برندسازی و بسته بندی برای بازار جهانی

برندسازی و بسته بندی برای بازار جهانی

تصمیمات مربوط به برندسازی محصول و بسته بندی، تصمیمات بسیار مهمی است، زیرا در عصر کنونی جهانی شدن، تعداد زیادی از مارک های محصولات مختلف را در اختیار مصرف کننده ها برای انتخاب قرار می دهد. همانطور که تمام برندها به طور مساوی مورد علاقه مصرف‌ کننده ها نیستند، نام تجاری خود را بعد از تحلیل دقیق تعدادی از عوامل مرتبط با محصول، بلکه تولید کننده، نام برند، بسته‌ بندی، قیمت، محتوا و عوامل دیگر انتخاب می‌ کند.

بازاریابان تمام مارک های رقابتی یک محصول سعی می کنند با استفاده از ارتباطات بازاریابی به دست مصرف کنندگان برسند و از آن ها بخواهند تا برند خود را خریداری کنند. برای این که مصرف کنندگان تصمیمات مطلوبی برای محصولات خود اتخاذ کنند، بازاریابان نیاز به ساخت مارک های قوی دارند و باید برای آن وقت بیشتری بگذارند تا قدرت بازار آن به دلیل معرفی مارک های به همان اندازه رقابتی موجود توسط رقبای فعلی شان و یا با ورود یک برند جدید با ویژگی های محصول جذاب از جمله بسته بندی جذاب، خراب نشود. بنابراین بازاریابان برای حفظ تصویر نام تجاری، باید به طور مداوم فعالیت های تحقیق و توسعه را انجام دهند.

برندسازی و بسته بندی بازار جهانی

برندینگ محصول

برندسازی، شخصی سازی محصول با نامگذاری آن است. همان طور که همه ما نامی برای داشتن هویت منحصر به فرد در جامعه داریم، این شرکت‌ ها نام‌ های تجاری منحصر به فرد برای محصولات خود ارائه می‌ دهند تا تمایز خود را از برند رقیب تسهیل بخشند. کلمه “مارک” به کلمه نروژی “brandr” معنی دارد که به معنی سوزاندن است. کشاورزان در آن جا برخی علائم شناسایی را بر روی بدن احشام آن‌ ها برای تمایز قائل بودند، می کشیدند. بنابراین، بازاریابان از آن ایده  می‌گیرند، به نام تجاری متوسل می‌شوند تا محصولات خود را از محصولات و خدمات مشابه متمایز کنند.

برندسازی با مزایایی که به مصرف کننده می بخشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا نام تجاری باعث می شود محصول به نظر برسد که ارزش افزوده ای دارد. زمانی که در کنار یک رقیب قرار داده می‌ شوند محصول یکسان ارائه می‌ کنند، یک نام مبتنی بر سود خود را بالاتر از رقابت در ذهن مصرف‌کنندگان قرار می‌ دهد. در نتیجه، زمانی که افراد تصمیم خرید را می‌ گیرند، نام به سرعت ثبت خواهد شد. با این حال، هیچ فرمول جادویی وجود ندارد که بتواند به سرعت و به طور موثر نام برند را تولید کند.

یک نام خوب یک دارایی فوق‌ العاده با ارزش است. نامگذاری در بازار جهانی امروز، تبدیل به یک فرآیند خلاقانه پیچیده شده و تحت کنترل دقیق قانونی قرار دارد. با بهره گیری از دستگاه بسته بندی افقی مجموعه ما علاوه بر داشتن بسته بندی با کیفیت و خوب می توانید برند خود را بر روی بسته ها چاپ کنید و باعث جذب مشتریان و افزایش فروش خود شوید.

قدرت برند سازی محصولات

برای این که مصرف کنند گان تصمیمات مطلوبی برای محصولات خود بگیرند، بازاریابان باید برندهای قوی بسازند و به آن ها اضافه کنند تا قدرت آن ها در بازار به دلیل معرفی برندهای رقابتی یکسان توسط رقبای فعلی یا ورود به طور کلی از بین نرود. برند سازی به معنای شخصی سازی محصول با نام گذاری آن است. همانطور که به همه ما نام داده شده است تا هویت منحصر به فرد خود را در جامعه داشته باشیم، تشابه شرکت ها نیز نام های تجاری منحصر به فردی را برای محصولات خود می گذارند تا تمایز آن ها از برندهای رقیب را تسهیل کنند.

قدرت برند سازی محصولات

برای برندهای جدید، وظیفه طراحی تجربه برند مستلزم خلاقیت برای متمایز ساختن نام تجاری از راه های غیرعادی در بازار است. برای برندهای موجود، این وظیفه شامل تصمیم گیری در مورد این که کدام ویژگی ها، ظاهر و احساس، و پیام ها باید حفظ شوند، کدام باید حذف شوند و کدام باید تغییر کنند، می شود. همه این ها باید قبل از راه اندازی مجدد برند انجام شود. گاهی اوقات به این لباس پوشیدن برند نیز گفته می شود. به طور کلی می توان این طور گفت کرد که برای ایجاد یک موقعیت با ثبات در ذهنیت مصرف کنندگان و در نتیجه بازار، یک نام تجاری جدید به خلاقیت برای تمایز نیاز دارد در حالی که یک نام تجاری موجود بر نوآوری های انجام شده برای ارتقای تصویر مارک تجاری متکی است.

ملاحضات زیر باید قبل از انتخاب نهایی نام تجاری به منظور اثربخشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد:

  • باید جذاب و به یاد آوردن آن آسان باشد.
  • باید تلفظ آن آسان باشد.
  • باید جذابیت متمایز داشته باشد.
  • باید نوع محصول را عنوان کند.
  • نباید نام های تجاری ثبت شده موجود را نقض کند.
  • به گونه ای باشد که بتوان آن را به عنوان نام تجاری ثبت کرد.

یک برند می تواند یکی از موارد زیر باشد:

الف) نام شرکت

ب) نام محصول

ج) نمادها

د) حروف به طور کلی برای نام شرکت

ه) اسامی یا ارقام غیر مرتبط با محصول

و) نام خانوادگی سازنده

انواع برند ها:

الف) برند های ملی

ب) برند های فردی

ج) برند های خصوصی

د) برند های متعدد

ایجاد یک برند

برای راه‌ اندازی مارک‌ های جدید و تغییر موقعیت فعلی مشتریان موجود در بازار رقابتی فعلی و تقاضای بازار، فراوانی وفاداری مشتری برای بهینه کردن هزینه‌ های بازاریابی مورد نیاز است. برای مارک های جدید، وظیفه طراحی تجربه برند نیاز به خلاقیت دارد تا بتواند مارک تجاری را از سایر محصولات دیگر متمایز کند. ایجاد یک برند مستلزم هزینه های زیادی برای تبلیغات است. اما پس از تاسیس، یک نام تجاری دارای چندین مزیت برای ارائه است.

الف) برند به عنوان تضمینی برای کیفیت عمل می کند و باعث ایجاد اطمینان در مصرف کنندگان می شود.

ب) یک کالای مارک دار هویت و جذابیت خاصی پیدا می کند. انتخاب و خرید برای مشتری نیز آسان می شود.

ارزش ویژه برند، ارزش درک شده از برند در دنیای شرکت است. شرکت ها برندها را می سازند و به آن ها اضافه می کنند تا آن ها را قوی تر و به طور گسترده ای مورد قبول مصرف کنندگان قرار دهند. برای ساخت و تقویت برندها، شرکت ها باید پول زیادی را خرج کنند و با این کار ارزش ویژه برند خود را توسعه می دهند. بنابراین ارزش نقاط قوت کلی یک برند در بازار، ارزش ویژه برند نامیده می شود. ارزش ویژه برند مجموع تمام ارزش های متفاوتی است که افراد برای برند قائل هستند. همچنین ممکن است به عنوان درآمد اضافی مورد انتظار از یک محصول مارک نسبت به یک محصول بدون مارک نامیده شود.

از آنجایی که ایجاد شناخت برند پرهزینه است، برخی از شرکت ها ترجیح می دهند که برند های تثبیت شده را برای ساختن برند های خود به دست آورند. آن ها برای تصاحب این برند ها پول می پردازند. این مقدار با ارزش درک شده برند متفاوت است و به عنوان ارزش ویژه برند نامیده می شود. یک برند تقریبا بی ارزش است مگر این که از ارزشی در بازار برخوردار باشد.

ارزش ویژه برند به مجموعه ای از دارایی ها و بدهی های مرتبط با یک برند، نام و نماد آن اشاره دارد که به ارزش ارائه شده توسط یک محصول یا خدمات به یک شرکت و یا به رقبای آن شرکت اضافه یا از آن کم می کند. ارزش ویژه برند معیاری برای سنجش ارزش برند است. برندهای قوی ارزش ویژه برند بالاتری دارند، زیرا از نظر خریداران نسبت به سایرین مطلوب تلقی می شوند. برای ارزیابی ارزش ویژه برند، سهم بازار برند، سودآوری و پتانسیل آینده آن ملاحظات بسیار مهم هستند.

ماشین سازی مسائلی تولید کننده و طراح دستگاه و ماشین آلات صنعتی در ایران و جهان است که متخصصین این شرکت تمام توان خود را برای همگام سازی این دستگاه ها انجام داده اند تا دستگاه ها و ماشین آلاتی را به بازار عرضه کنند که متناسب با نیاز مشتری و به روز باشد. با بهره گیری از این دستگاه ها می توانید محصولات خود را به گونه ای بسته بندی کنید و برند خود با بسته بندی های به روز و زیبا در جهان مطرح کنید. برند سازی محصولات خود را با دستگاه های بسته بندی ماشین سازی مسائلی به دنیا عرضه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *