تغییر چهره بسته بندی از 200 سال پیش تاکنون

تغییر چهره بسته بندی از 200 سال پیش تاکنون

بسته بندی به شرح زیر تعریف شده است: ابزاری ایمن  و مقرون به صرفه برای ارائه محصولات به مصرف کننده مطابق با استراتژی بازاریابی سازمان ، توسط بسیاری از نظریه پردازان ، امروزه معنای بسیار متفاوتی دارد.

بسته بندی به طور خاص به محتوا ، حفاظت ، حفظ ، راحتی ، ارائه ، ارتباط با برند ، ارتقاء ، اقتصاد ، مسئولیت محیطی متمرکز است.

در 200 سال گذشته شاهد ظهور بسته بندی از یک ظرف ساده برای محصول هستیم تا به عنوان یک عنصر مهم در طراحی کل محصول تبدیل شود، به عنوان مثال، فرمت بسته بندی سس گوجه فرنگی در بطری های شیشه ای تا بطری های پلاستیکی چند لایه فشرده شده با مواد مانع اکسیژن برای ماندگاری طولانی تر.

این یک تغییر کامل نسبت به ظروف ، بطری ها به کیسه و کیسه است.

تغییر چهره بسته بندی از 200 سال پیش تاکنون

مروری بر برخی تحولات بسته بندی در طول 200 سال گذشته :

دهه  1800-1900:  کوزه های شیشه ای مهر و موم شده، قوطی قلع لحیم کاری شده، دستگاه ساخت کیسه های کاغذی، استفاده از مواد راه راه، استفاده از مواد راه راه روکش دار، اولین دستگاه ساخته شده کارتن تاشو، کلاه تاج برای بطری های شیشه ای، ایده ساخت بطری کاملا اتوماتیک.

دهه  1900-1950 : ظروف شیر کاغذ با روکش پارافین، کارتن های مقوا مومی به عنوان ظروف برای خامه استفاده می شدند، فیلم سلولزی بازسازی شده (RCF)، تجاری سازی بطری کاغذی، یک جعبه خالی تاشو به نام Pure Pak، استفاده از مواد غذایی منجمد را در بسته های خرده فروشی با استفاده از کارتن هایی با دستمال کاغذی موم شده، فرآیند ریخته گری سلولز و معرفی محصول آنها، سلوفان، اتیلن برای اولین بار از نظر تجاری بصورت پلیمریزه شد، ظروف آئروسل توسط ارتش آمریکا برای پخش آفت کش ها مورد استفاده قرار گرفت.

دهه 1960-2000: دهانه حلقه باز برای نوشابه های کنسرو شده ، سیستم کارتن مستطیل شکل برای شیر های ماندگار با گرمای فوق العاده (UHT) .

آخرین تحولات در بسته بندی مواد غذایی:

در پاسخ به تغییر شیوه زندگی مصرف کننده ، گروه های بزرگی از خرده فروشی ها و صنایع خدمات غذایی تحول پیدا کرده اند. موفقیت آنها شامل ترکیبی کاملاً رقابتی از تخصص لجستیکی ، بازرگانی ، بازاریابی و خدمات به مشتریان است که همگی به بسته بندی با کیفیت بستگی دارد. صنایع خرده فروشی ، تولید مواد غذایی و عرضه بسته بندی در حال گسترش فعالیت های خود در سطح بین المللی هستند.

دستگاه بسته بندی همراه با تحولات در علم مواد غذایی ، تکنیک های پردازش و حفظ ، از روش های مختلفی برای اطمینان از ایمنی مصرف کننده و یکپارچگی محصول استفاده شده است. موفقیت هم در بسته بندی و هم در فناوری غذایی از این نظر نشانگر این واقعیت است که محتوای هزاران بسته  به طور ایمن هر روز مصرف می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *