صابون و اهمیت بسته بندی آن

صابون و اهمیت بسته بندی آن

چربی ها و روغن ها، که ممکن است از منابع حیوانی، گیاهی یا معدنی باشند، به اسیدهای چرب آزاد تجزیه می شوند، سپس با هیدروکسید فلز قلیایی ترکیب می شوند و صابون خام تشکیل می دهند. ماده چرب اصلی در ساخت صابون، پیه می باشد. که مقدار این پیه مصرفی، حدود سه چهارم کل روغن ها و چربی های مصرفی صنایع صابون سازی است و مخلوطی است از گلیسریدهایی که از آب کردن چربی جامد گاوی با بخار بدست می آید.

صابون، نمکی از یک اسید چرب است که در انواع محصولات پاک کننده و روان کننده استفاده می شود. در یک محیط خانگی، صابون ها مواد فعال کننده سطحی هستند که معمولاً برای شستشو، استحمام و سایر انواع خانه داری استفاده می شوند. در محیط های صنعتی، صابون ها به عنوان غلیظ کننده، اجزای تشکیل دهنده برخی روان کننده ها و پیش سازهای کاتالیزورها استفاده می شوند.

بسته بندی صابون به وسیله دستگاه بسته بندی صابون ماشین سازی مسائلی باعث می شود تا آلودگی و گرد و غبار به صابون نرسد و همچنین عطر و رایحه و طراوت آن نیز حفظ شود علاوه بر آن با بسته بندی سلفونی صابون خشک نمی شود و همچنین از رسیدن رطوبت به آن نیز جلوگیری می شود که در حالت کلی مانع از رسیدن آسیب به صابون می شود. با بسته بندی می توان اطلاعاتی همچون مواد تشکیل دهنده، تاریخ تولید و انقضا و یا دستورالعمل های خاص را در اختیار مصرف کننده قرار داد. بسته بندی مناسب اولین گامی است که توسط مشتریان مشاهده می شود و این نکته اصلی است که هر شرکت می تواند با آن اولین برداشت عالی را ایجاد کند.

در ادامه به چند دلیلی که نشان دهنده اهمیت بسته بندی صابون می باشد می پردازیم:

  • محافظت از محصول: بسته بندی با کیفیت، از ساییدگی و آسیب دیدن صابون در برخی مواقع که هنگام حمل و نقل و گذاشتن در پیشخوان فروشگاه و قفسه ها رخ می دهد، جلوگیری می کند.
  • افزایش طول عمر محصول: دوام و کیفیت بسته بندی می تواند ماندگاری کالا را افزایش دهد، همچنین بسته بندی می تواند ضررها و عفونت هایی که ممکن است صابون داشته باشد کاهش می دهد.
  • نمایش اطلاعات مهم از کالا: بسته بندی باید به گونه ای باشد که بتواند به مشتری آگاهی بدهد و ارتباط برقرار کند. چرا که مشتری آگاه و وفادار خواهد بود.
  • ظاهر ماهرانه و ایجاد بازاریابی: بیشتر مشتریان ترجیح می دهند کالایی را خریداری کنند که به نظر جذاب و ماهرانه برسد.
  • بسته بندی یک مارک تجاری است: طراحی بسته بندی از عوامل تعیین کننده بر موفقیت در فروش است. بسته بندی صابون باید از تصویر واقعی، ویژگی های آن و پیام رسانی استفاده کند.

برای بسته بندی آسان صابون می توانید از دستگاه بسته بندی مسائلی استفاده کنید که تیم مسائلی شما را در زمینه راه اندازی و استفاده از آن راهنمایی می نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *