پیشرفت در بسته بندی مواد غذایی بخش دوم

ماشین سازی مسائلی در این مقاله به ادامه بحث قبلی می پردازد و شما را با بسته بندی مواد غذایی بیشتر آشنا می کند.

بسته بندی فعال و هوشمند

تولید مواد غذایی با کیفیت بالا با ماندگاری بیشتر ، که برای سلامتی مصرف کننده بی خطر است ، وظیفه تولیدکنندگان است. سیستم های پیشرفته بسته بندی به منظور محافظت از محصول و گسترش ثبات آن تولید شده اند. این فناوری ها به عنوان بسته بندی فعال و بسته بندی هوشمند شناخته می شوند.

مشاهده انواع ماشین بسته بندی از طریق لینک

بسته بندی فعال

مواد بسته بندی فعال به منظور فعال نگه داشتن یا بهبود وضعیت غذا یا با از بین بردن اجزای ناخواسته از فضای بسته بندی و / یا از خود غذا و یا با انتشار مواد فعال در داخل غذا یا محیط اطراف آن ، طراحی شده اند. چنین اقداماتی منجر به افزایش ماندگاری ، بهبود ویژگی های حسی و ایمنی و حفظ کیفیت محصول می شود. برخلاف بسته بندی سنتی ، بسته بندی فعال نقش پویایی در نگهداری مواد غذایی دارد. برنامه های اصلی بیشتر در تأخیر در اکسیداسیون و کنترل مهاجرت رطوبت ، رشد میکروبی ، میزان تنفس ، طعم های معطر و رایحه متمرکز شده اند. فناوری بسته بندی فعال می تواند قابلیت انتخاب ، که نفوذ انتخابی مواد بسته بندی به گازهای مختلف است را دستکاری کند. از طریق پوشش دهی ، میکرو پرفراژ ، لمینیت ، اکستروژن شرکت یا ترکیب پلیمر ، می توان میزان انتخاب پذیری را تغییر داد تا غلظت جو ترکیبات گازی درون یک بسته را تغییر دهد ، نسبت به اکسیداسیون یا سینتیک تنفس مواد غذایی. برخی از مواد نانوکامپوزیتی نیز می توانند با جلوگیری فعال از رسیدن اکسیژن ، دی اکسید کربن و رطوبت به غذا ، به عنوان بسته بندی فعال عمل کنند.

امروزه مطالعات بیشتری در مورد کاربرد مطالعات بسته بندی فعال در فناوری پس از برداشت در حال انجام است.

انواع بسته بندی گوشت

بسته بندی هوشمند

بسته بندی هوشمند برای نظارت و انتقال اطلاعات در مورد کیفیت غذا طراحی شده است. این شاخه از بسته بندی همزمان با بسته بندی فعال توسعه یافته است. این دستگاه های هوشمند ممکن است در مواد بسته بندی گنجانده شده یا به داخل یا خارج یک بسته متصل شوند. به عنوان مثال می توان به شاخص های دمای زمان (TTI) ، شاخص های شادابی ، حسگرهای زیستی و شناسایی فرکانس رادیویی اشاره کرد. بسته بندی هوشمند به یک سیستم بسته بندی اطلاق می شود که قادر به انجام عملکردهای هوشمند (مانند تشخیص ، سنجش ، ضبط ، ردیابی ، برقراری ارتباط و استفاده از منطق علمی) برای تسهیل تصمیم گیری برای افزایش ماندگاری ، افزایش ایمنی ، بهبود کیفیت ، ارائه اطلاعات است ، و در مورد مشکلات احتمالی هشدار دهید. ما معتقدیم که منحصر به فرد بودن IP در توانایی برقراری ارتباط آن است: از آنجا که بسته و غذا در طول چرخه زنجیره تامین به طور مداوم با یکدیگر حرکت می کنند ، بسته بهترین همراه غذا است و در بهترین موقعیت برای برقراری ارتباط با شرایط غذا است.

بسته بندی هوشمند ، به ویژه هنگامی که با اصول مبتنی بر علم تلفیق شود ، ابزاری مفید برای ردیابی محصولات و نظارت بر شرایط آنها ، تسهیل دسترسی و تبادل اطلاعات در زمان واقعی و امکان پاسخگویی سریع و تصمیم گیری به موقع است. این خصوصیات برای هر استراتژی ایمنی غذایی یا امنیت زیستی ضروری است. یکی از مهمترین مزایای بسته بندی هوشمند این است که بدون نیاز به باز کردن بسته ، وضعیت محصول را هنگام حمل و نگهداری به مصرف کننده اطلاع می دهد.

دستگاه های بسته بندی افقی طراحی و تولید شده در شرکت ماشین سازی مسائلی از این ویژگی ها برخوردار می باشد و بهترین بسته بندی را با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا برای محصولات شما ارائه می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *