چگونه یک بسته بندی محصول جذاب ایجاد کنیم

چگونه یک بسته بندی محصول جذاب ایجاد کنیم ؟

بسته بندی نقش مهمی در بازاریابی دارد زیرا از محصول محافظت می کند و به ارتقای فروش کمک می کند. بسته بندی باید راحت، جذاب، مقرون به صرفه و قابل مشاهده باشد. فقط بسته بندی خوب و موثر می تواند از محصول محافظت کند و کیفیت آن را حفظ کند. بسته بندی خوب همچنین سطح شهرت را بالا می برد، وفاداری به برند را تضمین می کند و فروش را تشویق می کند

برای طراحی بسته بندی محصول خوب، ابتدا باید چند جنبه را مشخص کنید. این سه سوال به طراح کمک می کند چیزی بسازد که ارزش ها و تصویر برند شما را بیان کند:

چه محصولی را می فروشید؟

قرار نیست این یک سوال دشوار یا پیچیده باشد، بلکه به شما کمک می کند تا عملکرد بسته بندی را بفهمید. جنس، اندازه و نوع محصولی که می فروشید تعیین می کند که بسته بندی باید چقدر محکم و بزرگ باشد.

چه کسی قرار است محصول شما را بخرد؟

شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا یاد بگیرید که چگونه برای آنها جذابیت ایجاد کنید. هنگام ایجاد بسته بندی محصول، باید با در نظر گرفتن مشتری ایده آل شما انجام شود

زیبایی شناسی برند من چیست؟

طراحی بسته بندی باید نشان دهنده برند شما باشد، بنابراین باید به طراح بگویید که از چه زیبایی شناسی استفاده کند. این شامل رنگ‌ ها، فونت‌ ها، لوگوها و حتی تصاویر می‌ شود.
پس از تعیین جنبه های بالا، زمان آن رسیده است که عملاً روی طراحی بسته بندی کار کنید و بررسی کنیم چگونه یک بسته بندی محصول جذاب ایجاد کنیم ؟ اینجا طراح خود محصول، رقابت و بودجه شما را در نظر می گیرد تا طرحی را ایجاد کند که با مخاطبان شما صحبت کند، نشان دهنده برند شما باشد و کاربردی باشد.

چگونه یک بسته بندی محصول جذاب ایجاد کنیم

پس از آماده شدن طرح، باید آن را بر اساس چند معیار ارزیابی کنید:

به راحتی قابل درک است: آیا با نگاهی ساده به محصول شما، آیا مصرف کنند گان می توانند بفهمند که چیست و چه کاری انجام می دهد؟ آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که مشتریان را گیج کنید.

صداقت: آیا بسته بندی شما صادقانه محصول شما را نشان می دهد؟ اطمینان حاصل کنید که تصاویر یا گرافیک های استفاده شده روی بسته بندی تا حد امکان واقعی هستند. مطمئناً باید از بهترین تصاویر خود استفاده کنید، اما مطمئن شوید که آنها محصول شما را بیشتر از آنچه هست نشان نمی دهند.

تطبیق پذیری: حتی اگر اکنون فقط یک محصول برای فروش در دسترس دارید، ممکن است بخواهید در آینده آن را گسترش دهید. اطمینان حاصل کنید که طراحی بسته بندی به اندازه کافی همه کاره است تا در صورت نیاز به زمان، محصولات اضافی را در خود جای دهد.

راحتی : بسته بندی خوب باید راحت باشد. بسته بندی باید به گونه ای باشد که امکان انتقال راحت از یک مکان به مکان دیگر را فراهم کند و در عین حال امکان جابجایی آسان توسط شرکت کنندگان و مشتریان زنجیره تامین را فراهم کند. بسته بندی نیز باید قابل بازیافت باشد.

جذابیت : این یکی دیگر از ویژگی های ضروری بسته بندی خوب است. بسته بندی باید بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد، زیرا این تنها راه جلب توجه مشتری است. بسته بندی جذاب علاقه به محصول را تحریک می کند و مشتریان را متقاعد می کند که محصول را می خواهند. رنگ، عکاسی، گرافیک، اندازه و مواردی از این دست می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر تفکر مشتری داشته باشد.

اقتصاد : یکی دیگر از ویژگی های بسته بندی خوب، اقتصادی بودن آن است: نباید گران باشد. اگر بسته بندی گران باشد، قیمت محصول را افزایش می دهد. اگر محصول گران باشد، فروش آن سخت تر است، بنابراین بسته بندی باید ارزان باشد

حفاظت : هدف از بسته بندی محافظت از محصولات در برابر خطرات مختلف و تأثیرات خارجی است. بسته بندی محصولات باید به گونه ای باشد که کیفیت ،کمیت ، رنگ و غیره باعث کاهش یا آسیب به محصول در اثر آفتاب، باران، حشرات، گرد و غبار و غیره نشود. محصولات ممکن است در حین حمل و نقل و نگهداری آسیب ببینند یا پوسیده شوند. بنابراین بسته بندی خوب باید به گونه ای ساخته شود که محصول در برابر تمام تأثیرات خارجی محافظت کند.

قابلیت دید : بسته بندی نیز باید قابل مشاهده باشد. باید اطلاعاتی در مورد برند و کیفیت محصول به مشتریان ارائه کند، زیرا هر دو بر اساس تقاضا هستند. بسته بندی خوب به عنوان یک فروشنده خاموش و به عنوان یک تبلیغ موثر عمل می کند.

چگونه یک بسته بندی محصول جذاب ایجاد کنیم

با بهره گیری از دستگاه های بسته بندی سلفونی ماشین سازی مسائلی می توانید طرح و ایده های جذاب و بروزی را بر روی محصول خود ایجاد کنید و محصول خود را با طرح و ایده های شکیل تری به بازار ارائه دهید. دستگاه های بسته بندی ماشین سازی تمام امکانات و آپشن های مورد نیاز شما دارد. با استفاده از دستگاه بسته بندی می توانید محصولات خود را با بسته بندی ایده آل به بازار عرضه کنید و تمام ویژگی های یک بسته بندی خوب و مناسب را به مشتریان خود ارائه دهید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *