اهمیت بسته بندی تجهیزات پزشکی

اهمیت بسته بندی تجهیزات پزشکی

به هر وسیله، ابزار، دستگاه، سامانه و لوازم آزمایشگاهی و پزشکی که برای یک یا چند هدف پزشکی مانند تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده می شوند تجهیزات پزشکی می گویند که هر یک از این تجهیزات پزشکی با هدف خاصی توسط سازندگان آن طراحی و تولید می شوند.

کلیه این ابزارها و وسایل به طور مستقیم با سلامتی انسان ها در تماس است بنابراین بهداشتی و استریل ماندن آن ها از مرحله تولید تا رسیدن به بیمارستان ها و کلینیک ها به هنگام نگهداری و حمل و نقل امری بسیار مهم است. که این امر مهم تنها با بسته بندی مناسب امکان پذیر است. از جمله این تجهیزات پزشکی می توان به ماسک، دستکش، آبسلانگ، شیشه آزمایشگاهی، اپلیکاتور، ست سرم، قطره چکان، گاز استریل، باند پزشکی، لباس بیمارستانی، بی بی چک، دماسنج طبی، ساکشن دندان، ظرف ادرار و … اشاره کرد.

در فضای رقابتی صنعت تجهیزات پزشکی، بسته بندی به صورت استریل و استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است. بسته بندی بهینه می تواند اثر بخشی محصول را حفظ کند و ماندگاری آن را افزایش دهد. مهم ترین نکته در هنگام بسته بندی تجهیزات پزشکی توجه به سلامت و ایمنی فرد مصرف کننده است چرا که در صورت آسیب دیدگی کالا ممکن است به فرد آسیب برساند. همچنین ممکن است در حین حمل و نقل به مامور پست نیز صدمه بزند. در حالت کلی بسته بندی تجهیزات پزشکی باید غیر سمی، بدون بو، فاقد حفره، ترک و چین و سازگار با محیط باشد. بسته بندی نه تنها محصول را از آلودگی یا آسیب محافظت می کند، بلکه اطلاعات مهم محصول را نمایش می دهد و به نوعی بازاریابی نیز انجام می دهد.

وزارت حمل و نقل ایالات متحده قوانینی برای حمل و نقل لوازم پزشکی، به ویژه بسته بندی آن ها تنظیم کرد. به هنگام حمل و نقل این نوع کالاها باید اطمینان داشته باشید که بسته بندی شما از این استانداردها برخوردار باشد.

بسته بندی تجهیزات پزشکی اغلب در شرایط و مکانی کاملا استریل و تمیز انجام می شود اما این نقش بسته بندی است که کالا را تا زمان استفاده استریل نگه دارد. انتخاب صحیح دستگاه بسته بندی تجهیزات پزشکی یک تصمیم حیاتی و در عین حال پیچیده است که آمارها نشان می دهد که این امر به درستی انجام نمی شود.

ماشین سازی مسائلی با طراحی و تولید دستگاه های بسته بندی تجهیزات پزشکی مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا به بسته بندی کاملا بهداشتی و اصولی می پردازد که مانع از ورود هر گونه آلودگی به داخل بسته می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در تماس باشید: 03135723006

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *