اهمیت بسته بندی در تبلیغات محصول

بسته بندی یکی از جنبه های مهم فرآیند توزیع است. زمانی که افراد کالایی را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود خریداری می کنند ، بیشتر نگران آنچه در داخل بسته بندی وجود دارد می شوند تا خود بسته بندی. دلایل زیادی برای استفاده از بسته بندی روی یک محصول معین از قبیل نمایشگر ، راحتی حمل و نقل، فروش ، نگرانی های امنیتی ، محافظت در برابر مانع ، حفاظت فیزیکی ، انتقال اطلاعات ، کنترل بخش بازاریابی و در نهایت کنترل قسمت وجود دارد. بسته‌بندی محصول نقش مهمی در موفقیت بازاریابی یا شکست بسیاری از محصولات به خصوص برای محصولات غیر بادوام ایفا می‌کند.

اهمیت بسته بندی محصول

الف) بسته بندی باید کاربردی باشد

مهمترین اهمیت بسته بندی محصول ، کارایی آن است. جلوگیری از خسارت هنگام انتقال محصول از تولیدکننده به فروشگاه و سپس از فروشگاه به منزل شخصی،وظیفه اصلی بسته‌بندی است. برای بازاریابی محصول خوب به این معنی است که باید عالی به نظر برسد و انتخاب پلاستیک، کاغذ، آلومینیوم و یا برخی مواد دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت بسته بندی محصول در بازاریابی واقعاً قابل درک نیست. بسته‌بندی محصول تولید کننده اغلب در یک بسته زیبا طراحی شده‌است که برای ترغیب مشتریان به خرید محصول و سپس ادامه خرید آن طراحی شده‌است. بخشی از این موضوع این است که شما نمی خواهید مشتریان نه تنها خرید کنند بلکه محصولات را به خانواده و دوستان خود توصیه می کنند. باید همه جوانب بازاریابی محصول را با دقت در نظر گرفت تا نتیجه آن بیشترین تأثیر را داشته باشد.

ب) رنگها بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارد

رنگ مورد استفاده در بسته بندی محصول شما نقش مهمی در تصمیمات خرید مصرف کننده دارد. رنگ های خود را بر اساس آن انتخاب کنید ، زیرا مغز شما به روش های مختلف به رنگ ها واکنش نشان می دهد. به عنوان مثال ، محصولات با بسته بندی سفید ایمنی ، سادگی و خلوص را به شما منتقل می کنند. طبق نظر کارشناسان ، هرچه رنگ بسته بندی محصول بیشتر شود ، محصول پیچیدگی کمتری را پیدا می کند. رنگ‌های دیگر مانند آبی معانی مختلفی دارند ،در کل ، رنگ آبی محبوب ترین رنگ است ، اما این بدان معنی نیست که شما باید رنگ دلخواه را به طور خودکار انتخاب کنید. قبل از تصمیم‌گیری درباره یک طرح رنگ برای بسته‌بندی محصول تان، مهم است که جمعیت شناختی مورد نظر خود را مطالعه کنید.

ج) نام تجاری شما را از دیگران متمایز می کند

محصولات زیادی در بازار که برای توجه مشتری رقابت می‌کنند وجود دارد.یک سوم تصمیم‌گیری مصرف‌کننده صرفاً براساس بسته‌بندی محصول است.بسته‌بندی برند شما باید برجسته و متفاوت از رقیب تان باشد تا موفق شوید. نه تنها طراحی باید  مرتبط با نام محصول باشد، بلکه باید چشمگیر و بسیار متفاوت از چیزی باشد که بسیاری از رقبا ارائه می‌دهند. اغلب خرده فروشان محصولات مشابهی را در قفسه‌های فروش قرار می‌دهند، بنابراین نیاز به جدا کردن محصولات شما از رقابت بسیار  مهم است. یک بسته بندی چشم نواز و خوش ساخت محصول راهی عالی برای انجام این کار است. طراحی باید متفاوت باشد ، در حالی که ممکن است شکل و اندازه بسته بندی مشابه رقابت باشد. سبک ، قلم و رنگ هایی که برای بسته بندی خود انتخاب می کنید به راحتی می تواند محصول شما را از سایر شرکت ها جدا کند. طرح های جدید و خلاقانه مانند جعبه های پلاستیکی شفاف توجه مصرف کننده را به خود جلب می کند و باعث می شود محصول شما از سایرین متفاوت باشد.

د) محافظت از محصول

بسته‌بندی محصول برای حفاظت از محصول داخل بالاترین سطح آن عمل می‌کند. بسته‌بندی باید کالا را در طول بارگیری  بین تاسیسات تولیدی و خرده‌فروش حفظ کند و باید از آسیب دیدن در حالی که محصول در قفسه قرار می‌گیرد جلوگیری به عمل آورد. از این رو بسته بندی محصول باید قابل اعتماد و محکم باشد. اغلب شرکت‌ها محصولات خود را با قفل‌ها و مهره‌ای بسته‌بندی می‌کنندکه از دستکاری و تضمین ایمنی و یکپارچگی محصول جلوگیری می‌کنند. مصرف کنندگان انتظار دارند محصولاتشان دقیقاً مطابق بسته بندی محصولات ایمن و قابل اعتماد در نظر گرفته شود بهترین روش برای اطمینان از همین امر است.

جهت خرید بهترین دستگاه بسته بندی مناسب با محصول خود اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *