بسته بندی ساندویچ های سرد

بسته بندی ساندویچ های سرد

بسته بندی ساندویچ های سرد

امروزه به دلیل زندگی شهرنشینی و مدرنیته شدن جامعه کنونی، گرایش به غذاهای آماده از جمله ساندویچ های سرد افزایش پیدا کرده است. در واقع عواملی چون اشتغال زنان، کمبود وقت، فاصله زیاد بین محل کار و منزل، بالا رفتن میزان تحصیلات، توسعه اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی سبب افزایش رغبت انسان امروزی به خصوص قشر جوان به غذاهای فوری شده است.

ساندویچ سرد یک غذای سرد آماده مصرف می باشد که در واقع ترکیب یکی از مواد غذایی چون کالباس، فیله و ناگت مرغ، ژامبون، تن ماهی، پنیر و سبزی و… در میان نان ساندویچ می باشد و یک میان وعده عالی یا حتی یک وعده غذایی اصلی مناسب برای محل کار، مدرسه و یا منزل می باشد.

برای تهیه و بسته بندی ساندویچ های سرد لازم است تا تمام نکات و اصول صحیح بهداشتی رعایت شود همچنین به دلیل فسادپذیر بودن مواد غذایی استفاده شده در ساندویچ سرد برای نگهداری این دسته از مواد غذایی لازم است تا از روش ها و تکنیک های نوین متناسب با هر ماده غذایی استفاده شود. در واقع هدف اصلی از بسته بندی مواد غذایی افزایش طول عمر نگهداری محصول می باشد. همچنین باعث حفظ محصول از عوامل فساد درونی و بیرونی، حمل و نقل آسان، مشتری پسندی و بازاریابی، طول عمر، استحکام و… نیز می شود.

از روش های موثر نگهداری تزریق مخلوط گازی نیتروژن، اکسژن و دی اکسید کربن به داخل بسته محصول می باشد. سپس بعد از بسته بندی به صورت سرد نگهداری و عرضه می شود. بررسی ها نشان داد با افزایش مقدار اکسیژن موجود در بسته باعث افزایش سرعت رشد باکتری ها، کپک ها و مخمرها هنگام نگهداری محصول می شود و بالعکس با افزایش مقدار دی اکسید کربن این سرعت کاهش پیدا می کند.

تیم متخصص ماشین سازی مسائلی با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی، دستگاه بسته بندی پیلوپک را به جهت بسته بندی ساندویچ سرد و فرآورده های گوشتی چون ماهی، مرغ، همبرگر طراحی و تولید کرده اند که دستگاه بسته بندی ساندویچ سرد مجهز به سیستم تزریق گاز می باشد که مانع از رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها می شود. بسته بندی توسط این دستگاه ها کاملا اصولی و صحیح صورت می گیرد که مانع از فساد و آلودگی ساندویچ می شود و سلامت و کیفیت محصول را تا رسیدن به دست مصرف کننده تضمین می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *