بسته بندی به عنوان منبع اطلاعات مواد غذایی

بسته بندی به عنوان منبع اطلاعات مواد غذایی برای مصرف کنندگان

تنوع محصولات غذایی معامله شده در بازار، نیاز به ارائه اطلاعات کامل و قابل اعتماد به مصرف کنندگان در مورد محصولات فروخته شده را ایجاد می کند. بسته بندی به عنوان پوششی برای محافظت از محصولات در فرآیند توزیع، حمل و نقل یا نگهداری شناخته می شود. در حال حاضر، به طور فزآینده ای به یک روش موثر برای ارتباط با محیط تبدیل شده است. طراحی مناسب بسته بندی محصول بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی است و اولین تماس مصرف کننده با یک محصول بیشتر از طریق بسته بندی صورت می گیرد و بر اساس اطلاعات ، مصرف کننده ممکن است در مورد خرید یا عدم خرید آن تصمیم بگیرد. در این مقاله ماشین سازی مسائلی تولید کننده انواع ماشین های بسته بندی قصد دارد نگرش ها و رفتار های مصرف کنندگان را نسبت به بسته بندی محصولات غذایی مورد بررسی قرار دهد.

مفهوم بسته بندی مواد غذایی:

به گفته کارشناسان، یک بسته بندی مناسب باید شامل ویژگی های زیر باشد:

  • حفاظت از محصول در زمان نگهداری، حمل و نقل و استفاده از آن و همچنین حفاظت از محیط زیست در برابر اثرات مضر احتمالی محصول
  • ساده سازی تولید، حمل و نقل و فروش و استفاده از محصول
  • ارائه اطلاعات لازم در مورد یک محصول و مهم تر از همه مفید بودن اطلاعات برای مصرف کننده
  • تأثیر روان شناختی آن بر مصرف کننده از طریق ارائه محصول مناسب

بدین منظور تولید کنندگان داخلی و خارجی می توانند از دستگاه های بسته بندی مواد غذایی، طراحی شده توسط ماشین سازی مسائلی جهت ارائه بهترین بسته بندی ها به مصرف کنندگان خود استفاده کنند.

بسته بندی به عنوان رسانه ای در مورد محصولات غذایی:

درک اطلاعات نشان داده شده روی بسته بندی یک فرایند چند بعدی است که شامل انتقال اطلاعات (وجه شناختی)، القای احساسات (وجه عاطفی) و کارایی (وجه رفتاری) است. در صورت ارائه صحیح این مراحل، محصول شما در لیست محصولات دیگر با در نظر گرفتن کیفیت، قیمت و همچنین نام تجاری آن قرار می گیرد و میل به خرید محصول را در مصرف کننده برمی انگیزد.

برچسب گذاری نقش مهمی در تجارت مواد غذایی ایفا می کند و منبع اطلاعاتی برای مصرف کننده و سایر شرکت کنندگان در زنجیره تهیه و توزیع است. برچسب محصولات غذایی باید شامل اطلاعات مفید زیر باشد:

  • نام محصول غذایی (نام تجاری محصول و گروه محصول)
  • لیست و مقدار مواد تشکیل دهنده (به ترتیب رو به کاهش)
  • مواد یا حساسیت زا
  • تاریخ تولید و انقضا محصول
  • شرایط توصیه شده برای نگهداری و مصرف
  • آدرس واحد تجاری (تولید کننده ، وارد کننده)
  • دستورالعمل استفاده (تهیه و مصرف)
  • اطلاعات تغذیه و اطلاعات مربوط به ارزش انرژی (چربی و اسیدهای چرب اشباع، کربوهیدرات ها و قندها، پروتئین ها، نمک)

بسته بندی به عنوان منبع اطلاعات

اطلاعات روی برچسب ها اغلب توسط مصرف کنندگان به عنوان ضمانت کیفیت محصول یاد می شود و به دلیل افزایش آگاهی بین رژیم غذایی و سلامتی، مصرف کنندگان را وادار می کند تا در هنگام خرید محصولات غذایی به دنبال اطلاعات تغذیه ای باشند و به انتخاب درست جهت خرید کمک برسند.

جنبه های اطلاعاتی بسته بندی محصولات غذایی از نظر مصرف کننده

تنها یک بسته بندی مناسب طراحی و تولید شده تضمین می کند که کیفیت محصول در حین حمل و نگهداری کاهش نمی یابد و اطلاعات موجود در بسته بندی به مصرف کننده کمک می کند تا انتخاب صحیحی برای خرید داشته باشد. با نظرسنجی از تعدادی مصرف کنندگان محصولات بسته بندی شده با سنین و جنسیت مختلف، مشخص شد که مصرف کنندگان جوان بیشتر به عملکردهای زیست محیطی و تجزیه زیستی بسته بندی ها علاقه مند هستند (ایمنی برای محیط زیست، آسیب نرسیدن به لایه ازون با پسماند آن ها و قابلیت بازیافت بسته بندی). در حالی که مصرف کنندگان بالای 50 سال که گروه پاسخ دهندگان غالب بودند و عملکرد اطلاعات را در اولویت قرار می دادند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *