نقش بسته بندی بر رفتار مصرف کننده

نقش بسته بندی بر رفتار مصرف کننده

هدف این مقاله تعیین عناصری است که نقش مهمی در رفتار مصرف کننده ایفا می کنند. هدف از این پژوهش یافتن عوامل مهم و مرتبط با اثر بسته بندی است که موفقیت یک برند را هدایت می کنند.

شرکت ها به منظور ایجاد بسته بندی صحیح برای محصولات خود ، باید خرید مصرف کننده را درک کنند. فرآیند و درک نقش و تاثیر بسته بندی به عنوان متغییری که می تواند بر روی تصمیم گیری درباره خرید تاثیر بگذارد. بنابراین با درک اینکه چه عواملی بر رفتار خرید تاثیر می گذارند و عناصر بسته بندی مهم چیست کمک می کند تا شرکت ها در زمینه بسته بندی محصولات خود تصمیم درست بگیرند.

این تحقیق رابطه بین فرآیند خرید مصرف کننده را به عنوان متغییر اصلی مطالعه مشخص می کند و برخی از متغییرهای مستقل مانند بسته بندی ، اطلاعات چاپ ، مواد بسته بندی ، طراحی بسته بندی ، اطلاعات چاپ شده ، تصویر برند و نوآوری و عملی که به مصرف کنندگان در فرآیند تصمیم گیری خرید کمک می گند. داده های تحقیق اولیه از طریق یک پرسشنامه ساختاری جمع آوری خواهد شد. بنابراین این مقاله تلاش می کند تا مهم ترین عواملی که بر تصمیم خرید مصرف کننده تاثیر می گذارند را پیدا کند.

مصرف کنندگان امروزه با انگیزه های بازاریابی بی شماری ، سرنخ هایی را به منظور جذب شرکت های مختلف بمباران می کنند. در این خط ، کلر (2008) بیان می کند که مصرف کنندگان در یک جلسه خرید 30 دقیقه ای بیش از 20000 انتخاب محصول را در معرض دید قرار می دهند.

هدف اولیه بسته بندی ، حفاظت از محصول است ، اما بسته بندی توسط شرکت ها به عنوان یک ابزار مورد استفاده قرار می گیرد ، برای ترویج تبلیغات بازاریابی خود و افزایش فروش آن ها.

بسته بندی خوب به شناسایی و افتراق محصولات به مصرف کنندگان کمک می کند. بسته بندی برای انتقال آسان و هدف ایمنی به کار می رود. بسته بندی به شرکت ها کمک می کند تا محصول را از سایر برندها متمایز کند.

شرکت ها باید درک کنند که چه چیزی بر مصرف کنندگان در فرآیند مصرف کننده تاثیر می گذارد. آنها همچنین باید درک کنند که چه عواملی بر رفتار خرید تاثیر می گذارد و نقش عناصر بسته بندی به سمت خرید فرآیند تصمیم گیری مصرف کنندگان در طول تصمیم خرید آنها چیست. تحقیق بازار به شرکت ها کمک می کند تا بسته بندی درست برای یک محصول و همچنین عناصر بسته بندی که ممکن است برای مصرف کنندگان اهمیت داشته باشند را ایجاد کنند.

طبق گفته آلوارزو (casielles 2005) قصد سازمان ها در حال توسعه برندها به منظور جذب و حفظ مشتریان موجود هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *