چرا متوقف کردن زباله های غذایی همیشه مهم تر است؟

چرا متوقف کردن زباله های غذایی همیشه مهم تر است قسمت دوم

عدم استفاده از بذر مناسب ، آبیاری ، هرس و محافظت از محصول منجر به خسارات عظیم می شود. بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی برداشت نمی شوند، یا خیلی زود یا دیر برداشت می شوند.

تقویت زنجیره تامین از طریق حمایت مستقیم کشاورزان و سرمایه گذاری در زیر ساخت ها و حمل و نقل و همچنین در گسترش صنعت مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی می تواند به کاهش میزان تلفات و ضایعات مواد غذایی کمک کند.

تلفات سالانه غذا برای میوه و سبزیجات در جنوب صحرای آفریقا 40 تا 50 درصد تخمین زده می شود. حدود نیمی از بین تولید محصولات کشاورزی ، پس از برداشت محصول ، فرآوری ، توزیع و مصرف از بین می رود. به طور تعجب آوری بیش از 90 درصد از ضایعات میوه و سبزی پس از اینکه کشاورز میوه و سبزیجات را کشت و قبل از خرید مصرفی می کند ، می آید.

علاوه بر دسترسی ضعیف به بازار و سایر عوامل مرتبط با آن ، عمده علت این ضرر عدم وجود یخچال در دسترس برای کشاورزان و مواد غذایی در جنوب صحرای آفریقا است.

با وجود اینکه این راه حل می تواند به حفظ غذاهای فاسد نشدنی کمک کند ، ذخیره سازی خنک انرژی خورشیدی یک منطقه مورد علاقه خاص برای کسانی است که به نحوه کاهش دادن غذا در کشورهای درحال توسعه نگاه می کنند. ذخیره سازی خنک به مسئله ضرر و زیان پس از برداشت در میوه و سبزیجات می پردازد و ذخیره و وسایل لازم برای حفظ محصولات درجه بندی شده ، طبقه بندی شده و بسته بندی شده را به کشاورزان می دهد.

جمع آوری زباله های کشاورزی

مقادیر زیادی از زباله های کشاورزی را هرگز از مزرعه خارج نمی کنند. هنگام ارزیابی سطح کشاورزی در سطح جهان، یک مطالعه برزیلی در سال 2018 نشان داد که پسماندهای زراعی یا زباله های گیاهی که پس از برداشت در مزرعه باقی مانده است ، در کل 5.5 میلیارد تن است.

مصارف بالقوه این ضایعات فرضی عبارتند از: کود آلی، غنی سازی خاک ، سوخت زیستی و مواد غذایی حیوانی ، اما نوآوران اهمیت کشاورزی مازاد را شروع کرده اند.

به عنوان مثال ، کشاورزان کاکائو ، گیاهی که مواد اولیه شکلات را تشکیل می دهد ، به طور کلی با بیش از 12 برابر زیست توده بیش از حد از فرآیند باقی می مانند. کشاورزان ، محققان و مشاغل نوآور این فرصت را در این زباله های فرضی تشخیص داده اند و آن را به محصولاتی مانند آبجو ، دسر ، آبمیوه و مواد مغذی دارویی تبدیل می کنند.

استفاده از نوآوری برای بهبود بازده

فقدان مرتب سازی دقیق می تواند منجر به تلفات غیر ضروری مواد غذایی شود. به نظر انسان ، دسته ای از کالاهایی که از میدان خارج شده اند ، ممکن است از کیفیت پایین تلقی شود – چیزی که صرفا مبتنی بر زیبایی شناسی باشد.

اما از طریق بکارگیری و اجرای فناوری ، می توان تشخیص داد که محصول واقعا از کیفیت مناسبی برخوردار است که میتواند بر روی اهداف مورد نظر خود و یا برای یک منبع جایگزین استفاده شود.

این نوآوری می تواند تاثیر عمیقی داشته باشد. به عنوان نمونه سرخ کردن فرانسوی ها- در سطح جهانی ، تولید سیب زمینی فرانسوی 21 میلیون تن است و از 41 میلیون تن سیب زمینی در این فرآیند استفاده می شود. با استفاده از تکنولوژی مرتب سازی کارامد ، می توان بازده و کیفیت مواد غذایی را افزایش داد و باعث می شود تعداد تن سیب زمینی استفاده شده به تعداد تن سیب زمینی سرخ شده نزدیکتر شود ، بنابراین باعث کاهش ضایعات می شود.

بهبود فناوری تقویت عملکرد فقط به معنای تضمین استفاده از مواد غذایی برای اهداف اولیه آن نیست بلکه شناسایی کاربردهای جایگزین برای محصولاتی است که در غیر اینصورت ممکن است دور ریخته شوند و ضایعات را کاهش دهند.

تحولات در فناوری ها ، مانند نمای اطراف 360 درجه ای از محصول برای بازرسی بهینه ، همراه با فناوری کشف و رد نوآوری ، منجر به تصمیم گیری معتبرتر در مورد کیفیت محصول می شود.

این پیشرفت تکنولوژیکی نه تنها باعث بهبود مقدار مواد غذایی موجود می شود ، بلکه سطح بالایی از کیفیت مورد انتظار مصرف کنندگان را که به طور فزاینده به آنچه می خواهند خریداری کند ، حفظ می کند.

فناوری می تواند یک عامل موثر در ایجاد تغییرات باشد.

با هدف کاهش سرانه زباله توسط سازمان ملل متحد ، تلاش برای رسیدن به این هدف قابل دستیابی است.

به طور کلی یک فرصت عالی برای مشاغل و جامعه وجود دارد که می توانند سهم بسزایی در کاهش ضایعات و تلفات مواد غذایی از طریق فناوری داشته باشند.

ماشین سازی مسائلی با طراحی و ساخت و بهینه سازی دستگاه های بسته بندی توانسته است سهم بسزایی در این راستا داشته باشد و با بسته بندی صحیح و با کیفیت از تولید زباله های غذایی بکاهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *