نکات بهداشتی در بسته بندی کیک و کلوچه

نکات بهداشتی در بسته بندی کیک و کلوچه که باید رعایت شود.

بیسکوییت ها، کیک ها و کلوچه ها بیشترین میان وعده های مصرفی به ویژه در بین کودکان و دانش آموزان هستند. با توجه به اینکه تغذیه سالم، عامل مهمی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است رعایت بهداشت در کلیه مراحل تولید و بسته بندی مواد غذایی از جمله خانواده ی کیک و کلوچه کاملا الزامی می باشد. که همه این موارد وابسته به دستگاه بسته بندی هستند، در این مورد ماشین سازی مسائلی دستگاه بسته بندی کیک و کلوچه را آنچنان طراحی و تولید کرده است که علاوه بر شکل ظاهری، کیفیت محصول تا هنگام مصرف کاملا حفظ میگردد. همچنین به خاطر ویژگی نرم بودن کیک و کلوچه استفاده از دستگاه های بسته بندی ماشین سازی مسائلی که به صورت دو سر پرس و بدون دخالت دست و همچنین دارای صفحه نمایش لمسی و plc جهت تنظیم و کنترل دستگاه می باشند را به شما پیشنهاد می کنیم که همچنین شما را از میکروبی یا خشک شدن محصول کاملا آسوده خاطر می کند و باعث میشود محصول شما کاملا مرغوب به دست مشتری برسد.

قابل ذکر است که علاوه بر کیک و کلوچه، نان سنتی، نان سنگک، نان لواش، انواع شیرینی ها، بیسکوییت، شکلات، تی تاب، شیرین عسل و …، همه با دستگاه های بسته بندی تولید شده در ماشین سازی مسائلی به صورت فوق العاده سریع و دقیق، با بهترین کیفیت، بسته بندی می شوند. از مزایای دیگر بسته بندی مواد غذایی، مزایای فیزیکی آن از جمله حفاظت، حفاظت از سد که اجازه می دهد تا غذا بهتر نگهداری شود، که این عمل باعث افزایش ماندگاری محصول نیز می گردد.

تماس مستقیم یا غیرمستقیم بین غذا و بسته بندی مواد می توانند منجر به انتقال میکروب ها از بسته بندی به غذا گردند، که سلامتی مصرف کننده را به خطر می اندازد. برای اطمینان خاطر و پیشگیری از هر گونه اتفاق و بیماری استفاده از دستگاه بسته بندی که نیاز به دخالت دست نداشته باشد بسیار موثر می باشد.

و اما بسیاری از مشکلات ایمنی مواد غذایی که امروزه با آن زیاد مواجه می شوند. اگر چه دولت ها در سراسر جهان تمام تلاش خود را برای بهبود ایمنی عرضه مواد غذایی انجام می دهند، وقوع بیماری های ناشی از غذا همچنان یک مسئله بهداشتی مهم در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه می باشد. لذا ظهور فن آوری های جدید با هدف تضمین ایمنی و کیفیت مواد غذایی با افزایش پذیرش مورد توجه قرار گرفته است اقداماتی برای کاهش خطرات سلامت مصرف کننده و رعایت آنها موانع بهداشتی محدود کننده برای تجارت بین المللی که مستلزم آن است مواد غذایی با کنترل کیفیت به دست مصرف کننده که خواستار محصولی با کیفیت و سالم است برسد.

نکات بهداشتی در بسته بندی کیک و کلوچه

نکات بهداشتی در بسته بندی کیک و کلوچه

قابل توجه است، دیگر اقداماتی که برای تولید مواد غذایی بهتر اعمال می شوند عبارتند از: تاسیسات و محیط اطراف آن، کارکنان، نظافت و بهداشت، فرآیند تجهیزات و ظروف، فرآیند ها و کنترل ها و ذخیره سازی، توزیع تجزیه و تحلیل و کنترل این عناصر که باعث رسیدن به مهمترین هدف مشتری یعنی تولید محصولات با کیفیت می شوند.

افزایش ماندگاری و اطمینان از کیفیت و بهداشت محصولات فاسد شدنی همانند کیک ، کلوچه و کوکی ها، به ویژه آنهایی که در معرض اکسیداسیون و اثرات میکروبیولوژیکی برای آن ترکیبات ضد میکروبی مانند اسانس ها و یا رول هایی بر پایه پروتئین ها، لیپیدها و پلی ساکاریدها در تهیه بسته بندی مواد غذایی استفاده می شوند، بسته بندی فعال ضد میکروبی می تواند میزان میکروب را کاهش دهد. رشد، برای افزایش فاز تاخیر و یا غیرفعال کردن میکرو ارگانیسم های موجود در غذای مورد نظر یا روی خود بسته بندی در برخی از این سیستم ها برای بسته بندی مواد غذایی، تماس با بسته بندی مورد نیاز است تا مهاجرت ماده ضد میکروبی صورت گیرد.

همچنین در نظر داشته باشیم هنگامی که پلیمر در تماس با مواد غذایی قرار می گیرد، قادر است مواد ضد میکروبی را به طور موثر برای نگهداری مواد غذایی آزاد کند، استفاده از رول های مبتنی بر سلولز در فناوری بسته بندی فعال کاملاً کارآمد نشان داده شده است. نتایج مثبت بسیاری به دست آمده است که دارای محفظه ای است که قادر به مهار رشد میکرو ارگانیسم های بیماری زا است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *