نکات مهم طراحی بسته بندی

نکات مهم طراحی بسته بندی

نکات مهم طراحی بسته بندی
هزینه بسته بندی در صنایع مواد غذایی معمولا حدود 10 تا 15 درصد قیمت تمام شده کالا را تشکیل می دهد ولی در ایران این رقم به 35 تا 50 درصد و گاهی حتی بیشتر هم می شود. بسته بندی مناسب می تواند تا حدود 90 درصد سبب ایجاد ارزش افزوده گردد. حال آن که بی توجهی به این موضوع باعث شده است که قسمت بزرگ ارزش افزوده محصولات صادراتی ایران به صورت فله صادر شود با بسته بندی دوباره در کشورهای ثالث نصیب صنایع بسته بندی این کشورها شود.
مشخصات یک بسته بندی صادراتی عباتند از :
– مطابقت با بحث های زیست محیطی در بازاریابی هدف
– مطابق با قوانین مورد درخواست هر بازار
– اطلاع رسانی پویا و اعتماد پذیر
– ایجاد هویت ایرانی از طریق بسته بندی کالا
– دارای ویژگی نوآوری
هدف از بسته بندی صادراتی:
بسته بندی باید ضمن دارا بودن اهداف اولیه بسته بندی از قبیل خاصیت حفاظتی و جذابیت باید تا جایی که امکان دارد ساده و ارزان باشد. هدف اصلی از بسته بندی صادراتی این است که خطرهایی که به هنگام انبار کردن ، حمل و نقل و یا توزیع به محصول وارد می شود به حداقل برسد.

نکات مهم طراحی بسته بندی
آخرین مرحله ها در فرآیند تولید محصول ، توزیع ، تحویل به خرده فروشی و ارسال به مصرف کننده نهایی می باشد. این مورد از نظر نیاز به شیوه تحویل و ارائه به شدت مورد اختلاف است. به دلیل وجود موسسه ها و ارگان های مختلف و هم چنین وجود علایق و سلیقه ها و عرف ها و عادت های مختلف در کشورهای گوناگون تنها یک نوع بسته بندی قادر به پاسخگویی کلیه نیازهای ممکن یک کشور نمی باشد. هنگامی که یک نوع بسته بندی برای خرده فروشی انتخاب می شود ، به خاطر بسپارید که بسته بندی یکی از وسایل و لوازم بازاریابی است و اثربخشی آن بستگی به انتخاب بازار مورد نظر دارد.
با سفارش و خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی مجموعه ما می توانید به روز ترین و با کیفیت ترین بسته بندی ها را جهت بسته بندی صادراتی محصولات خود به سراسر دنیا را داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *