تاثیر مواد بسته بندی بر ویژگی های نان در مدت زمان نگهداری

تاثیر مواد بسته بندی بر ویژگی های نان در مدت زمان نگهداری

امروزه یکی از اولویت های صنعت تولید نان یافتن راه حل های مناسب بسته بندی برای برآورده کردن نیازهای خاص نان است. مواد بسته بندی باید تبادل گرمای سریع با محیط و تبخیر بخار آب را داشته باشند تا از تراکم داخل بسته جلوگیری شود.

درحال حاضر سلفون های پلی پروپیلن (OPP) بهترین مواد موجود برای برآورده کردن نیازهای صنعت هستند. اخیرا ثابت شده است که بسته بندی نان با سلفون های سوراخ دار در برابر آلودگی نان موثر است. هدف از این کار بررسی این موضوع بود که آیا این نوع سلفون ها می توانند در روند پدیده های مربوط به بیات شدن محصول تاثیر بگذارند. به طور خاص، تغییرات در رطوبت داخل نان در طول ذخیره سازی و تاثیر آن ها بر تغییرات در نرمی خرده نان مورد بررسی قرار گرفت.

برای این تحقیق سه سلفون OPP و یک سلفون دولایه با خصوصیات سوراخ با اندازه های مختلف انتخاب شدند و عملکرد آن ها با یک سلفون کاغذی مقایسه شد. به دلیل تفاوت قابل توجه در ویژگی های اندازه سوراخ ، سلفون ها اثرات موانع بسیار متفاوتی را نسبت به تبخیر آب نشان دادند. سلفون C250 OPP (میانگین قطر سوراخ: 0.54 میلی متر و چگالی 21.4) نقش مهمی در تعدیل تغییرات رطوبت ایفا کرد.  بسته بندی نان در این سلفون باعث می شود که تردی و نرمی تکه نان در طول 48 ساعت ذخیره سازی حفظ شود.  با استفاده از مواد جایگزین بسته بندی نان صنعتی ، مانند کیسه های کاغذی ، چنین اجراهایی به طور موثر حاصل نمی شود.

برای دیدن دستگاه بسته بندی مواد عذایی اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *