نقش بسته بندی محصولات مصرفی

درک حرکت به سمت بسته بندی توتون و تنباکو

ماشین سازی مسائلی طراح و سازنده جدیدترین دستگاه بسته بندی دخانیات در این مقاله به بسته بندی ساده توتون و تنباکو می پردازد در ادامه با همراه ما باشید.

استفاده از بسته بندی ساده برای محصولات توتون و تنباکو به عنوان معیار سیاست ، اولین بار در سال 1989 در نیوزیلند و سپس در اوایل دهه 1990 استرالیا و کانادا مورد توجه قرار گرفت. اگرچه این ایده متعاقباً از دستور کار سیاستگذاری در هر سه کشور خارج شد ، استرالیا اخیراً متعهد شد که از ژوئیه 2012 بسته بندی ساده را معرفی کند ، اگرچه اکنون این موضوع تا دسامبر 2012 به تأخیر افتاده است. طرح

بسته‌بندی تنباکو (۲۰۱۱) که توسط مجلس نمایندگان در ماه اوت ۲۰۱۱ مورد بحث قرار

گرفت و توسط کمیته قانون اساسی و قانون اساسی سنا در سپتامبر ۲۰۱۱ توصیه شد،استفاده

از تصاویر و نشان تجاری را به علاوه شکل بسته‌بندی، بافت و روش باز کردن پوشش ممنوع

خواهد کرد. این آیین نامه همچنین رنگ ، اندازه ، فونت و موقعیت نام تجاری و نام تجاری را تعیین می کند. با حذف اخطارهای بهداشتی و سایر الزامات قانونی مانند تمبرهای مالیاتی ، بسته ساده یک رنگ استاندارد قهوه ای تیره خواهد بود. در خارج از استرالیا ، دولت انگلستان (انگلستان) و کمیسیون اروپا در حال رایزنی در مورد معرفی بسته بندی ساده هستند که در فرانسه ، بلژیک ، ایسلند و نیوزیلند نیز به طور جدی مورد بررسی قرار می گیرد. یک مجموعه تحقیق در حال رشد است که از مزایای بالقوه بهداشت عمومی بسته بندی ساده پشتیبانی می کند. با کمال تعجب ، پس از یک ربع قرن بحث در مورد بسته بندی ساده ، محیط کار در تمام گروه های محصول و با استناد به مثالهای صنعت دخانیات نحوه استفاده شرکت های دخانیات از بسته بندی برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان را برجسته می کند.

تاریخچه بسته بندی تنباکو

در تلاش برای درک بهتر تصمیم برای اجرای بسته بندی دخانیات ساده در استرالیا ، لازم است که ابتدا برخی از تحولات اساسی در بسته بندی را در نظر بگیریم. در دهه 1920 ، همزمان با توسعه مصرف گرایی پس از جنگ جهانی اول ، بسته بندی برای اولین بار به عنوان ابزاری استراتژیک برای بازاریابی مورد استفاده قرار گرفت. در دهه 1930 آژانس های تبلیغاتی در حال ارائه خدمات بسته بندی بودند ، که اگرچه در ابتدا به نکات فنی بسته بندی مانند تولید ، چاپ ، برچسب گذاری و حمل و نقل مربوط می شد ، اما به زودی جذابیت زیبایی بسته بندی و ارزش های روانشناختی مرتبط را در بر گرفت. ریشه شناسی بسته‌بندی به عنوان “فروشنده خاموش”، اصطلاحی که اغلب در بحث در مورد بسته‌بندی ساده استفاده می‌شود، می‌تواند به اواخر دهه ۱۹۴۰ و همزمان با رشد فروشگاه‌های خدماتی و تغییر قابل‌توجه در نحوه فروش محصولات مصرفی برگردد. در این زمان بود که محصولات شروع به بسته بندی می شدند ، نه اینکه توسط یک مغازه دار توزین و بسته بندی شوند، بیشتر به این دلیل که با افزایش رقابت مشخص شد که کلید بازاریابی محصول داشتن مارک های سریع قابل شناسایی است. و این بسته بندی در این امر مهم بود. همانطور که به دهه 1960 می رفتیم ، پیشرفت های چاپی و توسعه مداوم فرآیندهای صنعتی به این معنی بود که می توان از گرافیک ، مواد و ساختارهای پیچیده تری در طراحی بسته بندی استفاده کرد. این تحولات باعث سهولت در برقراری ارتباط با شخصیت بصری و همچنین ایجاد تصویر از مارک تجاری شد که به طور فزاینده ای به عنوان کمک کننده به فروش محصول از طریق بسته بندی شناخته می شد. در همین دوره بود که تقسیم بازار بیشتر مورد توجه بسته بندی قرار گرفت و در دهه 1970 بسته بندی ابزاری کاملاً مشخص برای بازاریابی بود.

 

استراتژی های بسته بندی

بسته بندی نوآوری

Jugger (1999) استدلال می کند که بهترین راه برای کسب مزیت رقابتی در بازار کالاهای مصرفی بیش از حد ، نوآوری در بسته بندی است. تصور می شود که بسته بندی نوآورانه باعث تغییر در درک محصول و ایجاد موقعیت های جدید در بازار می شود، و نشان دهنده تغییر تمرکز از طراحی گرافیکی به سمت طراحی ساختاری بسته بندی است. نوآوری می تواند ناشی از نگرانی واقعی در مورد ایمنی باشد ، به عنوان مثال ،بسته بندی ضد کودک برای داروها یا بسته بندی مواد غذایی مقاوم در برابر دستکاری، یا از توسعه مواد و فرآیندهای جدید.

بسته بندی ویژه

به طور فزاینده ای ، بسته بندی نسخه ویژه ، که معمولاً فقط برای مدت زمان محدودی در دسترس است ، برای درگیر کردن مصرف کنندگان با مارک ها استفاده می شود. رویدادهایی مانند سالگردهای تجاری ، مناسبت های خاص عمومی و فصلی فرصت هایی را در اختیار بازاریابان قرار می دهند تا بتوانند بسته بندی نسخه جدید تولید کنند که می تواند به تقویت میراث تجاری یک برند کمک کند ، یا باعث ایجاد یا حفظ علاقه به برند شود. پیوند بسته بندی ویژه یا نسخه محدود با چنین رویدادهایی اجباری نیست.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *