بسته بندی ضد میکروبی پلیمری

بسته بندی ضد میکروبی پلیمری

فساد مواد غذایی و فساد ناشی از عوامل بیماری زا و میکروارگانیسم های ناشی از مواد غذایی یک مشکل جدی است.در نتیجه ، تقاضا برای داروهای ضد باکتری در بسته بندی مواد غذایی رو به افزایش است. در این بررسی ، مواد تخریب پذیر و غیر تخریب پذیر برای بسته بندی مواد غذایی بر اساس خواص آنها مورد بحث قرار گرفته است. مهمتر از همه ، عوامل ضد باکتریایی برای مهار رشد باکتریها در مواد غذایی ضروری هستند.

لذا شرکت ماشین سازی مسائلی در این مقاله شما را با روش هایی که برای تازه نگه داشتن مواد غذایی و طولانی کردن ماندگاری ، انواع مختلفی از داروهای ضد باکتری مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر آشنا می کند. ترکیب و کاربرد عوامل ضدباکتریایی طبیعی و عوامل ضد باکتری مصنوعی مورد بحث قرار گرفته‌است. در مقایسه با داروهای ضد باکتری طبیعی ، داروهای ضد باکتری مصنوعی مزایای کم هزینه و فعالیت زیاد دارند ، اما سمیت آنها معمولاً بیشتر از مواد ضد باکتری طبیعی است. در نهایت، توسعه آینده بسته بندی مواد غذایی ضد میکروبی پیشنهاد شده است. این یک مشکل مبرم برای محققان در طراحی و سنتز داروهای ضد باکتری با راندمان بالا و سمیت کم است.

بسته بندی ضد میکروبی پلیمری

مواد غذایی وقتی در معرض محیط باز قرار می گیرند ، مانند هنگام پردازش ، توزیع و ذخیره سازی ، پوسیده می شود. در زندگی روزمره ، خراب شدن غذا و وخیم شدن آنها عمدتاً توسط عوامل بیماری زا ناشی از مواد غذایی و سایر میکروارگانیسم ها مانند کمپیلوباکتر ، سالمونلا ، ایجاد می شود که عمدتا در سطوح مواد غذایی رشد می کنند. همچنین برخی از میکرو ارگانیسم ها در حجم پلیمرها در منافذ و ژل ها رشد می کنند. روش های سنتی حفظ مواد غذایی شامل انجماد ، یخچال ، تخمیر ، خشک کردن ، استفاده از مواد افزودنی (به عنوان مثال ، اسیدهای آلی و نمک ها) و پردازش حرارتی است. مفهوم نسبتاً جدیدی به نام “بسته بندی فعال” یا “بسته بندی هوشمند” به منظور ایجاد تعامل بین مواد غذایی و مواد بسته بندی و برای حفظ ریز محیط ارائه شده است. بسته بندی فعال باعث ماندگاری محصولات غذایی می شود. بسته‌بندی فعال می‌تواند چندین تابع مانند دفع اکسیژن، رطوبت یا اتیلن، انتشار اتانول و طعم، و فعالیت ضدمیکروبی را فراهم کند. برخی از مواد بسته‌بندی فعال، دارای لایه‌های ضدمیکروبی هستند که می‌تواند با ترکیب عوامل ضد میکروبی طبیعی یا مصنوعی به فیلم‌ها یا پوشش مستقیم آن‌ها بر روی غذا تهیه شود. با این حال ، پوشش های ضد میکروبی دارای معایب مختلفی هستند. در مرحله اول ، عوامل ضد میکروبی که روی مواد غذایی پاشیده شده و یا روی آن می ریزند ، به دلیل انتشار سریع عوامل ضد میکروبی و واکنش این عوامل با مواد غذایی ، نمی توانند فعالیت موثری داشته باشند. دوم ، افزودن این عوامل بر طعم غذا تأثیر منفی می گذارد. عوامل ضد میکروبی که توسط پلیمرها انجام می شوند برای جلوگیری از رشد میکروبی ناشی از مواد غذایی و کنترل میزان انتشار عوامل ضد میکروبی با سطح متقابل هستند و از این طریق حضور مداوم و کافی ضد میکروب ها بر روی سطح مواد غذایی را تضمین می کنند. بسته بندی مواد غذایی ضد میکروبی تأثیر منفی کمی بر روی مواد غذایی دارد و از خواص ضد میکروبی بسیار خوبی برخوردار است که می تواند مواد غذایی را برای مدت طولانی حفظ کند. بنابراین ، عوامل ضد میکروبی اغلب برای تهیه بسته بندی مواد غذایی ضد میکروبی در فیلم ها ترکیب می شوند.

توانایی ضد میکروبی بسته بندی مواد غذایی به عوامل ضد میکروبی بستگی دارد ، که بر اساس منابع آنها می توانند به عنوان عوامل ضد باکتری طبیعی و ضد باکتری های مصنوعی طبقه بندی شوند. عوامل ضد میکروبی از منابع طبیعی تولید شده اند زیرا عوامل ضد میکروبی طبیعی نسبتاً بی خطر هستند و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. مواد ضد میکروبی طبیعی از مواد موجود در طبیعت استخراج می شوند و به روش های پیچیده استخراج نیاز دارند. میزان داروهای ضد میکروبی طبیعی به نوع حیوانات اصلی یا گیاهان بستگی دارد که ممکن است نادر یا با ارزش باشد. با این حال، با افزایش تولید و تقاضا برای بسته‌بندی، مواد ضد میکروبی طبیعی معمولاً ناکافی هستند. بنابراین ، عوامل ضد میکروبی مصنوعی آلی یا معدنی ایجاد شده اند. اجزای اصلی ضد باکتریایی در بسته بندی مواد غذایی مواد آلی مصنوعی هستند که عمدتاً حاوی اسید تترا استیک اتیلن دی آمین (EDTA) ، قارچ کش ها ، پارابن ها و سایر مواد شیمیایی هستند.

فیلم های بسته بندی مواد غذایی پلیمری برخی از فیلم های متداول هستند زیرا تولید آنها بسیار آسان است و عملکرد بسیار خوبی دارند. بسته بندی مواد غذایی پلیمری می تواند مواد غذایی را در برابر حمله میکروبی محافظت کند و دارای خواصی از جمله انعطاف پذیری ، استحکام ، سفتی و مانع اکسیژن و رطوبت باشد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *