راه حل های بسته بندی کالاهای پخته شده (مانند نان و کیک و… )

بسته بندی کالاهای پخته شده

ایالات متحده بیشترین میزان فروش محصولات نانوایی بسته بندی شده را دارد. ژاپن ، اروپا ، برزیل و چین بازارهای ثانویه بزرگی برای کالاهای پخته شده بسته بندی شده هستند. برای کالاهای پخته شده ، بسته بندی با کاهش حالت های اولیه خراب شدن می تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد. محصولات پخته‌شده به دلیل بیات شدن،کاهش آب و یا افزایش سود، اکسیداسیون و رشد میکروبی بدتر می‌شوند. در حالی که فن آوری نوآورانه آنزیم و تقویت کننده های خمیر می توانند تا حدی میزان لکه گیری را کاهش دهند ، این یک حالت اصلی وخیم باقی مانده است. از بین رفتن اندک آب یا افزایش سطح محصولات پخته شده به سرعت بافت غیرقابل قبول را در محصول ایجاد می کند. اکسیداسیون چربی‌های اشباع‌نشده، منجر به بوهای خارج از بو و طعم در داخل بسته می‌شود. بسته‌بندی مناسب می‌تواند اکسیداسیون را متوقف کرده و یا به آن‌ها اجازه فرار دهد. مخمرها و کپک ها مهم ترین دغدغه های میکروبی هستند ، اما آرد آلوده باعث افزایش نگرانی در مورد خمیر و سایر محصولات (مانند برخی از ترافل و یخ زدایی) که حاوی آرد هستند اما پخته نمی شوند. بسته بندی برای افزایش عمر مفید برای حفظ هزینه مصرف کننده ، کاهش ضایعات مواد غذایی و افزایش ایمنی مواد غذایی با استفاده از سه فناوری اصلی بسته بندی: موانع ، بسته بندی جوی اصلاح شده (MAP) و بسته بندی سازگار با فریزر.ماشین سازی مسائلی ارائه دهنده انواع دستگاه های بسته بندی نان و دستگاه بسته بندی کیک و کلوچه این موضوع را در نظر گرفته است و این فناوری ها را در دستگاه های خود دارد و کمک شایانی به صنعت بسته بندی نموده است در این مقاله شما را بااین فناوری آشنا می کند.

موانع

موانع بسته بندی محصولات نانوایی یا موانع اکسیژن زیاد یا ضعیف است. میزان انتقال اکسیژن در بسته ها ، سطح اولیه اکسیژن و میزان اکسیداسیون لیپیدها همگی در بهینه سازی بسته برای افزایش ماندگاری محصول نقش دارند. بسته بندی با مانع بالا (کمتر از 0.2 سی سی در هر 100 در روز در دمای 73 درجه فارنهایت ، 0٪ RH) برای حفظ جو تغییر یافته در بسته ها استفاده می شود. موانع بالا معمولاً از اتیلن وینیل الکل یا کلرید پلی وینیلیدن برای خدمت به عنوان سد اکسیژن استفاده می کنند. سپس این لایه بین لایه های پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ترفتالات و نایلون (برای مقاومت در برابر سوراخ) و یک لایه پلی اتیلن یا الاستومر برای یکپارچگی مهر و موم قرار می گیرد. اگر میزان اکسیژن به اندازه کافی برای جلوگیری از اکسیداسیون کم نباشد ، بوی خاموش یا طعم خارج از محصولات جانبی واکنش واکنش ثانویه مانند hexanal تولید می شود و در بسته باقی می ماند. این منجر به محصولاتی می شود که از نظر ارگانیک غیرقابل قبول هستند و بیشتر در کالاهای پخته شده با مقادیر بالای چربی های اشباع نشده وجود دارد.

در طی فرآیند اکسیداسیون ، اکسیژن موجود در بسته مصرف می شود. سطح اکسیژن بالای 3٪ می تواند منجر به رشد سریع قالب شود ، بنابراین حفظ سطح اکسیژن کم در یک بسته با مانع بالا ضروری است. استفاده از موانع بسته بندی ضعیف (بالای 10 سی سی / 100 اینتریک در روز در دمای 73 درجه فارنهایت ، 0٪ RH) برای محصولاتی که مستعد اکسیداسیون لیپیدها هستند اجازه می دهد تا اکسیداسیون اتفاق بیفتد و بوها و طعم های خارج از طریق این بسته نفوذ کنند. این یک راه حل بسته بندی رایج برای محصولاتی است که دارای ماندگاری کوتاهی نظیر دونات هایی است که در موارد باز نمایش داده می شوند و کیک های پخته شده و بسته بندی شده در خرده فروشی برای فروش سریع. به عنوان مثال ، نان فروخته شده در نانوایی ها در بسته های چاپی یا ساده پلی پروپیلن یا کیسه های کاغذی بسته بندی می شود.

بسته بندی جوی اصلاح شده (MAP)

از MAP در صنعت نانوایی برای ایجاد یک محیط کم اکسیژن برای جلوگیری از اکسیداسیون لیپیدها و رشد میکروبی استفاده می شود.  کنترل دقیق محیط MAP لازم است تا اطمینان حاصل شود که محیط بسته به اکسیژن 0٪ نمی رسد و به رشد C. botulinum منجر نمی شود. اما از آنجا که رشد قالب و اکسیداسیون لیپیدها در حضور اکسیژن از دلایل اصلی کاهش ماندگاری در کالاهای پخته شده است ، محیط های کم اکسیژن باعث ماندگاری محصول می شوند. نگهداری یک محصول ایمن با ماندگاری طولانی دلیل این است که میزان اکسیژن برای کالاهای پخته شده بسته بندی شده (با بالاتر از 0.85 و pH بالاتر از 4.6) در جوهای اصلاح شده به طور معمول از 3٪ تا 15٪ اکسیژن متغیر است. سطح اکسیژن با استفاده از بسته تعریف شده میزان انتقال اکسیژن حفظ می شود. سطح اولیه اکسیژن تغییر یافته اولیه و آگاهی از دمای توزیع که باعث تغییر نفوذ پلیمر در اکسیژن ، رشد قالب و اکسیداسیون می شود. بسیاری از کالاهای پخته شده در سیستمهای بسته بندی شده بسته می شوند که هوا در داخل و خارج از محیط تولید حرکت می کند. به همین دلیل ، با تغییر محیط بسته بندی از سرما و خشک به گرم و مرطوب ، رشد قالب افزایش می یابد. به همین ترتیب ، برای محصولاتی که در شرایط دمای کنترل نشده توزیع می شوند ، نفوذ بسته ها و واکنش های میکروبی و اکسیداتیو در ماه های گرم افزایش می یابد و در ماه های سرد کاهش می یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *