اهمیت بسته بندی

اهمیت بسته بندی

بسته بندی یک استراتژی بازاریابی یکپارچه برای جذب کردن یک محصول به منظور جلب توجه مصرف کنندگان است. بسیاری از مصرف کنندگان قبل از خرید یک محصول را با بسته بندی آن قضاوت می کنند، بنابراین بسته بندی زیبا و جذاب ، باعث جلب توجه خریداران برای نخستین بار خواهد شد.

بسته بندی به معنای واقعی کلمه، هویت محصول است. یکی دیگر از موارد کلاسیک ، بطری کوکا کولا است که در آن کلمه coke یک لوگو و شکل متمایز را به نمایش می گذارد که این محصول را به شهرت جهانی سوق می دهد. در بسیاری از موارد ، همانند coke، بسته بندی بسیار مهم است که بیشتر از خود محصول هزینه دارد. در نتیجه بسته بندی باید در میان چهار P بازاریابی باشد: محصول ، مکان ، تبلیغات و قیمت.

برای مشاهده انواع دستگاه بسته بندی اینجا کلیک کنید.

به گفته مارتی Neumeier در کتاب ” شکاف برند” بسته خرده فروشی آخرین و بهترین شانس برای فروش است. باتوجه به اینکه همه برندها تجاری نیستند و همه محصولات به جز فروش نیستند ، حقیقت این است که طراحی محصول و بسته بندی ، وقتی به تصویر برند مربوط می شود ، حیاتی هستند. توجه داشته باشید که بیش از نیمی از خریدها براساس احساسات هستند ، به خصوص زمانی که یک مشتری مطمئن نیست و باید بین دو نوع از محصولات را انتخاب کند.

خلاصه زیر به نکات کلیدی مهم در هنگام خرید فروشگاه ها با بسته بندی شرکت شما اشاره می کند:

تابع

هدف از بسته بندی محصول محافظت محصول از آسیب است.بسته بندی از محصول در طول انتقال از تولید کننده به خرده فروشی حمایت می کند. اکثر محصولات دارای نوعی بسته بندی هستند.

جاذبه

اینکه چگونه یک محصول بسته بندی می شود ، چیزی است که مصرف کننده را جذب می کند تا محصولی را که در قفسه های فروشگاه قراردارد ، در نظر بگیرد. به همین دلیل ، بسیاری از شرکت ها تحقیقات گسترده ای را در زمینه طرح های رنگی ، طراحی و انواع بسته بندی محصول انجام می دهند که برای مصرف کننده مورد نظر بسیار جذاب است.

دستگاه بسته بندی بستنی از نمونه دستگاه های موجود در ماشین سازی مسائلی میباشد. برای خرید انواع آن کلیک کنید.

ترفیع

بسته بندی همچنین نقش مهمی را برای نشان دادن اطلاعات درباره محصول ایفا می کند. بسته بندی بیرونی ممکن است حاوی دستورالعمل هایی درباره نحوه استفاده از محصول و یا طرز تهیه محصول باشد.

تسهیل تصمیم گیری خرید

بسته بندی همچنین ممکن است شامل مواد تشکیل دهنده و اطلاعات تغذیه ای در مورد محصول باشد. این اطلاعات می تواند به فروش محصول کمک کند زیرا به مشتریان بالقوه اجازه می دهد تا اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در مورد خرید را به دست آورند. اطلاعات موجود در بسته ممکن است خواننده را برای خرید محصول بدون نیاز به صحبت با یک کارمند فروشگاه سوق دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *