انواع بسته ‌بندی صنعت خودرو

انواع بسته ‌بندی صنعت خودرو

انواع بسته ‌بندی صنعت خودرو

هنگام حمل و نقل قطعات خودرو ، دو نوع بسته بندی اصلی وجود دارد که توسط سازندگان استفاده می شود: مصرفی و برگشت پذیر.

بسته بندی مصرفی: بسته ‌بندی مصرفی است و از موادی مانند کاغذ, تخته لایه, چوب و مقوا ساخته شده ‌است. این نوع محصولات به طور کلی به عنوان راه حلی واحد استفاده می‌ شوند که پس از رسیدن قطعات خودرو به مقصد نهایی , بازیافت یا حذف می ‌شوند . فرآیند دفع منظم مواد باید در چرخه عمر فرآیند ساخت و بسته‌ بندی گنجانده شود .

بسته بندی صنعت خودرو

بسته بندی برگشت پذیر: راهکارهای بسته ‌بندی برگشت پذیر برای استفاده مجدد در سیستم‌ های تولیدی و توزیع طراحی شده ‌اند . با این نوع بسته ‌بندی , نیاز به خرید بسته ‌بندی یک ‌بار مصرف که نیاز به بازیافت یا دفع دارد به طور کامل کاهش می یابد یا از بین می رود .

بسته بندی های بازگشت پذیر شامل قفسه های قابل استفاده مجدد ، پالت ها ، ظروف فله ای، زیر سازی و ظروف دستی است. ظروف تخته سه لا ، ظروف پلاستیکی ، ظروف استیل و یقه پالت نیز محبوب هستند و استفاده از این راه حل های بسته بندی دارای مزایای زیادی است :

کاهش ضایعات بسته بندی، بهبود کنترل موجودی با توجه به ردیابی جعبه، محافظت از قطعات با ارزش خودرو به دلیل استحکام بسته بندی، محافظت در برابر آلودگی و رطوبت در جعبه های بسته شده سیستم بسته‌ بندی مجدد برای سیستم ‌های لجستیک بسته با نقاط ورود و توزیع ثابت مناسب است . قاعده کلی, هر چه پایه لجستیک باشد , عملی‌ تر خواهد شد . اغلب بسته ‌بندی برگشت ‌پذیر در صنعت خودروسازی در اطراف حلقه ‌های کوتاه گردش می‌ کند , و با جایگزینی یک راه ‌حل بسته ‌بندی یک طرفه با یک گزینه برگشت‌ پذیر , هم می توان زباله های مصرفی و هم برگشت پذیر را به حداقل رساند.

یک راه حل بسته بندی باید پول بیشتری را در هزینه ها صرفه جویی کند. . بسته بندی سهم نسبتاً کمی از کل هزینه های یک شرکت را نشان می دهد ، اما انتخاب بسته بندی تأثیر عمده ای بر سایر اقلام هزینه خواهد داشت. به همین دلیل باید یک روش هزینه کل برای کمک به مشتریان در ایجاد بهترین راه حل های بسته بندی ارائه داد مانند :

به منظور افزایش راندمان حمل و نقل ، وزن و اندازه بسته بندی را باید بهینه کرد ، همچنین باید تلاش کرد تا ضمن افزایش قابلیت استفاده مجدد، زباله ها را بازیافت کرد یا از بین برد ، باید راه حل های بسته بندی زمان بسته بندی را کاهش داده و مهندسی برگشت پذیر را بهبود می بخشد.

ماشین سازی مسائلی با تجربه ی بالای خود در زمینه طراحی و تولید دستگاه های بسته بندی توانایی بسته بندی در زمان کم با سرعت زیاد طبق راه حل های بالا را دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *