بسته بندی ادویه

بسته بندی ادویه؛ بایدها و نبایدها + نکات مهم

ادویه ها همان مواد پودری یا جامد هستند که به عنوان چاشنی، کیفیت غذای ما را افزایش می دهند و به بهبود سلامتی نیز کمک می کنند. امروزه خرید و فروش ادویه جات یکی از منابع درآمدی کشورها است و نقش مهمی در اقتصاد داخلی و بین المللی ایفا می کند. این صنعت از لحاظ تاریخی یک صنعت پرسود بوده است و هر سال، بیشتر از قبل، توسعه پیدا می کند.

ارزش بازار ادویه بسته بندی شده در حال حاضر، 1.1 میلیارد دلار است و در بخش هایی مانند خرده فروشی و آشپزی خانگی، رشد مداومی را نشان می دهد. بسته‌ بندی ادویه‌ ها به عنوان بزرگ‌ ترین بازار، گسترش یافته و شامل ادویه های مخصوص تهیه مخلوط سس، مخلوط چاشنی خشک و مخلوط ادویه‌ها می‌شود.

تطبیق بسته بندی ادویه با تقاضاها در بازار

اقلام فعلی مورد استفاده برای بسته بندی ادویه شامل انواع بطری ها، شیشه ها، کیسه ها، بگ ها، قوطی ها و موارد دیگر می باشد. از زمان اتفاق شیوع کرونا ویروس، شاهد تغییرات زیادی در آشپزی خانگی و رستورانی بوده‌ایم که این امر باعث افزایش تقاضا برای ادویه‌های مرغوب و لذیذ شده است.

با ادامه افزایش مصرف ادویه جات از سوی مصرف کنندگان، خریداران عمده یا شرکت های بسته بندی، باید مواد بسته بندی ادویه را برای حفظ کیفیت، ایمنی و عرضه با این نیازها تطبیق دهند. اگر می‌خواهید تاکتیک‌های بسته‌بندی انواع ادویه جات تولیدی را بهبود ببخشید یا تقویت کنید، بایدها و نبایدهای مهم در بسته‌بندی این چاشنی های متداول را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آنچه مسلم است اینکه با خرید بهترین و جدیدترین دستگاه های بسته بندی انواع ادویه می توانید این صنعت را به خوبی پوشش بدهید. بسته بندی مواد پودری از جمله همین چاشنی ها، تأثیر زیادی در فروش آنها خواهد داشت.

ظرف مناسب برای ادویه های خود را انتخاب کنید

بسته بندی ادویه

بسته بندی ادویه

چه یک تجارت عمده فروشی داشته باشید یا خریدار جزئی ادویه باشید، انتخاب ظرف مناسب برای ادویه ها برای حفظ کیفیت و حفظ یکپارچگی محصول، قبل از ورود به قفسه های فروشگاه ها، بسیار حیاتی است. دسته بندی ادویه های امروزی می تواند بر اساس مخلوط ها و محل تهیه آن ها متفاوت باشد، که می تواند انتخاب بهترین ظرف برای بسته بندی را به یک فرآیند دقیق تبدیل کند.

بسته بندی ادویه می تواند شامل پودر ادویه کامل، مخلوط خشک یا گیاهان دارویی برای دستور العمل های مختلف باشد، به این معنی که نوع بسته بندی مورد استفاده باید با نوع ادویه ای که می فروشید مطابقت داشته باشد. فضای خالی داخل ظرف می تواند رطوبت و هوا را وارد محصول کند که این، محتویات ادویه را در حین حمل و نقل یا در قفسه ها تغییر می دهد.

در حال حاضر، در صنعت بسته بندی انواع ادویه، گزینه های رایج می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ظروف دهانه گشاد پلاستیکی یا شیشه ای
  • ظروف شیشه ای که همراه با قاشق هستند
  • ظروف مات
  • شیشه های مربعی، گلدان عسلی یا شیشه مستطیلی شکل

برخی از اقلام محبوب در بازار وجود دارند که بیشتر از سایرین مورد استقبال قرار می گیرند. اکثر کسب و کارها، ظروفی با اندازه کوچکتر و ارزش بالاتر را انتخاب می کنند تا از نظر زیبایی شناسی، جذاب تر به نظر برسد. از آنجایی که مصرف‌کنندگان به دنبال راه ‌حل ‌ها و گزینه‌های سازگار با محیط ‌زیست هستند، بهتر است گزینه‌های پایداری را برای ارتقای برند خود و بهبود تأثیرات زیست‌محیطی خود بر روی جهان در نظر بگیرید.

ثابت شده است که بسته بندی شیشه ای برای ادویه جات، گزینه ای کارآمد و سازگار با محیط زیست است که به کسب و کارها اجازه می دهد با بسته بندی های ادویه، ایده های خلاقانه ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: دستگاه بسته بندی توزین دار چیست و چه کاربردی دارد؟

برچسب زنی روی بسته بندی ادویه اهمیت دارد

برچسب ها جزء حیاتی محصول بسته بندی ادویه هستند که نام تجاری، نوع ادویه و اطلاعات مربوطه، مانند مواد تشکیل دهنده را به خریدار منتقل می کنند. می دانیم که با افزایش دما و تفاوت در روش های حمل و نقل، مواد مورد استفاده برای آماده سازی و تزئین ادویه ها می تواند به طور قابل توجهی بر ظاهر کلی محصول تأثیر بگذارد.

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، بسته بندی شیشه ای به دلیل دوام، پایداری و توانایی آن در تازه نگه داشتن محصولات، همچنان به عنوان یک ماده بسته بندی خوب برای ادویه جات برتری دارد.

در اینجا چند نمونه از برچسب هایی که برای بطری ها و شیشه ها مناسب هستند آورده شده است:

وینیل: ماده ای قوی و انعطاف‌پذیر که به راحتی می‌توان آن‌ را برای جا دادن بطری‌ها و شیشه‌های مختلف قالب‌گیری کرد.

BOPP: نوعی از پلی پروپیلن است، که در برابر آب و روغن بسیار مقاوم بوده و برای تماس غیر مستقیم با مواد غذایی، ایده آل است.

پلی پروپیلن: گزینه ای مقرون به صرفه تر نسبت به وینیل است و در برابر رطوبت، روغن و چربی، مقاومت خوبی دارد.

پلی استر: یک ماده ایده آل و یک انتخاب عالی برای شرایط تحمل گرمای زیاد و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض عناصر مختلف است.

کاغذ: کاغذ برای برچسب زنی می تواند بافت و رنگ را برای برندسازی سفارشی روی بسته ادویه ها ارائه ‌کند، اما در برابر عناصر، بادوام نیست مگر اینکه لمینت شود.

ملاحظات دیگر برای بسته بندی ادویه

کاغذ، پلاستیک، نقش برجسته، کاغذ ضد رطوبت، تنها چند نوع برچسب هستند که باید برای بسته بندی ادویه ها در نظر بگیرید، اما باید همیشه محیطی را که مستقیماً بر محصولات شما تأثیر می گذارد (رطوبت، گرما، روغن و غیره) نیز در نظر داشته باشید.

همانطور که در حال تهیه و جمع آوری گزینه های مختلف بسته بندی انواع ادویه برای خرید عمده هستید، فراموش نکنید که در مورد مجوزها تحقیق کنید و با مقررات FDA آشنا شوید. FDA، در مورد انواع درج اطلاعات مورد نیاز یا حقایق تغذیه ای، استانداردهایی را بیان می کند.

بسته بندی و بازاریابی ادویه جات

بسته بندی ادویه

بسته بندی ادویه

هنگامی که روی مواد بسته بندی ادویه کار می کنید، می خواهید طراحی بسته بندی و برچسب های محصولات خود را برای کمک به بازاریابی بهتر انجام دهید. ما قبلاً در مورد اینکه چگونه نوع برچسب می‌تواند بر بسته‌بندی یک محصول تأثیر بگذارد و بالعکس، بحث کرده‌ایم، اما جنبه برندسازی طراحی برچسب، داستان متفاوتی است. هنگام خرید مواد بسته بندی انواع ادویه جات مختلف، باید در نظر داشته باشید که چگونه می توان آنها را برای مصرف کنندگان به بازار عرضه کرد.

برخی از اشکال، اندازه‌ها و بسته‌بندی‌هایی که از نظر زیبایی شناختی، جذاب به نظر می‌رسند ممکن است تأثیر متفاوتی بر مصرف‌کننده داشته باشند. مصرف کننده مدرن امروزی، تحت تأثیر افراد مشهور، رسانه ها و فروشگاه های خانه و کالا قرار می گیرد تا تصمیم خود را برای خرید، محدود کند.

اگر می خواهید ادویه های بسته بندی شده پرطرفدار را به بازار عرضه کنید، معیارهای زیر بسیار اهمیت دارند:

  • متن یا نوشته های روی بسته بندی ها
  • طرح رنگی روی بسته بندی
  • ترکیب طرح روی بسته بندی با بطری ها
  • طول و عرض بطری ها

در حالی که تهیه مواد بسته بندی مناسب برای ادویه می تواند به موفقیت تجارت کمک کند، توانایی خرید مواد اولیه نیز مهم است. تحقیق کنید که چه نوع بسته بندی در صنعت امروزی، مرسوم یا محبوب است، شاید شیشه های فلزی با درب شیشه ای، بازار فروش بیشتری نسبت به ظروف چوبی داشته باشند. با تیم بازاریابی خود همکاری کنید. این باعث می شود تیم بازاریابی، اطلاعات دقیقی را به تیم فروش بدهد و این بر انتخاب نوع و طرح بسته بندی ها بسیار اثر می گذارد.

بسته بندی های ادویه باید مخاطب پسند باشد و آنها را به خرید تشویق کند. اگر فکر می کنید آماده ورود به این کسب و کار پرسود هستید، همین حالا دست به کار شوید. با خرید خط تولید بسته بندی چاشنی و ادویه، بهترین دستگاه بسته بندی ادویه ها را در اختیار بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *