طرح بسته بندی تنباکو

طرح بسته بندی تنباکو

تعدادی از دانشمندان فعال در زمینه بازاریابی، بسته بندی را بعد از جنس محصول، قیمت، مکان و ترویج فروش رکن پنجم آمیخته بازاریابی می دانند. بسته بندی به معنای طراحی، تولید و ایجاد یک ظرف یا پوشش برای محصول می باشد که در واقع باید محصول را شرح دهد و با ظاهر خود خریدار را نسبت به قابل اعتماد بودن محصول متقاعد کند.

تصمیم خرید مصرف کننده به بسته بندی و ویژگی های آن بستگی بسیار زیادی دارد. مشخصه هایی مانند رنگ بسته بندی، تصویر زمینه، مواد بسته بندی، سبک قلم، طراحی بسته بندی، اطلاعات چاپی و نوآوری به عنوان عوامل پیش بینی کننده در نظر گرفته شده است.

البته برای بسته بندی دخانیات مقامات بهداشت عمومی در کانادا در سال 1994 میلادی پیشنهاد هایی برای بسته بندی ساده محصولات دخانیات ارائه دادند. کمیته پارلمانی شواهد را بررسی کرد و نتیجه گرفت که حذف کلیه مارک ها و تبلیغات از محصولات دخانیات، معروف به “بسته بندی ساده”، می تواند گامی منطقی در استراتژی کلی برای کاهش مصرف دخانیات باشد. که در سال 2012 میلادی، استرالیا اولین کشور در جهان بود که قوانینی را که نیاز به بسته بندی ساده برای توتون و تنباکو داشت، اجرا و به سایر کشورها معرفی کرد.

بعد از آن فرانسه بسته بندی ساده و استاندارد توتون و تنباکو را از 1 ژانویه 2017 اجرا کرد و چندین کشور دیگر نیز قصد اجرای آن را دارند. در حال حاضر دولت و کمیسیون اروپا در حال رایزنی در مورد معرفی بسته بندی ساده هستند که مورد توجه جدی فرانسه، بلژیک، ایسلند و نیوزیلند قرار گرفته است.

با وجود مطالعات انجام شده برای بسته بندی ساده برخی محدودیت ها وجود دارد زیرا بسته بندی ساده هنوز در هیچ کشوری به طور جدی در دسترس نیست. هنوز تحقیقات برای اینکه تاثیر احتمالی این سیاست را ارزیابی کند ادامه دارد.

ماشین سازی مسائلی با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی و به کارگیری بهترین قطعات، دستگاه بسته بندی تنباکو به صورت اتوماتیک را به دست مهندسین پرتوان ایرانی طراحی و تولید کرده است. در زمان های گذشته پیش از آمدن تکنولوژی بسته بندی تنباکو به صورت اتوماتیک، تنباکو به وسیله پرکن های دستی پر می شد و سپس با یک سلفون به دور آن در انتهای ماشین های بسته بندی افقی قرار می گرفت و بسته بندی می شد.

که با وجود ماشین های بسته بندی تمام اتوماتیک بسته بندی توتون و تنباکو به راحتی و با کیفیت بالا و همین طور بدون هیچ گونه دخالت دست انجام می شود. همچنین دستگاه قابلیت نصب اکسترودر به جهت برش خمیر تنباکو را دارا می باشد که بدون هیچ گونه خطایی به بسته بندی تنباکو در دو وزن 50 گرمی و 250 گرمی می انجامد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *