آیا شکلات را با بسته بندی آن قضاوت می کنیم

آیا شکلات را با بسته بندی آن قضاوت می کنیم؟

آیا شکلات را با بسته بندی آن قضاوت می کنیم؟

بسته بندی اولین احساسی است که مصرف کنندگان از محصولات غذایی دارند و بر احتمال خرید تأثیر می گذارد. مطالعه جدیدی که توسط الزویر منتشر شده‌ است اثر طراحی بسته‌ بندی شکلات بر علاقه حسی و تمایل به خرید را ارزیابی می‌کند. محققان دریافتند که شرکت کنندگان نسبت به بسته بندی ارتباط عاطفی قوی تری نشان می دهند تا طعم شکلات. این مطالعه نتیجه گرفت که در حالی که سلیقه عامل اصلی در تعیین خریدهای بعدی است ، درک ذائقه تحت تأثیر احساسات برانگیخته شده از بسته بندی قرار می گیرد. با دستگاه  بسته بندی شکلات ماشین سازی مسائلی می توانید جذاب ترین و جدیدترین بسته بندی را برای شکلات انجام دهید و فروش محصول خود را با بسته بندی متفاوت به طور چشمگیری افزایش دهید.

دستگاه بسته بندی شکلات

تفاوت در درک چگونگی مصرف کنندگان نشانه های ذاتی محصول – مانند عطر و طعم ، عطر و بافت – که با سیستم های حسی و ادراکی همراه است ، و چگونگی درک نشانه های خارجی مانند مواد بسته بندی ، اطلاعات ، نام تجاری و قیمت متفاوت است که با مکانیسم های شناختی و روانی همراه هستند.  اطلاعات ارائه شده از طریق بسته بندی می تواند انتظارات مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد و وقتی تجربه حسی آنها تأیید شود یا تأثیر اولیه آنها را تأیید نکند ، بر پاسخ عاطفی آنها تأثیر می گذارد. محققان مشخص کردند که چگونگی بسته‌ بندی بر علاقه یک مزه تاثیر می‌گذارد، بررسی احساسات برانگیخته توسط بسته‌ بندی و شکلات, و تعیین اینکه آیا این عوامل بر تمایل به خرید تاثیر دارند یا خیر. از هفتاد و پنج شرکت کننده (25-55 سال ، 59 درصد زن) خواسته شد شکلات را تحت سه شرط ارزیابی کنند: آزمون چشایی کور شکلات. مفاهیم بسته بندی و بسته بندی شکلات. شکلات های یکسان و همانند هم در شش طرح بسته بندی مختلف بسته بندی شده بود که نشان دهنده مفاهیم جسورانه ، سرگرم کننده ، مفاهیم ویژه ، سالم و مفهوم کلی بود. در هر مرحله, از شرکت کنندگان خواسته شد تا نمونه‌ها را با واژه‌نامه اصطلاحات مبتنی بر احساس پیوند دهند.

چقدر شرکت کنندگان دوست داشتند مزه شکلات را براساس طرح‌های بسته‌ بندی مختلف تحت ‌تاثیر قرار دهند، به خصوص وقتی که انتظارات ایجاد شده توسط ماشین بسته‌ بندی برآورده نشدند. شرکت کنندگان کلمات احساسی قوی تر را برای تعریف بسته بندی ، نسبت به آنچه که در هنگام توصیف آنچه که به طور کورکورانه شکلات را مزه می‌کردند، انتخاب کردند. محققان دریافتند که بین علاقه به بسته‌بندی و طعم شکلات که در بسته‌بندی پیچیده شده با عباراتی مثبت مانند شاد, سالم, سرگرمی, آرامش, آرامش, پیشرفت, باهم بودن، تعادل، هیجان و دوستی, همبستگی مثبت متوسطی وجود دارد. ارتباط شرکت کنندگان از احساسات مثبت با بسته بندی تأثیر مستقیمی بر قابل قبول بودن شکلات داشت.

 

“حدود 60 درصد از تصمیمات اولیه مصرف کنندگان درباره محصولات فقط با قضاوت بسته بندی در فروشگاه ها گرفته می شود. در نتیجه، یافته‌های ما بینش مهمی را ارایه می‌دهد که می تواند در طراحی محصول و توسعه برای کنترل ویژگی های درونی و بیرونی محصول با افزایش وابستگی عاطفی به محصولات غذایی مورد استفاده قرار گیرد.” محققان خاطرنشان كردند كه شركت كنندگان در هنگام خوردن در شرايط كور، طعم نمونه ها را بيشتر ترجيح مي دهند، بر خلاف ارزيابي آنها پس از ارزيابي بسته بندي، و اين طعم هزينه هاي بعدي را هدايت مي كند. این تحقیق رویکردی نظم و انضباطی را با ترکیبی از علوم حسی و مصرف کننده و همچنین ارزیابی های مبتنی بر روانشناسی و فیزیولوژی ارائه کرده است که برای درک پاسخ ضمنی مصرف کنندگان برای برآورده کردن انتظارات محصولات در بازار مهم است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *