موادی که می توانند برای بسته بندی شکلات مورد استفاده قرار بگیرند

شکلات به دلیل محافظت از موارد زیر بسته بندی می شود:

  • اکسیداسیون
  • رطوبت
  • آلودگی حشرات
  • نور
  • دمای بیش از حد

به استثنا دمای بیش از حد ، کیسه های ایستاده می توانند تمام وظایف دیگر را به خوبی انجام دهند. در حقیقت هیچ گزینه بسته بندی محبوبی وجود ندارد که بتواند با دمای بیش از مقابله کند. مگر در مواردی که یک تهویه هوا کوچک به بسته وصل شده باشد (که از نظر تجاری مناسب نیست) ، برای جلوگیری از ذوب شدن شکلات ، تمام روش های بسته بندی باید در فریرزها یا سایر سردخانه ها نگهداری شوند. در این پست خواهیم دید که اکسیداسیون ، رطوبت ، نور و حشرات برای شکلات مضر هستند و کیسه های ایستاده شکلات را از آنها محافظت می کنند:

اکسیداسیون

شکلات فاقد خاصیت آنتی اکسیدانی کاکائو است. بنابراین با اکسیژن جو واکنش می دهد. در نتیجه این واکنش شکلات کم رنگ می شود، عطر و طعم خود را از دست می دهد و در نهایت غیرقابل خوردن می شود. اکسیداسیون می تواند کل سهام شکلات را به فروش نرساند.

کیسه ای ایستاده از چندین لایه پلاستیک ساخته می شوند. این لایه ها باهم سدی موثر در برابر اکسیژن می شوند. با اکسیژن که قادر به ورود به بسته بندی نیست ، اکسیداسیون وجود ندارد و عمر ماندگاری شکلات افزایش می یابد.

رطوبت

رطوبت ، شکر محلول را از شکلات استخراج می کند و هنگام تبخیر ، آن را به شکل دانه های بزرگ روی سطح شکلات می گذارد.نتیجه یک شکلات با سطح چرب است. بافت خود را از دست می دهد و برای خوردن نامناسب می شود.

ساختار چند لایه ای کیسه سدی غیرقابل نفوذ در برابر رطوبت جوی ایجاد می کند.

نور

تحت جو اکسیژن و در صورت وجود رطوبت کافی ، نور انرژی لازم را برای میکروارگانیسم ها در سطح شکلات فراهم می کند. این میکروارگانیسم ها با شکلات واکنش نشان داده و آن را فاسد می کنند.

استفاده از فویل حفاظتی در بسته های کیسه ایستاده ، مانعی ایجاد می کند که اشعه ماوراء بنفش (UV)  نمی تواند به آن نفوذ کند.

آلودگی حشرات

چندین گونه از حشرات شکلات را بسیار جذاب می دانند. آنها می توانند در بسته بندی های معمولی پلاستیکی نفوذ کرده و درون بسته ها شروع به خزیدن کنند. و شکلات را برای مصرف نامناسب می کنند.

کیسه های ایستاده از مواد با کیفیت بالا و مقاوم در برابر سوراخ ساخته می شوند که تهیه آنها بسیار دشوار است. حشرات نمی توانند از آرواره های خود و دیگر ابزارهای طبیعی برای ایجاد سوراخ هایی در بسته بندی استفاده کنند. ساختار چند لایه کیسه ایستاده کافی است تا آنتن های کثیف سوسک و سایر حشرات را از شکلات دور نگه دارد. بنابراین اگر می خواهید شکلات خود را در یک محیط بسته بندی خوب بسته بندی کنید ، کیسه های ایستاده و کیسه های زیپ دار را امتحان کنید.

همچنین می توانید جهت رسیدن به یک بسته بندی خوب و کیفیتی بالا ، دستگاه بسته بندی شکلات ماشین سازی مسائلی را خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *