بسته بندی ماهی

بسته بندی ماهی

هدف از بسته بندی مواد غذایی جلوگیری از تخریب مواد غذایی توسط عوامل فیزیکی، آلاینده های شیمیایی، آلودگی میکروبی و حفظ کیفیت محصول در طول زمان نگهداری محصول می باشد. بسته بندی باید مانع از تبادل رطوبت، اکسیژن، دی اکسید کربن و ترکیبات آروماتیک شود. پلاستیک، شیشه و فلزات از جمله موادی هستند که معمولا در بسته بندی ها استفاده می شوند. برای مواد غذایی بیشتر از بسته بندی های پلاستیکی استفاده می شود چرا که پلاستیک ها ویژگی هایی چون چگالی کم، فرآیندپذیری خوب، حجم تولید بالا، هزینه کم و ویژگی های دیگری که برای یک بسته بندی لازم می باشند را دارا می باشند.

ماهی و آبزیان ویژگی های خاص و ارزش غذایی بالایی دارند که این ماده غذایی با ارزش حساس بوده و به سرعت کیفیت خود را از دست می دهند. میکروارگانیسم ها و اکسایش چربی و پروتئین از مهم ترین عوامل افت کیفیت گوشت و فرآورده های گوشتی می باشد. کیفیت و ویژگی های ایمنی گوشت به مواد بسته بندی و فرآیند بسته بندی آن بستگی دارد.

امروزه بسته بندی هوشمند یکی از بسته بندی هایی است که مورد علاقه پژوهشگران و تولیدکنندگان می باشد، این بسته بندی نوعی از بسته بندی مواد غذایی می باشد که از ورود عوامل خارجی به داخل ماده غذایی جلوگیری می کند و با عملکرد بهینه از غذا نیز محافظت می کند. این بسته بندی ها ترکیبات مضری را که به هنگام نگهداری ماده غذایی تولید می شوند را جذب می کند یا برخی ترکیبات چون نگهدارنده ها، طعم دهنده ها و آنتی اکسیدان ها را به ماده غذایی می افزاید. از ترکیباتی با ویژگی آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی در بسته بندی های مواد غذایی بیشتر استفاده می شود.

ماشین سازی مسائلی با زیر بنایی بالغ بر 10000 مترمربع و با به کارگیری مهندسین مجرب در زمینه ساخت ماشین آلات بدون کپی برداری از نمونه های خارجی توانسته خود را از سایر رقبا متمایز سازد و با طراحی و تولید دستگاه بسته بندی در زمینه مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، قطعات و اجناس با اشکال و ابعاد مختلف و… گام به سزایی برای پیشرفت کشورمان برداشته و از کشورهای بیگانه بی نیازمان ساخته است.

به دلیل اهمیت بسته بندی ماهی و کلیه آبزیان طبق آنچه در بالا گفته شد و همین طور فراهم شدن بستر صادرات آبزیان استفاده از دستگاه های بسته بندی مدرن مورد استقبال قرار گرفته است که دستگاه های بسته بندی ماشین سازی مسائلی قابلیت بسته بندی ماهی به صورت کامل و یا تکه تکه شده را دارند. سیستم تزریق گاز تعبیه شده در این دستگاه ها ماندگاری محصولاتتان را افزایش می دهد و از فساد آن جلوگیری به عمل می آورد.

برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما در بخش فروش در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *