بررسی تاثیر بسته بندي بر فروش محصولات غذایی بسته بندي شده

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر بسته بندي بر فروش محصولات غذایی بسته بندي شده بپردازیم. بازاریابی فرایندي است که طی آن نیاز مصرف کننده شناسایی و آنچه این نیاز را ارضا می کند تعیین و ایجاد شده و به گونه اي به دست مشتري می رسد که رضایت وي جلب و روابط بلند مدت و سودمند دوطرفه اي با وي برقرار شود. در هر مرحله از این فرایند تلاش شرکت بر این است که بهتر از رقباي خود عمل نماید به گونه اي که بتواند در بازار سهم بیشتري از مشتري نسبت به رقباي خود به دست آورد .

رفتار مصرف کنندگان به طور کلی می تواند از عوامل متعددي متأثر گردد. صاحب نظران رفتار مصرف کننده این عوامل را به سه دسته عوامل اجتماعی، عوامل موقعیتی و عوامل بازاریابی طبقه بندي می نمایند در ادبیات بازاریابی بسته بندي به عنوان بخشی از محصول و برند در نظر گرفته می شود. در بسته بندي کالاها و فرآورده ها اهداف مختلفی دنبال میشود که مهمترین آن حفظ سلامت کالا از گزند عوامل گوناگون مانند تغییر آب و هوا، ضربه پذیري، فساد پذیري و مسائل زیست محیطی است.

بررسی تاثیر بسته بندي بر فروش محصولات غذایی بسته بندي شده

غالباً آنچه در بسته بندي بیشتر مورد توجه میباشد، بسته بندي کالاها براي مصرف کنندگان نهایی است که تأثیر بسزایی در جلب توجه مشتریان دارد به همین جهت در اینگونه بسته بندي ها، مسأله اطلاع رسانی اهمیت خود را نشان می دهد. باید دقت داشت که انسان تحت تأثیر زیبایی، واژه هاي ساده و محکم، رنگ و تصویر قرار میگیرد و ترکیب بهینۀ این گونه عوامل در طراحی بسته بندي میتواند موفقیت در فروش را براي نگاه تولیدي به ارمغان آورد. حتی کالاهاي کم ارزش با بسته بندي نفیس و زیبا، ایجاد انگیزه براي خریدار میکند. به طور کلی زمانی بسته بندي را میتوان موفق دانست که جاذبه هاي ذیل را داشته باشد: جاذبه کلام ، جاذبه طراحی ، جاذبه حفظ و نگهداري محتوا، جاذبه کمیت و کیفیت مناسب ، جاذبه تبلیغات وجاذبه قیمت .
ماشین سازی مسائلی با فروش ماشین بسته بندی تمام تلاش خود را می کند تا با به روز بودن اطلاعات خود و همگام با بازار جهانی تمامی این امکانات را برای مشتری خود فراهم نماید و با بسته بندی های شکیل و امروزی باعث تمایز محصول شما در مقایسه با محصول رقبا شود به گونه ای که توجه هر بیننده ای را به خود جلب میکند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *