سیستم بسته بندی هوشمند

 سیستم بسته بندی هوشمند

تغییر در اولویت مصرف کننده برای مواد غذایی ایمن منجر به نوآوری در فناوری های بسته بندی شده است.

شرکت ماشین سازی مسائلی در این مقاله به بررسی سیستم های مختلف بسته بندی هوشمند و کاربردهای آنها در بسته بندی مواد غذایی ، تحقیقات بسته بندی با جدیدترین نوآوری ها می پردازد. بسته‌بندی فعال و هوشمند، تکنولوژی‌های بسته‌بندی هستند که به ارائه محصولات ایمن‌تر و باکیفیت می‌پردازند. بسته بندی فعال به ترکیب مواد افزودنی در بسته بندی با هدف حفظ یا تمدید کیفیت محصول و ماندگاری آن اشاره دارد. سیستم های هوشمند آنهایی هستند که وضعیت مواد غذایی بسته بندی شده را کنترل می کنند تا اطلاعاتی در مورد کیفیت مواد غذایی بسته بندی شده در طول حمل و نقل و ذخیره سازی ارائه دهند. این فناوری ها با افزایش تقاضا برای غذاهای ایمن تر با ماندگاری بهتر طراحی شده اند. انتظار می رود که بازار سیستم های بسته بندی فعال و هوشمند با ادغام آنها در مواد یا سیستم های بسته بندی ، آینده ای امیدوارکننده داشته باشد.

سیستم بسته بندی هوشمند

بسته بندی مواد غذایی سنتی برای محافظت ، ارتباط ، راحتی و مهار انجام می شود. این بسته برای محافظت از محصول در برابر اثرات مضر محیط های خارجی مانند گرما ، نور ، وجود یا عدم وجود رطوبت ، فشار ، میکروارگانیسم ها ، انتشار گازهای گلخانه ای و غیره استفاده می شود. همچنین سهولت بیشتر در استفاده و صرفه جویی در وقت را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد و حاوی محصولاتی با اندازه و اشکال مختلف است. هدف اصلی ایمنی مواد بسته بندی سنتی که در تماس با مواد غذایی قرار دارند این است که در حد امکان بی اثر باشد. در حالی که سیستم های بسته بندی هوشمند مانند مفاهیم بسته بندی فعال و هوشمند مبتنی بر تعامل مفید بین محیط بسته بندی و مواد غذایی هستند تا از محافظت فعال در برابر مواد غذایی استفاده کنند. مهمترین سیستمهای بسته بندی نوآورانه که در حال حاضر در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند ، در این بررسی به تفصیل شرح داده شده است.

بسته بندی فعال

بسته بندی ممکن است هنگامی که برخی از وظایف را غیر از فراهم آوردن یک مانع بی اثر برای محیط خارجی انجام دهد ، فعال تلقی شود. بسته بندی فعال را می توان به عنوان سیستمی تعریف کرد که در آن محصول ، بسته بندی و محیط به طرز مثبتی برای افزایش ماندگاری یا دستیابی به برخی خصوصیات در تعامل مثبت باشد. همچنین به عنوان نوعی بسته بندی تعریف شده است که شرایط بسته بندی را برای افزایش ماندگاری یا بهبود ایمنی یا خواص حسی ضمن حفظ کیفیت مواد غذایی بسته بندی شده ، تغییر می دهد. طبق مقررات 1935/2004 / EC و مواد و مواد فعال 450/2009 / EC در نظر گرفته شده برای افزایش عمر مفید یا حفظ یا بهبود وضعیت مواد غذایی بسته بندی شده است. آنها به گونه ای طراحی شده اند که به طور عاملی مؤلفه هایی را تولید کنند که باعث آزاد شدن یا جذب مواد داخل یا از بسته بندی شده مواد غذایی یا محیط اطراف غذا می شوند. هدف بسته‌بندی فعال، افزایش

نگهداری غذا در بسته و طول عمر محصول شامل کاربرد استراتژی‌های مختلفی مثل کنترل دما، حذف اکسیژن، کنترل رطوبت و افزودن مواد شیمیایی نظیر نمک، شکر، کربن دی‌اکسید و یا ترکیبی از اینها با بسته‌بندی موثر است. این تحولات در بسته بندی فعال باعث پیشرفت در بسیاری از مناطق از جمله تأخیر در اکسیداسیون در غذاهای ماهیچه ای ، میزان تنفس کنترل شده در محصولات باغی ، رشد میکروبی و مهاجرت رطوبت در محصولات خشک شده شده است. علاوه بر این ، بسته بندی فعال همچنین با استفاده از پوشش ، سوراخ کردن میکرو ، لمینیت ، اکستروژن شرکت یا ترکیب پلیمری ، گزینه ای را برای تغییر غلظت اتمسفر ترکیبات گازی داخل بسته بندی دستکاری می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *