بسته بندی مواد غذایی – مواد مناسب برای ارائه شکلات ، بیسکویت و شیرینی

بسته بندی شکلات ، بیسکوئیت و شیرینی تاریخچه ای غنی دارد که به آغاز انقلاب صنعتی برمی گردد. بسته بندی اکنون شامل ظروف ساخته شده از مقوا ، فلز ، پلاستیک یا کیسه های پلاستیک است. بسیاری مواقع ، لفاف اضافی مانند فویل آلومینیوم ، برای حفظ محصول مورد نیاز است. در ادامه جزئیاتی در مورد مناسب ترین مواد برای بسته بندی شکلات ، بیسکویت و شیرینی ارائه می گردد.

بسته بندی متنوع

یکی از رایج ترین روش های برای بسته بندی شیرینی ، استفاده از بسته بندی های مختلف ، ساخته شده از کارتن های مقوایی با سینی های سلولی است. این کار ممکن است با تقسیم کننده هایی برای ایجاد چندین سطح که از محصول محافظت می کند بدست آید. امروزه این بسته بندی را می توان با سرعت بالا از روبات ها هدایت کرد که می تواند 140 واحد در هر دقیقه داشته باشد. چالش اصلی استفاده از این تکنولوژی این است که از ایجاد علائم روی شکلات و یا ورقه های شکلات که لایه های درونی را پوشش می دهند اجتناب شود. چالش دیگر این است که شکلات ظاهر درخشانی داشته باشد.

توسعه هزاره جدید

در هزاره جدید صنعت شکلات متمرکز بر تولید بسته بندی ، تا جایی که امکان پذیر باشد  ،متمرکز است. دو ماده سازگار با محیط زیست که به صنعت کمک می کنند تا به این هدف دست یابد ، قلع و آلومینیوم است. هر دو می توانند بارها و بارها باریافت شوند و به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند که برای انواعی از اهداف مفید باشند. تقاضا برای این مواد به ویژه در صنعت لوازم آرایشی بسیار قوی است. قلع و آلومینیوم هر دو می توانند سفارشی شده و شکل دهند تا مناسب ایده های جدید برای بسته بندی و یا برچسب زدن باشند.آنها همچنین می توانند به سرعت با هزینه های مقرون به صرفه به روش هایی که اکنون از هدر رفتن جلوگیری می کنند ، تولید انبوه کنند. هر دو مواد برای خم کردن و تناسب اب شکل های خیالی ، صرف نظر از اینکه چقدر نامتعارف هستند آسان است. قلع در طراحی های مختلفی از جمله قوطی های یکپارچه ، قوطی های آلومینیومی درب پیچ و قوطی های آلومینیومی با روکش فلزی ارائه می شود. یکی از دلایل محبوب بودن قلع و پلاک این است که این ماده بسیار مفید برای ظروف است که شامل یک کیسه قابل جابه جایی با یک درپوش پلاستیکی و درب قابل استفاده است. از قلع و آلومینیوم نیز از نظر دوام جهت محافظت از محصول استفاده می کنند. آنها از محافظت بهتر از محصول در فرآیند حمل و نقل نسبت به کیسه های پلاستیکی کمک می کنند ، به این معنی که این فلزات همچنین به طولانی تر شدن ماندگاری کمک می کنند.

نحوه شکل دادن به پایداری

شکل های بسته بندی نقش زیادی در تصویر پایداری محصول دارند. مایعات و پودرها می توانند به روش های مختلفی در مقایسه با مواد جامد بسته بندی شوند که برای اطمینان از محافظت از محصول باید به روش های خاصی بسته بندی شومد. قلع های بدون درز برای بسته بندی مایعات بسیار مفید هستند. زمانی که بسته ها به شکل های خاصی بریده می شوند، می توانند ضایعات ایجاد کنند ، مگر اینکه تکه های کاغذ برای محصولات دیگر بازیافت شوند.  مواد بسته بندی انعطاف پذیر مانند قلع می تواند به کاهش میزان ضایعات تولید کمک کند.

آلومینیوم اغلب برای قوطی ها و فرمت های دیگر استفاده می شود چون کیفیت سبک آن به بسته بندی پایدار انعطاف پذیر کمک می کند.مانند قلع ، آلومینیوم می تواند بدون هیچ فقدان کیفیت فلز بازیافت شود. از آلومینیوم نیز می توان برای تهیه ورق های نازک قلع استفاده کرد که برای بسته بندی شکلات ، بیسکویت و شیرینی مفید است. یکی از دلایل اصلی اینکه آلومینیوم مورد توجه طرفداران محیط زیست قرار دارد این است که بیشترین میزان بازیافت هر نوع بسته بندی را در صنعت نوشیدنی دارد.

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از پایداری آگاه هستند و می خواهند نقش فعال تری در محافظت از محیط زیست داشته باشند.

نگرانی در مورد ایمنی مواد غذایی

بعد دیگر بسته بندی مواد غذایی که در اولویت قرار دارد ایمنی مواد غذایی است. قلع و آلومینیوم مواد به شدت مورد علاقه هستند ، زیرا آن ها از غذا در برابر فاسد شدن محافظت می کنند. درحالیکه پلاستیک می تواند با گذشت زمان تخریب شود ، فلزات از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار هستند و این باعث ماندگاری بیشتر می شود. ورق های نازک فویل برای حفظ میوه های تازه ، سبزیجات و سایر غذاها مفید است. از آنجا که فویل قابل نعطاف است می توان آن را برای محافظت از مواد غذایی در برابر هوا ، رطوبت و باکتری ها شکل داد. از ضخامت های مختلف ورق می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد. جاذبه دیگر قوطی های قلع سمیت پایین آن و مقاومت در برابر خوردگی است. برای تولید کنندگان مواد غذایی بسیار مهم است تا از مناسب ترین بسته بندی برای اطمینان از ایمن بودن غذا برای مصرف انسان استفاده کنند.

نتیجه

بسته بندی شکلات ، بیسکویت و شیرینی با استفاده از لایه های محدود فویل بسیار موثر است. فویل به این دلیل یکی از پایدارترین مواد بسته بندی است زیرا می توان آن را به راحتی ذوب کرد و بارها و بارها از آن استفاده کرد. قل و آلومینیوم به دلیل چگونگی انعطاف پذیری آنها برای دستیابی به آرزوهای بازاریابی و چگونگی محافظت از مواد غذایی در برابر فاسد شدن ، دو ماده مورد علاقه برای بسته بندی های شکلات هستند. در بسیاری از روش ها بسته بندی شکلات ، بیسکویت و شیرینی ، راه را برای تعیین نمونه های واضح برای بسته بندی های سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه سوق می دهد.

ماشین سازی مسائلی نزدیک به 40 سال است که دستگاه های بسته بندی شکلات ، بیسکویت و شیرینی را تولید می کند. متخصصان شرکت در خدمت شما هستند تا در انتخاب دستگاه بسته بندی مناسب برای پشتیبانی از موفقیت در بسته بندی صحیح محصولات به شما کمک کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *