندی گوشت توسط مواد فعال ، آنتی اکسیدانی ، ضد میکروبی و فناوری نانو باعث تغییر سطح بسته بندی گوشت شده است. ماشین سازی مسائلی سازنده دستگاه بسته بندی فرآورده های گوشتی در این مقاله به بررسی مداخلات تکنولوژیکی جدید در بسته ‌بندی گوشت برای افزایش کیفیت و ایمنی محصولات گوشتی می‌پردازد. از اقدامات نو آورانه شامل بسته بندی فعال، بسته بندی هوشمند، بسته بندی آنتی اکسیدانی، بسته بندی ضد میکروبی، بسته بندی جوی اصلاح شده (MAP) و فناوری نانو در بسته بندی گوشت استفاده می شود.

این روشهای بسته بندی ، محیطی خوش خیم و اکولوژی هستند. برای ایمنی میکروبی مواد غذایی و دستیابی به ماندگاری طولانی تر، بسته بندی فعال آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی ایجاد شده است که به طور مثبت شرایط بسته را تغییر می دهد تا به طور موثر ایمنی و کیفیت مواد غذایی موجود در آن بهبود یابد. بسته بندی هوشمند یک شاخه نو ظهور و هیجان انگیز از علم و فناوری بسته بندی است که فرصت های خوبی را برای افزایش ایمنی مواد غذایی، کیفیت و راحتی ارائه می دهد و در نتیجه تعداد شکایات خرده فروشان و مصرف کنندگان را کاهش می دهد. فناوری RFID نوعی اطلاعات الکترونیکی است که در بسته بندی هوشمند قابل استفاده است. پیشرفت های انجام شده در زمینه فناوری نانو ، صنعت بسته بندی را تا حد زیادی تغییر داده است. متداول ترین بستر بسته بندی مواد غذایی مبتنی بر سلولز سلفون است که در فیلم به عنوان سلولز بازسازی شده نیز شناخته می شود.
بسته بندی مواد غذایی فراتر از عملکرد اصلی محافظت است و عملکردهای زیادی را برای محصول بسته بندی شده ارائه می دهد. بسته بندی و ویژگی های محصول مربوط به بسته بندی ، بر نیات و تصمیمات خریداران تأثیر می گذارد ، بنابراین ظاهر ، ظرفیت اتصال آب ، ویژگی های رنگ ، کیفیت میکروبیولوژیکی ، پایداری چربی ، ارزش غذایی و خوشبو بودن از خواص مهم گوشت است. این امر به ساخت مواد بسته بندی جهت حفظ و جلوگیری از از بین رفتن این خصوصیات عملکردی نیاز دارد تا راحتی مصرف کننده و قابلیت استفاده در مورد مهار ، حفظ و محافظت از محصول و اطلاعات مربوط به محصولات بسته ها را فراهم کند.

انواع بسته بندی گوشت
انواع بسته بندی گوشت
برای بسته بندی گوشت خام و فرآوری شده خام ، بسیاری از شرایط بسته بندی وجود دارد تا از کیفیت مطلوب آن برای ذخیره استفاده شود. اگرچه همه سیستمهای بسته بندی می توانند برای اکثر محصولات مبتنی بر گوشت استفاده شوند، اما انتخاب مواد بسته بندی برای محصولات خاص به خواص توصیه شده برای ذخیره سازی و قابل قبول بودن مصرف کننده متکی است. انواع بسته‌بندی از مواد بسته‌بندی نفوذپذیر هوا برای نگهداری کوتاه‌مدت و خرده‌فروشی محصولات گوشتی سرد شده به منظور استفاده از مواد مانع در بسته‌بندی خلا, شست‌وشوی عمده گاز، و بسته‌بندی اتمسفر اصلاح ‌شده برای نگهداری طولانی‌مدت محصولات منجمد و یا پخته‌شده با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای خاص مورد نظر استفاده می‌شود.

بسته بندی با نفوذ هوا برای میوگلوبین و اتصال O2 اجازه می دهد تا رنگدانه های اکسی میوگلوبین ایجاد شود ، که به عنوان یک رنگ قرمز دیده می شوند ، تا زمانی که ظرفیت کاهش یابد از بین برود و رنگدانه ها به رنگدانه های متیوگلوبین قهوه ای تغییر پیدا کنند. گوشت سرد خام برای نگهداری طولانی مدت و گوشت های پخته شده یا فرآوری شده معمولاً در مواد تهیه شده برای محیط اکسیژن بسته بندی می شوند که این امر باعث تشکیل رنگدانه های دئوکسیسیموگلوبین برای گوشت خام و حفظ رنگدانه های نیتروسیل هموکروم در گوشت های درمان شده می شود. گزینه های اصلی بسته بندی قبلاً به عنوان نفوذپذیر هوا ، خلاء و جوی اصلاح شده (MAP) با میزان اکسیژن کم و همچنین زیاد مورد بررسی قرار گرفت.
برای انواع این بسته بندی ها ماشین آلات بسته بندی متفاوت و متنوعی با توجه به نیاز تولید کنندگان محترم و شرایط بازار ساخته شده اند یا وارداتی می باشد مانند دستگاه وکیوم ،دستگاه سیل ، دستگاه شیرینگ ، دستگاه بسته بندی همبرگر و دستگاه بسته بندی فرآورده های گوشتی که می توانید هر کدام از آن ها را از صنایع ماشین سازی مسائلی خریداری نموده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *