نمادهای مورد استفاده در بسته ها و برچسب ها

نمادهای مورد استفاده در بسته ها و برچسب ها

انواع مختلفی از نمادها برای برچسب گذاری بسته ها به صورت استاندارد در سطح ملی و بین المللی انجام می شود. برای بسته بندی مصرف کننده ، علائم مربوط به گواهینامه های محصول (مانند علائم FCC و  TUV) علائم تجاری ، اثبات خرید و… وجود دارد. برخی از الزامات و نشانه ها برای ارتباط با جنبه های حقوق مصرف کننده و ایمنی ، برای مثال علامت CE یا علامت برآورده شده که همخوانی با اوزان اتحادیه اروپا را نشان می دهد و مقررات دقت را اندازه گیری می کند وجود دارد. نمونه هایی از نمادهای زیست محیطی و بازیافت شامل نماد بازیافت ، کدبازیافت (که می تواند یک کد شناسایی رزین باشد) و نقطه سبز است. بسته بندی مواد غذایی ممکن است علائم مواد غذایی را نشان دهد. در اتحادیه اروپا ، محصولات با منشا حیوانات که قرار است توسط انسان مورد استفاده قرار بگیرند ، باید به دلایل ایمنی مواد غذایی و دلایل بیمه کیفیت ، دارای شناسه استاندارد و بیضی شکل CE باشند.

بارکدها ، کدهای محصول جهانی و برچسب های RFID برای مدیریت خودکار اطلاعات در لجستیک و خرده فروشی رایج است. از برچسب گذاری کشور مبدا غالبا استفاده می شود. برخی از محصولات ممکن است از کدهای QR یا بارکدهای ماتریس مشابه استفاده کنند. بسته بندی ممکن است علائم ثبت قابل مشاهده و سایر نشانه های کالیبراسیون و عیب یابی در چاپ را داشته باشد.

برچسب گذاری ظروف حمل و نقل

فناوری های مربوط به ظروف به حمل و نقل عبارتند از کد شناسایی ، بارکد و تبادل اطلاعات الکترونیکی (EDI) . این سه فناوری هسته ای برای فعال کردن عملکردهای کسب و کار در فرآیند ارسال کانتینرها در طول کانال توزیع به کار می روند.هرکدام یک عملکرد اساسی دارند: کدهای شناسایی یا اطلاعات مربط به محصول را مرتبط می کنند یا به عنوان کلید به داده های دیگر عمل می کنند، بارکدها امکان ورود خودکار کدهای شناسایی  و داده های دیگر را فراهم می کنند و EDI داده ها را بین شرکای تجاری در کانال توزیع جابه جا می کند.

محموله های خطرناک یا کالاهای خطرناک دارای اطلاعات و نمادهای خاص (برچسب ها، پلاکاردها و…) می باشد که مورد نیاز سازمان ملل ، کشور و شرایط ویژه حمل کننده می باشد. در بسته های حمل و نقل نیز از نمادهای استاندارد برای ارتباط با نیازهای حمل و نقل استفاده می شود.

نمادهای مورد استفاده در بسته ها و برچسب ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *