چطور چای خشک را با بهترین بسته بندی آماده کنیم

چطور چای خشک را با بهترین بسته بندی آماده کنیم

چطور چای خشک را با بهترین بسته بندی آماده کنیم

دستگاه بسته بندی چای خشک، مدرن ترین فناوری را ارائه می دهد تا بتوانید با حفظ طعم و عطر خوب چای، آنها را برای فروش به بازار ایران و حتی خارج از کشور آماده کنید. چای و قهوه، نوشیدنی های محبوب در میان روز برای هر فرد محسوب می شوند؛ بدیهی است که باید از زیباترین بسته بندی برخوردار باشند و البته موارد بهداشتی هم برای آنها رعایت شده باشد.

همانطور که روش های مناسب کاشت چای و فرآوری آن مهم است، بسته بندی چای، یکی دیگر از جنبه های مهم تعیین استانداردهای کیفیت در هر برند چای محسوب می شود. تولید کنندگان انواع چای، با ارائه یک بسته بندی بهداشتی و درجه یک، مشتریان خود را راضی نگه می دارند. هدف اصلی این است که شرکت ها مطابق با بهترین استانداردها عمل کنند. استانداردهای بسته بندی چای و مفاهیم کلی طراحی بسته بندی ها، برای انواع برند چای، یک ضرورت است.

هدف مدیران این شرکت ها از خرید دستگاه بسته بندی چای کیسه ای و چای فله ای این است که با ارائه طراحی عالی و کیفیت فوق العاده در بسته بندی چای، اعتبار خود را حفظ کنند.

همه ما به اهمیت تازگی و ماندگاری چای واقف هستیم. بنابراین، هدف شرکت های تولید و توزیع چای این است که با بسته بندی تخصصی خود، به همین هدف دست یابند. علاوه بر این، با کمک مواد بسته بندی مناسب می توان نرخ انتقال اکسیژن به داخل بسته ها را به حد قابل توجهی کاهش داد. این ویژگی باعث حفظ طراوت و عطر شدید برگ های چای در بسته بندی ها می شود. در حال حاضر، بالاترین استانداردهای صنعت بسته بندی در شرکت های مربوط به این حوزه رعایت می شود.

در همین راستا، شرکت ماشین سازی مسائلی توانسته دستگاه بسته بندی پیلوپک را برای بسته بندی انواع چای، طراحی و تولید نماید. اگر می خواهید با این دستگاه ها آشنا شوید، همین حالا به بخش محصولات این وبسایت مراجعه کنید.

مراحل مهم که در بسته بندی چای خشک باید بدانید

چطور چای خشک را با بهترین بسته بندی آماده کنیم

مرحله اول: آماده سازی کیسه های وکیوم

اولین قدم برای بسته بندی موثر برگ های چای با کیفیت بالا، تهیه کیسه های وکیوم یا کیسه های آلومینیومی است. کیسه های وکیوم و ظروف آلومینیومی از ورود هر گونه هوای محیط به داخل بسته بندی جلوگیری می کنند. این امر، طراوت برگ های چای را حتی در صورت مصرف پس از مدت زمان قابل توجه، تضمین می کند. ظروف وکیوم، به دور از هر گونه منبعی از هوا هستند؛ همان عاملی که می تواند رطوبت برگ های چای را تامین کند. در صورت وجود رطوبت، برگ ها مرطوب می شوند و تردی و طراوت خود را از دست می دهند. بنابراین، با استفاده از جدیدترین دستگاه های بسته بندی چای، از عطر درجه یک و طعم ویژه برگ های چای محافظت خواهید کرد.

مرحله دوم: قرار دادن کیسه های چای در بگ های مستطیلی شکل

پس از آماده شدن کیسه های چای مستطیلی، برای ایمنی بیشتر آنها، چای کیسه ای را در بگ های مستطیلی قرار می دهند. این کار، امنیت برگ های ظریف چای را در طول حمل و نقل فراهم می سازد. همچنین نگهداری کیسه های چای در بگ های مستطیلی، آسان تر است و ثبات و تعادل را تضمین می کند. بنابراین، محافظت نهایی از برگ های شکننده چای در داخل بسته بندی، تضمین می شود.

مرحله سوم: قرار دادن کیسه های ضد اکسیداسیون در بسته های چای

وجود کیسه های ضد اکسیداسیون در بسته بندی چای باعث می شود که برگ های چای با اکسیژن جو تماس نداشته باشند. اگر این اتفاق بیفتد، برگ ها تردی خود را از دست می دهند و به راحتی خراب می شوند. بنابراین، بسته بندی ضد اکسیداسیون، برای اطمینان از ماندگاری بیشتر برگ های چای به کار می رود. وجود کیسه های آنتی اکسیدان در بسته بندی چای، از تجزیه برگ های چای در اثر اکسیداسیون جلوگیری می کند.

مرحله چهارم: ریختن چای در کیسه های معین

هنگامی که بسته های چای وکیوم و آلومینیومی مناسب آماده شد، برگ های چای در کیسه های مخصوص ریخته می شود. مواد ای کیسه ها مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی بسته بندی چای، تضمین شده اند. کیسه های چای نیز با نگه داشتن برگ های چای در یک مکان، ایمنی آن ها را تضمین می کنند. این کار، تردی برگ های چای را حتی در صورت باز شدن پس از مدت زمان طولانی، حفظ می کند. کیسه های چای به گونه ای طراحی شده اند که برگ های چای را با سهولت ذخیره کنند. در عین حال، راحتی خوبی را برای کاربران فرآهم می کنند تا بتوانند چای را در خانه نگهداری کنند.

مرحله پنجم: وزن کردن کیسه‌های چای

زمانی که برگ‌های چای در کیسه‌های مناسب ریخته شدند، کیسه‌ها وزن می‌شوند تا بتوان آنها را بهتر بسته بندی کرد. توزین چای، از طریق دستگاه توزین مخصوص انجام می شود که می تواند برگ های سبک چای را به صورت دقیق وزن کند. سپس، بسته بندی چای، در جعبه ها و بسته های مختلف مطابق با استانداردهای وزنی مختلف قرار می گیرد. این عملکرد تضمین می کند که چای کیسه ای در بسته هایی وزن های مختلف، برای نیازهای هر خانواده سازگار است.

مرحله ششم: قرار دادن کیسه های چای در جعبه مستطیل

اکنون چای کیسه ای برای بسته بندی مناسب در جعبه مستطیل آماده شده است. کیسه های چای، ایمنی برگ های چای را تضمین کرده و از هر گونه آسیبی نیز جلوگیری می کنند. جعبه های مستطیلی بسته بندی چای نیز باعث سهولت جابجایی، و تحویل از واحدهای تولیدی به مصرف کنندگان نهایی می گردد.

مرحله هفتم: قرار دادن جعبه های چای در دستگاه وکیوم

پس از اینکه کل بسته بندی انجام شد، جعبه های چای در داخل دستگاه وکیوم نگهداری می شوند. این کار، احتمال ورود اکسیژن به داخل چای کیسه ای را حذف می کند تا برای حمل و نقل، آماده شوند. عدم وجود اکسیژن در جعبه های چای باعث می شود که برگ های چای برای مدت طولانی تری تازه و معطر باشند.

مرحله هشتم: بسته بندی نهایی

هنگامی که جعبه های چای از دستگاه وکیوم خارج شدند، در نهایت در یک جعبه مقوایی بزرگ تر نگهداری می شوند. جعبه بزرگ، حاوی جعبه های چای کوچک تر است که با کمک نوارها و مواد بسته بندی مناسب، محکم بسته می شود. اکنون چای کیسه ای آماده ارسال به مکان های مورد نظر می باشد.

چرا بسته بندی بهداشتی چای کیسه ای و چای خشک اهمیت دارد؟

چای کیسه ای بر اساس وزن و اندازه در بسته بندی های مختلفی، آماده می شود. مصرف کنندگان در بازار بنا به نیاز خانوار خود، تقاضای متفاوتی از چای کیسه ای دارند. به عنوان مثال، چای کیسه ای 18 کیلوگرمی را به همراه چای کیسه ای کوچک تر شامل بسته های 100 گرمی، 250 گرمی و 1 کیلوگرمی آماده می شود. این امر، نیازهای متنوع خانواده ها را برآورده می سازد.

بسته بندی مناسب برگ های چای در کیسه های چای وکیوم، نقشی حیاتی در تضمین بسته بندی چای درجه یک دارد. بسته بندی چای در اشکال و اندازه های مختلف انجام می شود و با قیمت های مقرون به صرفه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

بسته بندی چای فله ای در ظروفی که وکیوم آنها ناقص بوده است، طراوات برگ های چای را تضمین نمی کند. بسته بندی ها باید با استانداردها مطابقت داشته باشد؛ چرا که عطر و طعم برگ های چای را حفظ می کنند.

استفاده از انواع ماشین های بسته بندی چای کیسه ای می تواند به برندها کمک کند تا زیبایی خاصی را برای محصولاتشان ایجاد کنند؛ یعنی همان عاملی که باعث فروش بیشتر چای خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *