ایمنی بسته بندی مواد غذایی برای تجهیزات

هنگام تحویل تجهیزات بسته بندی ، بدترین حالت را فرض کنید و این 9 مرحله را دنبال کنید تا خطر آلودگی در تولید و نگهداری مواد غذایی را کاهش دهید.

خطرات ایمنی مواد غذایی که توسط آژانس های نظارتی و متون راهنمایی شرح داده می شود به سه دسته اصلی تقسیم می شوند : ریسک های فیزیکی ، خطرات شیمیایی و خطرات میکروبیولوژیکی.

من یک دسته چهارم را اضافه کرده ام که از لحاظ فنی “ایمنی” نیست ، اما هنوز هم یک خطر جدی برای متخصصان غذا و بسته بندی به حساب می آید. من چهارمین ریسک را “مناسب بودن و انطباق” توصیف می کنم.

ایمنی مواد غذایی و بسته بندی با استفاده از وسایلی که به طور صحیح و تمیز ضدعفونی نشوند به خر می افتد و می تواند با مواد ناخواسته و بدون برچسب و مسائل مربوط به آن آلوده شود.

تعیین مشخصات برای حمل و نقل ماشین آلات:

چه شما فروشنده باشید و چه بسته بندی کننده ، این به نفع شماست که مشخصات خود را در رابطه با بسته بندی ، بسته بندی ، محافظت ، حمل و نقل و انتقال تجهیزات از آنجا که از محل مونتاژ به مقصد نهایی خود می رسد ، تهیه کنید. این مشخصات باید نشان دهند که آیا این تجهیزات از طریق تست پذیرش خارج از ساختمان شما انجام شده‌است یا نه. جداسازی قطعات ، تمیز کردن ، آماده سازی ، محافظت ، محتوای مواد بسته بندی و سایر جزئیات باید توسط مشتری مشخص شده و به طور کتبی توسط سازنده توافق شود ،اما تجربه ثابت کرده است که سازنده ممکن است یکی از بسیاری از موارد باشد که بتواند تجهیزات را قبل از رسیدن به تأسیسات شما کنترل کند.

جهت مشاهده دستگاه های بسته بندی کلیک کنید.

در بدترین حالت ، تجهیزات ممکن است در یک مقصد بین المللی ، در یک کامیون بارگیری شود ، به یک بندر حمل شود ، در بندر نگه داشته شود ، در یک کانتینر حمل شده ، در یک کشتی حمل شود ، در یک کشتی بارگیری شود ، در گمرک نگه داشته شود. برای یک وارد کننده آزاد شد ، روی یک کامیون یا قطار بارگیری و به مکان نهایی خود حمل شود. سایر توقف و کاربری دیگری که شرح داده نشده است ممکن است رخ دهد. هرمرحله در این فرآیند اغلب پیچیده ممکن است خطرات مربوط به هر نوع آلودگی را ایجاد یا تسهیل کند. انتظار می‌رود که یک گیرنده تجهیزات آگاه و زرنگ انتظار داشته باشد و تصور کند که وسایل نقلیه ،کانتینر وتجهیزات بسته‌بندی‌شده درمعرض آلودگی فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی قرار گرفته‌اند.

مرحله 1: یک سرپرست تیم را برای نظارت بر میزان مصرف تجهیزات تعیین کنید. این فرد با یک سند چک لیست آماده می‌شود که فرآیند را مشخص می‌کند.

مرحله 2: تمام اعضای تیم ورودی به طور مناسب با لباس و لوازم جانبی انتخاب‌شده به طور خاص برای محافظت در برابر گسترش آلودگی تجهیز خواهند شد.

مرحله 3: جعبه ها را در منطقه ای از تسهیلات که جدا از تولید و مناطق مشترک است تخلیه کنید.

مرحله 4: قبل از شروع روند خنک کننده ، موارد را بازرسی کنید. برنامه ای تهیه کنید که آلوده کننده ها یا مواد ناشناخته با بررسی دیداری و حسی مشخص شوند.

مرحله 5: تجهیزات را یکبار و بصورت همزمان جدا کنید. اجزای جعبه را به یک دزدگیر نورد منتقل کنید که از سایر زباله ها جدا شده و پس از خنثی سازی قبل از بازگشت به “وظیفه” ، ضد عفونی می شود. اگر مشکوک یا شناسایی شده باشد ، آلودگی را متوقف کنید. هرگونه آلودگی باید با استفاده از طرحی که توسط یک متخصص واجد شرایط طراحی شده است ، کاهش یابد.

مرحله 6: کلیه اجزای یکبار مصرف فرآیند حمل و نقل را حذف کرده و آنها را به درستی دور بیندازید. اجزای متخلخل را ذخیره و استفاده مجدد نکنید و در غیر این صورت نگه دارید. اجزای غیر معدنی (فلزی ، پلیمری و غیره) باید قبل از ورود به کارخانه با استفاده از یک فرایند پذیرفته ضد آب شوند.

مرحله 7: پس از تکمیل این تجهیزات، هر قطعه یا مونتاژ را در برابر انتظارات و مناسب بودن بررسی کنید.

مرحله 8: توصیه می‌شود قبل از نصب، تمیز کردن و تعمیر و نگهداری محدود تجهیزات انجام شود. اگر تجهیزات معمولاً تحت تأثیر ضد عفونی یک بار نصب شده یا در حین جابجایی قرار نگیرند ، باید قبل از اینکه تولید شود ، فرایند ضد عفونی کامل را طی کند. این مطمئناً یک فرآیند “یک اندازه متناسب با همه” نیست و البته تجهیزات و قطعات وابسته هستند. هدف نهایی  اعمال فرآیندی است که پتانسیل ریسک را در نظر گرفته و قصد دارد مناطق تولید عاری از آلودگی خود را از خطر افتادن حفظ کند.

مرحله 9: قبل از بازگشت به مناطق تولید ، از لباس محافظ یکبار مصرف خودداری کنید و لباس را عوض کنید.

پس از نصب ، پروتکل های داخلی استاندارد برای تهیه تجهیزات ، راه اندازی و استفاده از تجهیزات ایمن اعمال می شود. به شدت توصیه می‌شود که یک متخصص واجد شرایط، از تجهیزات، قبل از استفاده و آزمایش مشابه در برابر آلودگی میکروبی، از این تجهیزاتاستفاده کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *