مزایای بسته بندی وکیوم مواد غذایی چیست

مزایای بسته بندی وکیوم مواد غذایی چیست

مزایای بسته بندی وکیوم مواد غذایی چیست ؟

در تمامی مراحل زندگی، بشر به فکر تولید و استفاده از غذا برای بقا و زنده ماندن بوده است. در گذشته مجبور به استفاده سریع از هر نوع غذایی بودند که تهیه می کردند، چرا که بسته بندی صحیح و کامل و یخچال جهت نگهداری مواد غذایی نبوده است. اما امروزه به دلیل پیشرفت های چشمگیر و صنعتی شدن تمامی جهان، امکان استفاده از هر نوع ماده غذایی در هر مکان و حتی در طولانی مدت، به لطف دستگاه های بسته بندی وجود دارد. در مقاله امروز مجموعه ماشین سازی مسائلی می خواهیم به بررسی یکی از دستگاه های بسته بندی مواد غذایی بپردازیم با ما همراه باشید.

بسته بندی وکیوم چیست

بسته بندی وکیوم یک تکنیک حفاظتی است که شامل استخراج هوا و بسته شدن غذا در ظرف به روشی کاملا طبیعی است. این امر از یک طرف باعث افزایش عمر مفید محصول می شود، زیرا رشد ارگانیسم های مسئول فساد را کاهش می دهد. از طرفی غذا را از اثرات خارجی مانند باکتری های احتمالی و رشد قارچ محافظت می کند.

بسته بندی وکیوم محصولات غذایی فواید زیادی دارد از جمله

با استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم محصول رشد باکتری ها را کاهش می دهد و در نتیجه ماندگاری محصولات غذایی را بدون نیاز به افزودن مواد نگهدارنده افزایش می دهد. بنابراین از مزیت استفاده، فروش و ارائه محصولات برای مدت زمان طولانی برخوردار است.

مزایای بسته بندی وکیوم مواد غذایی

مهر و موم کیسه از آلودگی متقابل محصول به مواد خارجی جلوگیری می کند و ایمنی مواد غذایی را بهبود می بخشد. علاوه بر جلوگیری از آلودگی متقابل، مواد غذایی از کم آبی ، سوختگی در فریزر و کپک نیز محافظت می شوند. سپس این توانایی ایجاد می شود که محصولات بدون از دست دادن جرم یا عطر بالغ شوند.

این فرآیند علاوه بر حفظ بهتر مواد غذایی، برای پخت و پز در خلاء نیز استفاده می شود که بوسیله آن طعم غذا تا حد زیادی افزایش می یابد و در نهایت از انتقال بو در حین نگهداری محصول نیز جلوگیری می کند.

علاوه بر این فواید انکار ناپذیری که تکنیک خلاء برای ما به ارمغان می آورد، باید به عامل اقتصادی نیز اشاره کرد. اولاً، به دلیل کمبود اکسیژن در بسته بندی، احتمال خراب شدن غذا یا غذای پخته شده تقریباً وجود ندارد. علاوه بر این، امکان کنترل بیشتر انبار و منطقی کردن خریدها را فراهم می کند، زیرا به لطف فضای کمی که توسط مواد غذایی بسته بندی شده اشغال می شود، امکان خرید مقدار بیشتری از محصول و به دست آوردن شرایط قیمتی بهتر وجود دارد.

بهینه سازی استفاده از کامیون و فضای ذخیره سازی با ارزش شما به شما امکان می دهد تا با چیدن غذاهای مختلف در کنار هم، از تمام قفسه های موجود به طور موثر استفاده کنید. بدون خراب شدن محصولات شما و بدون آلودگی متقابل یا بو! افزایش ماندگاری محصولات به شما این امکان را می دهد که مثلاً مقادیر بیشتری از اقلام فصلی بخرید و در نتیجه کنترل قسمت را بهبود ببخشید.

به لطف ماندگاری طولانی محصولات بسته بندی شده، این امر به متخصصان این بخش اجازه می دهد تا از سفرها اجتناب کنند و مواد غذایی را خریداری کنند که اغلب بسته بندی و پخته شوند.

وکیوم سیلرهای حرفه ای و ایمنی مواد غذایی

در مورد ایمنی مواد غذایی که یکی از دغدغه های فعلی متخصصان این بخش با توجه به روزگاری است که در آن به سر می بریم، باید توجه داشت که بسته بندی وکیوم تکنیکی ایده آل برای کاهش جابجایی مواد غذایی است. دست های زیادی در فرآیند تولید دخیل هستند، به همین دلیل مراقبت دقیق برای جلوگیری از آلودگی احتمالی مهم است.

به لطف بسته بندی، پلاستیکی که غذای خام و پخته شده را می پوشاند، آن را از باکتری های احتمالی در محیط جدا می کند، بنابراین احتمال آلودگی به شدت کاهش می یابد.

چه غذاهایی را می توان با دستگاه وکیوم بسته بندی کرد؟

اکنون که می دانیم بسته بندی وکیوم بدون شک یک تکنیک مفید برای متخصصان آشپزخانه و مواد غذایی است، باید بدانیم که با چه مواد غذایی از یک دستگاه مکش حرفه ای استفاده کنیم. تقریباً تمام غذاهایی که روزانه در آشپزخانه های حرفه ای استفاده می شوند را می توان با وکیوم بسته بندی کرد. برجسته ترین آنها عبارتند از:

گوشت و سوسیس و کالباس: در این مورد، رعایت بهداشت هنگام استفاده از گوشت های تازه یا سوسیس بسیار مهم است.با این تکنیک از آلوده شدن مواد غذایی جلوگیری کرده، عمر مفید آن را افزایش داده و علاوه بر آن از تلفات آن کاسته می شود.

ماهی و مشتقات: ماهی را نیز می توان با استفاده از وکیوم بسته بندی کرد. علاوه بر این، به لطف دستگاه های بسته بندی وکیوم حرفه ای ما در شرکت ماشین سازی مسائلی می توانید به تولیدات یکنواخت برسید.

با ماشین های بسته بندی حرفه ای  مجموعه ما می توانید آخرین تنظیمات استفاده شده را ذخیره کنید. و با iSENSOR به خلاء مطلوب در تمام بسته بندی ها دست خواهید یافت.  دستگاه وکیوم  حرفه ای و عملکرد Soft Air آنها به شما این امکان را می دهد که حتی غذاهایی با شکل ها و بیرونی ظریف مانند غذاهای دریایی را با مکش قوی این دستگاه ها بسته بندی کنید و از شکستن و خراب شدن آنها جلوگیری کنید. بنابراین می توانید تضمین کیفیت استثنایی را به مشتریان خود ارائه دهید.

میوه ها و سبزیجات: حتی غذاهای نرم تر مانند برخی میوه ها و سبزیجات نیز می توانند کنسرو شوند. چگونه؟ تنظیم خلاء بهینه برای جلوگیری از آسیب یا تغییر شکل غذا.

مزایای بسته بندی وکیوم مواد غذایی

پنیرها: درست است که این محصول برای مدت طولانی در شرایط خوبی نگهداری می شود، اما این نیز درست است که بسته بندی وکیوم به شما کمک می کند تا مدت زمان آن را بدون نگرانی طولانی کنید. همچنین، با عملکرد Vac+ می توانید تا 20 ثانیه خلاء اضافی پس از رسیدن به 100٪ خلاء اضافه کنید. با استفاده از فناوری مکش دستگاه های وکیوم، هوا از داخل مواد غذایی متخلخل خارج می شود و بسته بندی خلاء کامل و با تضمین صورت می گیرد. اگرچه ما در مورد غذاهای خاصی صحبت نمی کنیم، اما هر غذایی که قبلا پخته شده است را می توان در بسته بندی وکیوم نیز قرار داد.

این یک گزینه بسیار جالب برای بهینه سازی زمان در آشپزخانه است، از آنجایی که می توانید ظرف مورد نظر را از قبل آماده کنید، آن را با وکیوم بسته بندی کنید و در صورت نیاز حتی همراه ظرف نیز بسته بندی کنید.

سخن آخر

بدون شک، سیل های وکیوم حرفه ای یک ابزار ضروری در هر صنعتی هستند زیرا مزایای بی شماری را ارائه می دهند. به همین دلیل، ما طیف وسیعی از دستگاه های بسته بندی وکیوم خود را ارائه می دهیم که از دو تجهیزات با کارایی بالا تشکیل شده است. اگر سوالی دارید یا نیاز به اطلاعات دقیق تر از یکی از مشاور ما دارید با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *