پیشرفت در بسته بندی میوه و سبزیجات

پیشرفت در بسته بندی میوه و سبزیجات
محصولات تازه برداشت شده هنوز زنده است و این امر هنگام حمل و نقل و خرده فروشی میوه و سبزیجات به مشکلات عظیمی منجر می شود. در دوره پس از برداشت، فرآیند های بیوشیمیایی مانند تنفس، تعرق و اتوکالیز اتیلن ادامه می یابد و عمر مفید محصولات را کوتاه می کند. محصولات تازه و کامل یا بریده شده چالش برانگیزترین طبقه بندی محصولات غذایی است که باید بسته بندی شود. ماشین سازی مسائلی بزرگترین طراح و سازنده ماشین آلات بسته بندی از جمله دستگاه بسته بندی میوه در این مقاله به روش های نوین بسته بندی میوه و سبزیجات می پردازد.
برش محصولات كاملاً تازه برای به دست آوردن یك قالب خوراكی آماده برای برآوردن تقاضای مصرف كننده باعث ایجاد استرس و تحریک واكنشهای فوق به دلیل جداشدن آنزیم ها و بسترها می شود كه به طرز ناخوشایندی سرعت پیری را تسریع می كند. علاوه بر این، میکروارگانیسم های بیماری زا می توانند در هر دو محصول کامل و آماده برای غذا، با شدت بیشتری در ماده دوم افزایش یابند زیرا پردازش باعث افزایش دسترسی میکروبی به مواد مغذی می شود. سرعت این مکانیسم های فساد به میزان قابل توجهی تحت تأثیر شرایط محیطی مانند دما، رطوبت نسبی، اکسیژن و نور قرار می گیرد. در نتیجه، محصولات تازه یا کامل قطع شده، چالش برانگیزترین طبقه بندی محصولات غذایی است که باید بسته بندی شود. نقش بسته بندی در محصولات تازه با گذشت سالها از مهار و محافظت از محصول در برابر خطرات جسمی در هنگام توزیع به طیف گسترده ای از فناوری های ماندگاری مفید تغییر یافته است.

پیشرفت در بسته بندی میوه و سبزیجات

بسیاری از عوامل ذاتی و بیرونی که بر عمر مفید آنها تأثیر می گذارد، باعث شده است تا پیشرفت در بسته بندی میوه و سبزیجات ، انواع زیادی از فناوریهای بسته بندی برای حفظ کیفیت و ارزش غذایی و همچنین ایمنی حفظ شود.
علاوه بر این ، فناوری های بسته بندی می توانند:

  • ارزش افزوده برای تولید
  • تقویت برند ها
  • نظارت بر تولید و تغییرات محیط در حین ذخیره سازی
  • یک ابزار ردیابی باشید
  • پیشگیری از سرقت
  • اجازه شناسایی و ارتباط بی نظیر با مصرف کنندگان
  • افزایش رضایت مصرف کننده
  • ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید

مصرف کنندگان ، صنعت و دولت طی سالهای متمادی این نو آوری ها را در بسته بندی هدایت کرده اند. با تغییر سبک زندگی و ترجیحات مصرف کننده ، نگرانی ها در مورد کیفیت، ایمنی و زباله های مواد غذایی از جمله ، با میل به محصولات تازه تر و راحت تر افزایش یافته است لذا ما در تلاشیم با طراحی و ساخت جدیدترین دستگاه های بسته بندی در این زمینه این نگرانی ها را کاهش دهیم و نمونه هایی از این دستگاه ها را در سایت می توانید مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *