اهداف بسته بندی و برچسب بسته بندی

اهداف بسته بندی و برچسب بسته بندی

  • حفاظت فیزیکی: اشیا محصور در بسته ممکن است نیازمند محافظت از بین موارد دیگر ، شوک مکانیکی ، لرزش ، تخلیه الکترواستاتیک، فشار ، دما و… باشند.
  • حفاظت از مانع: یک مانع برای اکسیژن ، بخارآب ، گرد و غبار و… اغلب مورد نیاز است. نفوذ یک عامل مهم در طراحی است. برخی بسته ها حاوی خشک کنندگی یا جذب کننده اکسیژن هستند که به افزایش ماندگاری کمک می کند. اتمسفرهای اصلاح شده یا اتمسفرهای کنترل شده نیز در برخی از بسته های غذایی نگهداری می شوند. تمیز نگه داشتن محتویات ، تمیز ، تازه ، استریل و ایمن برای مدت زمان ماندگاری در نظر گرفته شده یک کار اصلی است. یک مانع در مواردی به کار می رود که تفکیک دو ماده قبل از مصرف نهایی مورد نیاز است مانند رنگ های مخصوص ، چسب ، مایعات پزشکی و….
  • مهار یا جمع شدن: اشیا کوچک معمولا در یک بسته به دلایل ذخیره سازی و بهره وری فروش دسته بندی می شوند. برای مثال یک جعبه که 1000 مداد دارد نیاز به کنترل فیزیکی کمتر از 1000 مداد دارد. مایعات ، پودرها و مواد دانه ای به مهار نیاز دارند.
  • انتقال اطلاعات: بسته ها و برچسب ها با نحوه استفاده ، حمل و نقل ، بازیافت و یا از بین بردن بسته بندی و یا محصول ارتباط برقرار می کنند. با داروسازی ، مواد غذایی، پزشکی و محصولات شیمیایی برخی از اطلاعات توسط قوانین دولت لازم است. برخی از بسته ها و برچسب ها برای اهداف ردیابی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بازاریابی: بسته بندی و برچسب ها می توانند توسط بازاریابان برای تشویق خریداران بالقوه برای خرید یک محصول استفاده شوند. طراحی بسته و طراحی فیزیکی چندین دهه است که پدیده های مهمی هستند. ارتباطات بازاریابی و طراحی گرافیک بر روی سطح بسته اعمال می شوند و اغلب به نقطه نمایش فروش می رسند. بیشتر بسته بندی ها به گونه ای طراحی شده اند که پیام و هویت برند را از یک طرف منعکس می کنند و از طرف دیگر مفهوم محصول مربوطه را برجسته کنند.
  • امنیت: بسته بندی می تواند نقش مهمی در کاهش خطرات امنیتی حمل و نقل داشته باشد. بسته ها را می توان مهندسی کرد تا به کاهش خطرات حمل و نقل بسته یا سرقت و فروش مجدد محصولات کمک کند.
  • راحتی: بسته ها می توانند دارای ویزگی هایی باشند که به راحتی در توزیع ، جابه جایی ، انباشت ، نمایش، فروش ، بازکردن ، استفاده مجدد ، بازیافت و سهولت دفع اضافه کنند.
  • کنترل قسمت: بسته بندی تک مرحله ای مقدار دقیقی از محتویات را برای کنترل مصرف دارد. کالاهای فله (مانند نمک) را می توان به بسته هایی تقسیم کرد که سایز مناسب تری برای خانوارهای مجزا هستند. همچنین به کنترل موجودی کمک می کند.
  • برند سازی/ موقعیت یابی: بسته بندی و برچسب ها به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند تا فراتر از بازاریابی به موقعیت یابی برند برسند ، با مواد مورد استفاده و طراحی کلید انتخاب شده در عنصر داستان پردازی توسط برند مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل گسترش چشمگیر رسانه ها در عصر دیجیتال ، این جنبه بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • اهداف بسته بندی و برچسب بسته بندیجهت کسب اطلاعات بیشتر برای دستگاه بسته بندی اینجا کلیک کنید.

اهداف بسته بندی و برچسب بسته بندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *