بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی جهت بسته بندی انواع مواد غذایی مناسب است. یک بسته حافظت ، مقاومت در برابر نفوذ و نیازهای فیزیکی ، شیمیایی یا زیست محیطی را فراهم می کند. ممکن است یک برچسب اطلاعات غذایی و سایر اطلاعات مربوط به غذایی که برای فروش عرضه می شود را به همراه داشته باشد.

برای مشاهده انواع دستگاه بسته بندی اینجا کلیک کنید.

وظایف:

برچسب بسته بندی و بسته بندی چندین هدف دارند.

حفاظت فیزیکی: غذای بسته بندی شده در بسته ممکن است نیاز به حفاظت از شوک، لرزش، تراکم، دما ، باکترهای و… داشته باشد.

حفاظت از مانع: یک مانع از اکسیژن ، بخار آب ، گرد و غبار و… اغلب مورد نیاز است. نفوذ پذیری یک فاکتور مهم در طراحی است. برخی از بسته ها حاوی مواد خشک کننده یا جذب کننده اکسیژن برای افزایش طول عمر مفید هستند. اتمسفرو یا اتمسفرهای کنترل شده نیز در برخی از بسته های غذا نگهداری می شوند. تمیز نگه داشتن محتویات ، تازه و ایمن برای طول عمر مورد نظر ، یک تابع اولیه است.

محاصره یا زلزله: اشیا کوچک معمولا در یک بسته جمع می شوند تا مدیریت کارآمدی را فراهم کنند. مایعات ، پودرها و مواد دانه ای به مهار نیاز دارند.

انتقال اطلاعات: بسته ها و برچسب ها با نحوه استفاده ، حمل و نقل ، بازیافت و یا از بین بردن بسته بندی و یا محصول ارتباط برقرار می کنند. برخی از انواع اطلاعات توسط دولت ها مورد نیاز است.

بازاریابی: بسته بندی و برچسب ها می تواند توسط بازاریابان مورد استفاده قرار گیرد تا خریداران بالقوه را برای خرید محصول تشویق کند. طراحی بسته یک پدیده مهم و مداوم در طول چندین دهه بوده است. ارتباطات بازاریابی و طراحی گرافیکی برای سطح بسته و (در بسیاری از موارد) نقطه نمایش فروش اعمال می شوند.

امنیت:  بسته بندی می تواند نقش مهمی در کاهش خطرات امنیتی حمل و نقل بازی کند. بسته ها را می توان با بهبود مقاومت دستکاری در جلوگیری از دستکاری و نیز دستکاری ویژگی های آشکار برای کمک به نشان دادن دستکاری در نظر گرفت. بسته ها را می توان برای کمک به کاهش خطرات جعل بسته بندی ، طراحی کرد.

برخی از ساختارهای بسته نسبت به pilferage مقاوم هستند و برخی از آن ها دارای مهر و موم هستند. بسته ها ممکن است شامل مهر تایید هویت باشند تا نشان دهند که بسته و محتویات جعلی نیستند. بسته ها همچنین می توانند شامل دستگاه های ضد سرقت مانند بسته های رنگی، برچسب های RFID یا برچسب های نظارت الکترونیکی مقاله باشند که می توانند توسط دستگاه ها در نقاط خروجی فعال یا ردیابی شده و نیازمند ابزارهای تخصصی برای غیرفعال کردن آن ها باشد. استفاده از بسته بندی به این روش وسیله ای برای پیشگیری از کاهش خرده فروشی است.

سهولت: بسته ها می توانند ویژگی هایی داشته باشند که راحتی را در توزیع، جابه جایی ، نمایش ، فروش ، بازکردن استفاده و استفاده مجدد آنها را فراهم می کند.

کنترل بخش: بسته بندی تک خدمت ، دارای مقدار دقیق محتوی برای کنترل مصرف است. کالاهای فله (مانند نمک) را می توان به بسته هایی تقسیم کرد که سایز مناسب تری برای خانوارهای مجزا هستند. همچنین به کنترل موجودی کمک می کند: فروش بطری یک لیتری شیر به جای اینکه مردم برای پر کردن خود بطری های خود را بیاورند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *