ربات های پر سرعت برداشت کننده

ربات های پر سرعت برداشت کننده در بسته بندی مواد غذایی

ربات های پر سرعت برداشت کننده در بسته بندی مواد غذایی

ربات های کنترل شده چشمی دار به عنوان یکی از ابزار های صنعتی کاربردی در حال گسترش است و در حال حاضر عملکرد بسیار موفق و کاملی در زمینه بسته بندی مواد غذایی انجام می دهند. در نمایشگاه ماشین آلات صنعتی و بسته بندی، ردیفی از هشت ربات FlexPicker کروسان های پخته شده را از نوار نقاله خروجی فر انتخاب کرده و آنها را بر روی نوار نقاله های هشت دستگاه بسته بندی قرار می دهند.

در این مقاله ماشین سازی مسائلی سعی دارد در پیشرفت تکنولوژی و صنعت بسته بندی گام کوچکی برداشته تا در آینده ای نزدیک ربات های برداشت کننده بتوانند سرعت و کیفیت بسته بندی را بالا ببرند.

این روبات ها توسط چشمی مبتنی بر سیستم Cognex مکان دقیق هر کروسان را جهت یابی می کنند و در همان زمان محصول را بازرسی و کنترل می شود تا هرگونه محصولی که دچار آسیب دیدگی یا مشکل است، از خط بسته بندی خارج شود. سرعت عمل تشخیص و جمع آوری این ربات ها به نوبه از سیستم بینایی و حرکتی انسان بالاتر است. سیستم Cognex، بسته به سرعت کامپیوتر و پیچیدگی پردازش، تصاویر را در 50 میلی ثانیه به دست آورده و به کامپیوتر منتقل می کند.

ربات های پر سرعت برداشت کننده

ربات ها و چشمی ها همگی توسط نرم افزار PickMaster کنترل می شوند. این نرم افزار، مواد غذایی را روی نوار نقاله ها ردیابی می کند، کار جمع آوری را بین ربات ها توزیع کرده و مختصات را پس از تایید کیفیت، از دوربین ها به ربات ها فرستاده تا حرکت بازوها انجام شود. در صورتی که یکی از ربات ها به طور موقت از کار بیوفتد، کار را بین بقیه ربات های سالم پخش کرده و کمبود را جبران می کند.

IRB340 یا FlexPicker، ظاهری شبیه به عنکبوت در طرح “دلتا” دارد. ربات کمک بسته بندی FlexPicker، سریع ترین ربات جهان با ظرفیت حداکثر 150 برداشت در دقیقه است و به صورت 24 ساعته توانایی کار دارد. با این حال، سرعت کاربرد چندانی ندارد مگر اینکه با دقت حرکت همراه باشد. FlexPicker دارای دقت مکان یابی 0.1 میلی متر و دقت زاویه ای 0.4 درجه است. سرعت بالای FlexPicker به سبب ساختار فیبر کربن بازو ها، نسبت به وزن بالا قطعات مستحکم است و به آسانی حرکت می کنند و دقت بالای آن از طراحی دلتا ناشی می شود. FlexPicker می تواند از فاصله 300 میلی متری به صورت عمودی و در یک فضای دایره ای با قطر 1130 میلی متر به صورت عمودی حرکت کند. جدید ترین کنترل کننده این دستگاه، IRC5 قابلیت ردیابی تسمه نقاله متحرک با دقت بالا دارد تا مواد غذایی به طور دقیق در جای خود نگه داشته شوند.

FlexPicker در دمای 0 تا 52 درجه سانتی گراد بدون هیچ گونه مشکلی کار می کند. مزیت مهم این دستگاه (بسته بندی کروسان) استفاده از ربات ها در حداقل و حداکثر دما است به طوری که کار طولانی مدت برای انسان در این شرایط مشکل می باشد. به عنوان مثال، از آن برای بسته بندی پنیر در یک تولیدی لبنیات که به طور مداوم در دمای 5 درجه سانتی گراد عمل بسته بندی انجام می گیرد، استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *