بسته بندی نوآورانه میوه ها و سبزیجات

بسته بندی نوآورانه میوه ها و سبزیجات

بسته بندی مبتنی بر زیست برای میوه ها و سبزیجات تازه

در این مقاله ماشین سازی مسائلی طراح و تولید کننده دستگاه بسته بندی میوه و سبزیجات با شما همراه است.

مواد بسته بندی زیست تخریب پذیر در طول سالها محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند زیرا مواد پلاستیکی مصنوعی به دلیل تخریب نشدن بیولوژیکی و تخلیه منابع طبیعی باعث نگرانی های زیست محیطی زیادی می شوند. مواد زیست تخریب پذیر از آنجا که فراوان، تجدید پذیر ، ارزان و سازگار با محیط زیست هستند ، یک گزینه جایگزین ممکن را ارائه می دهند. بیوپلیمرها از طریق منابع طبیعی مختلف از طریق استخراج مستقیم ، سنتز شیمیایی یا تخمیر توسط میکروارگانیسم ها مانند نشاسته، سلولز، پروتئین ها، پلی لاکتید (PLA) و پلی هیدروکسی آلکانوات ها (PHA ها) تولید می شوند و اینها به عنوان گزینه های جذابی برای نفت غیر قابل تجزیه شیمیایی در نظر گرفته می شوند.

از پلیمرهای مبتنی بر زیست که به عنوان پوشش پراکندگی روی کاغذ و مقوا استفاده می شوند، می توان برای ایجاد خواص مانع کافی در رابطه با چربی ها استفاده کرد، اما این ها ویژگی های متوسط مانع بخار آب را فراهم می کنند. اشکال دیگر بسته بندی مبتنی بر زیست زیست محیطی می تواند خصوصیات مکانیکی پایین تر، تحمل ناکافی گرما و حساسیت رطوبت بالا در مقایسه با پلاستیک های نفتی باشد. این مشکلات را می توان با درمان های فیزیکی، شیمیایی یا آنزیمی، و با ترکیب با مواد افزودنی آب گریز یا ساخت فیلم های چند لایه با خواص متنوع برطرف کرد. علاوه بر این، بسته بندی های مبتنی بر فیبر دارای مزیت وزن کمتری هستند که برای حمل و نقل مطلوب است و محصولات نهایی به طور کلی قابل بازیافت هستند. مواد بسته بندی زیست پایه و پوشش های خوراکی نیز برای حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری روی میوه ها و سبزیجات اعمال می شود. از آنجا که از نظر طبیعت زیست پایه هستند ، بیشتر این مواد از نظر ماهیت خوراکی نیز هستند و می توانند در کنار کالا مصرف شوند.

بسته بندی نوآورانه میوه ها و سبزیجات

نگرانی های زیست محیطی بیشتر در مورد استفاده از برخی از بسته بندی ها و پوشش های مصنوعی در ترکیب با تقاضای مصرف کنندگان برای کیفیت بالاتر و ماندگاری بیشتر منجر به افزایش علاقه به تولید مواد بسته بندی جایگزین شده است. به دلیل تمایل و نیاز به یافتن پلیمرهای مبتنی بر سوخت غیر فسیلی، توجه جهانیان به پلیمرهای مبتنی بر زیست در سال های اخیر سرعت گرفته است. پلیمر های مبتنی بر بیو با کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و ارائه اثرات مثبت زیست محیطی مانند کاهش انتشار دی اکسید کربن، سهم مهمی ارائه می دهند. امروزه، به دلیل پیشرفت در بیوتکنولوژی و آگاهی عمومی، پلیمرهای زیست پایه معمولاً در بسیاری از برنامه های کاربردی از کالاها تا برنامه های پیشرفته وجود دارد.  اصطلاح “مواد زیست تخریب پذیر” برای توصیف آن دسته از موادی استفاده می شود که می توانند با اثر آنزیمی موجودات زنده مانند باکتری ها ، مخمرها و قارچ ها تخریب شوند.

با بهره گیری از دستگاه های بسته بندی پیلوپک افقی مجموعه ما می توانید بسته بندی نوآورانه میوه ها و سبزیجات داشته باشید و از تخریب و آسیب های شیمیایی این محصولات جلوگیری نمایید و مدت زمان ماندگاری آن ها را افزایش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *