اهمیت بسته بندی میوه و مرکبات

اهمیت بسته بندی میوه و مرکبات

هدف اصلی از بسته بندی میوه ها و صیفی جات حفظ محتوای درون بسته بندی در مدت زمان ذخیره سازی، حمل و نقل و انبارداری در برابر فساد داخلی بوده که این اتفاق می تواند یک عمل فیزیکی، شیمیایی و یا زیستی بیولوژیکی باشد.

بسیاری از میوه ها و مرکبات در طول زنجیره تامین و توزیع خراب می شوند و یا از نظر کیفیت زیر حد استاندارد قرار می گیرند. که میزان بالای خرابی محصولات باعث می شود با کمبود محصول و افزایش قیمت آن رو به رو شویم. بسته بندی مناسب می تواند مانع از فساد و رسیدن آلودگی و آسیب به محصول شود و مهمتر از همه رطوبت اضافی میوه و سبزیجات را حفظ می کند در مقابل بسته بندی نامناسب می تواند فساد را تسریع کند.

امروزه در جهان بسته بندی میوه برای نگهداری طولانی مدت از مهمترین مشخصه های پس از برداشت می باشد. متاسفانه با وجود تحولات بسیاری که در صنعت بسته بندی کشورمان رخ داده همچنان صنعت بسته بندی در ایران دارای ضعف است که این موضوع به عوامل مختلفی همچون مسائل فرهنگی و اقتصادی کشور، نبود ماشین آلات مدرن، نا آگاهی نسبت به تاثیر این صنعت در اقتصاد کشور و رشد صادرات مربوط می شود که باعث شده نسبت به این صنعت توجه کمتری شود.

ضعف در صنعت بسته بندی کشور در سال های گذشته منجر به این شده بود که کالاهای غیر نفتی بعد از صادرات مجددا بسته بندی و صادر شوند و چندین برابر قیمت به فروش برسند. همچنین موجب تشدید صادرات فله ای محصولات و فراورده ای با کیفیت کشورمان گردد. که این موارد مانع رشد و پیشرفت در اقتصاد کشور چه در بازار های داخلی و چه بازار های خارجی شده بود. که البته در سال های اخیر اهمیت بسته بندی به خصوص در صادرات مورد توجه واقع شده است که می توان به این نتیجه رسید که جامعه کنونی به درستی به اهمیت بسته بندی پی برده است.

ماشین سازی مسائلی نیز برای اولین بار در ایران توانسته با استفاده از پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی دنیا و به کارگیری مجرب ترین مهندسین و پرسنل در زمینه ساخت ماشین آلات صنعتی بدون کپی برداری از نمونه های خارجی به تولید دستگاه های بسته بندی در زمینه های مختلف بپردازد. از جمله دستگاه های بسته بندی ماشین سازی مسائلی می توان به دستگاه بسته بندی پرتقال، دستگاه بسته بندی بادمجان، دستگاه بسته بندی فلفل دلمه، دستگاه بسته بندی کاهو و سایر میوه ها و صیفی جات و همچنین دستگاه های بسته بندی سایر مواد غذایی مانند دستگاه بسته بندی خرما و نبات تک عددی، دستگاه بسته بندی سمنو، دستگاه بسته بندی باقلوا و … مختلف اشاره کرد. تیم ماشین سازی مسائلی مفتخر است با تولید این ماشین آلات بسته بندی توانسته کشورمان را از کشور های بیگانه بی نیاز سازد و گامی موثر در راستای بهبود امر صادرات و به طور کلی اقتصاد کشورمان بردارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *