تاثیر طراحی بسته بندی بر انتخاب مصرف کنندگان

تاثیر طراحی بسته بندی بر انتخاب مصرف کنندگان

بسته بندی یک بخش کلیدی از برنامه بازاریابی برای هر کسب و کاری است که محصولات تولید می کند یا می فروشد . بسته بندی یک محصول می تواند نقطه فروش بسیاری از مصرف کنند گان باشد، با ارائه حس کیفیت و در عین حال منعکس کننده تصویر برند محصول. در خرده فروشی بسیار مهم است، جایی که طراحی بسته بندی مناسب می تواند چشم مصرف کننده را به خود جلب کند و محصول را در کنار قفسه ای از محصول رقیب متمایز کند. بسته بندی محصول به عنوان فرصتی نهایی برای بازاریابان در نظر گرفته می شود تا پیام برند را به صورت بصری منتقل کنند و به عنوان یک انتخاب بهتر از هر رقیب خود قرار گیرد. با وجود رقابت زیاد، به نظر می رسد بسته بندی محصول یکی از بهترین ابزار بازاریابی برای برقراری ارتباط مستقیم و تأثیر گذاری بر مشتریان است.

هدف از این مطالعه تعیین نقش بسته بندی در رفتار خرید مصرف کننده است. هدف از این تحقیق، بررسی فاکتورهای اساسی، که باعث موفقیت یک برند می شوند، است. این تحقیق همچنین رابطه بین متغیرهای وابسته و مستقل را مشخص کرد. این تحقیق اولیه است و داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است و برای اهداف تحلیل از نرم افزار SPSS استفاده شده است. در این مطالعه نمونه‌های ۱۵۰ پاسخ‌ دهنده جمع ‌آوری و قابلیت اطمینان مدل را مورد آزمایش قرار دادند. با توجه به یافته های این تحقیق، مشاهده شده است که بسته بندی مهمترین عامل است. علاوه بر این نتیجه گرفته می شود که عناصر بسته بندی مانند رنگ ، مواد بسته بندی ، طراحی بسته بندی و نوآوری از مهمترین عوامل هنگام تصمیم گیری در مورد خریداران هستند. سرانجام همچنین نتیجه گرفته شده است که بسته بندی یکی از مهمترین و قدرتمندترین عامل است که بر تصمیم خرید مصرف کننده تأثیر می گذارد.

اکنون بسته بندی خود ابزاری برای فروش در سازمانها تبدیل شده است. رفتار خرید مصرف کننده همچنین از کیفیت بسته بندی، رنگ، بسته بندی و سایر خصوصیات بسته بندی تحریک می شود. بسته‌بندی یک بسته کامل است که به یک گزاره فروش نهایی تبدیل می‌شود که رفتار خرید را تحریک می‌کند. بسته بندی باعث افزایش فروش و سهم بازار می شود و هزینه های بازار و تبلیغات را کاهش می دهد. بسته به نیازهای مصرف‌کننده، توجه مصرف‌کننده به یک برند خاص،تصویر خودرا افزایش می‌دهد و ادراکات مصرف‌کننده از محصول را تحریک می‌کند. علاوه بر این ، بسته بندی ارزش متمایز محصولات را منتقل می کند. بسته بندی به عنوان ابزاری برای تمایز کار می کند و به مصرف کنندگان کمک می کند تا از طیف گسترده ای از محصولات موازی تصمیم بگیرند ، بسته بندی نیز رفتار خرید مشتری را تحریک می کند.

تحقیقات قبلی نشان می دهد که هیچ توافقی در مورد طبقه بندی کلی مواد بسته بندی و عناصر بسته وجود ندارد. همچنین در مورد روشهای تأثیر بسته روی تصمیم رفتار خریدار مصرف کننده اختلاف نظر وجود دارد. محققان متعددی سعی در بررسی همه عناصر بالقوه بسته بندی و تأثیر آن در تصمیم خرید مصرف کننده دارند، اما برخی دیگر روی عناصر متمایز بسته بندی و تأثیر آنها بر رفتار خرید مصرف کننده متمرکز شده اند. علاوه بر این، برخی محققان تأثیر بسته بندی و ویژگی های آن را در کل تصمیم خرید مصرف کننده بررسی می کنند ، در حالی که ، برخی دیگر در هر مرحله از تصمیم گیری ، مصرف کننده را بررسی می کنند. تصویر و تبلیغات برند تأثیر مثبتی دارد و رابطه معناداری با رفتار خریداران دارد. مردم تصویر برند را با نگرش مثبت درک می کنند.

هدف از این تحقیق، تجزیه و تحلیل فرضی اجزای بسته بندی و تأثیر آنها در تصمیم گیری در مورد خرید مصرف کننده است. این مطالعه تجربی ویژگی‌های را آشکار می‌کند،که تاثیر احتمالی بر انتخاب مصرف‌کننده دارند، زمانی که انتخاب‌های متعدد و متفاوتی در دسترس هستند. اما قبل از آن باید به این نکته اشاره کرد که روش های مختلفی وجود دارد که بسته بندی می تواند به محصول شما خدمت کند. در اینجا سه ​​راه وجود دارد که بسته بندی محصول می تواند بر مصرف کنند گان تأثیر بگذارد:

1. بسته بندی موثر می تواند مصرف کنند گان جدید را جذب کند اما کاربران فعلی را از رقبا دور نگه دارد. برند ها باید تعادلی بین شناخت برند برای کاربران فعلی و جذابیت برای کاربران جدید پیدا کنند.
2. بسته بندی موقعیت نام تجاری جدید را به اشتراک می گذارد.. درک ایجاد شده از یک برند از بسته بندی می تواند محصولات را از رقبا متمایز کند و محصولات را تعریف کند.
3. بسته بندی می تواند فروش را ببندد.
با در نظر گرفتن دقیق محصولات، مصرف کنند گان و طراحی بسته بندی خود، می توانید از بسته بندی محصول به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای کسب و کار خود استفاده کنید

تاثیر طراحی بسته بندی بر انتخاب مصرف کنندگان

هدف از مطالعه تاثیر طراحی بسته بندی بر انتخاب مصرف کنندگان 

برای اطلاع از تأثیر بسته بندی در تصمیم گیری در مورد رفتار خرید.
برای بررسی تأثیر عناصر بسته بندی بر رفتار خرید.
برای اندازه گیری تأثیر نسبی هر عنصر بسته بندی بر مصرف کننده.
برای شناسایی عناصری که باید هنگام طراحی بسته‌بندی برجسته شوند.

متغیر مستقل

رنگ بسته بندی

رنگ نقش مهمی در فرایند تصمیم گیری مشتری بالقوه ایفا می کند ، رنگ های خاص باعث ایجاد روحیه متفاوت می شوند و می توانند به جلب توجه کمک کنند.

مواد بسته بندی

هر ماده ای که بخصوص برای محافظت از بسته بندی و بسته بندی چیزی مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف کننده می تواند تصمیم خود را در مورد مواد بسته بندی تغییر دهد. بسته

‌بندی با کیفیت بالا مشتری و بسته‌ بندی با کیفیت پایین را جذب می‌کند. بنابراین مواد بسته بندی تأثیر بسزایی در رفتار خرید دارند.

طراحی لفاف

طراحی کلی همچنین نقش مهمی در جذب مصرف کننده دارد. بیشتر کودکان 10 تا 18 ساله نسبت به طراحی پوشش و لفاف بسته حساس هستند. شرکت ها تمام تلاش خود را می کنند تا طراحی جذاب بسته بندی را ایجاد کنند.

نوآوری

بسته بندی ابتکاری ممکن است در صورت نیاز مصرف کننده مانند کنترل قسمت ، بازیافت، ضد عفونی کردن کودک، ضد کودک بودن، باز کردن آسان، فروشگاهی آسان، حمل آسان و غیرقابل شکستن، به محصول افزوده شود.

جهت معرفی محصولات و برند خود و افزایش فروش محصولاتتان از دستگاه بسته بندی افقی مجموعه ما می توانید استفاده نمائید و به طور کلی با بهره گیری از دستگاه های بسته بندی ماشین سازی مسائلی میتوانید محصولات خود را با بسته بندی های جذاب و زیبا که تاثیر چشم گیری بر روی مصرف کنندگان دارد به بازار داخلی و خارجی عرضه کنید و تاثیر جذب مصرف کننده را به عینه ببیند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *