آدامس و بسته بندی آن

آدامس و بسته بندی آن

آدامس ماده ای نرم و منسجم است که برای جویده شدن بدون بلعیده شدن تولید می شوند و به منظور سرگرمی و خوشبو شدن دهان و همچنین جهت آرامش گرفتن استفاده می شوند.

از آنجایی که تعداد محصولات ارائه شده در سوپرمارکت ها به طور مداوم در حال افزایش است، بسته بندی محصول برای جلب توجه مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت است. اندازه، شکل و رنگ بسته بندی در جلب توجه مشتریان تاثیرگذار است. در واقع بازاریابی که حواس مشتری را درگیر می کند و بر درک، قضاوت و رفتار آن ها تاثیر می گذارد، بازاریابی حسی می گویند.

آدامس در بسته بندی های مختلف موجود است که از نظر مواد، رنگ، اندازه و شکل متفاوت هستند. مطابقت قوی بین بینایی و لمس وجود دارد که مصرف کنندگان می توانند بسته بندی، اندازه و بافت (سطح خشن و یا صاف) آن را ببینند و هم لمس کنند. از طرف دیگر رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی وجود دارد که مورد توجه قرار می گیرند. بین محصول و بسته بندی آن باید تناسب وجود داشته باشد.

شش مرحله ای که مصرف کنندگان قبل از تصمیم به خرید محصول تجربه می کنند عبارتند از آگاهی، دانش، پسندیدن، اولویت، اعتقاد راسخ و در نهایت خرید. بازاریاب ها سعی می کنند روی این مراحل به خصوص دو مرحله اول یعنی آگاهی و دانش تاثیر بگذارند چراکه به دلیل رقابت شدید در بازار از اهمیت زیادی برخوردار است. تولید کنندگان در نتیجه به دنبال جلب توجه مصرف کنندگان با اجرای بسته بندی های موثر هستند.

مواد بسته بندی و نحوه بسته بندی باید به گونه ای باشد که از آدامس در برابر آسیب رسیدن توسط نور و رطوبت جلوگیری کند و از طعم و رایحه آدامس نیز محافظت نماید. هیچ چیز مهمتر از آدامس های خوش طعم و خوشبو نیست.

دستگاه بسته بندی آدامس ماشین سازی مسائلی قابلیت بسته بندی انواع آدامس به صورت تک عددی را دارد همچنین برای بسته بندی آدامس به صورت چند عددی تنها داخل ظرف و یا به صورت دستی امکان پذیر است که در واقع اپراتور چندعدد آدامس را مرتب روی نوار نقاله می چیند سپس سلفون روی آن قرار گرفته و به وسیله فک ها دو طرف آن دوخت میخورد و عمل بسته بندی انجام می شود. دستگاه های بسته بندی ماشین سازی مسائلی توانایی بسته بندی انواع مواد غذایی، بسته بندی تجهیزات پزشکی، بسته بندی قطعات صنعتی و بسیاری از قطعات و محصولات با ابعاد و اشکال مختلف را دارد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *