تاثیر بسته بندی بر صادرات

تاثیر بسته بندی بر صادرات

بسته بندی پوشش یا محافظ برای یک محصول محسوب می شود که باید سلامت کالا را از تولید تا مصرف حفظ و تضمین بنماید. علاوه بر حفظ کالا، بسته بندی تاثیر فوق العاده ای بر مخاطب، فروش و بازاریابی محصول می‎گذارد. با بسته بندی مناسب و با کیفیت می توان در بازارهای فروش خارجی نیز موفق بود که به عنوان عامل بسیار مهمی در افزایش سطح درآمد هر کشوری قابل توجه است. با در نظر گرفتن و بررسی نیازهای بازار خارجی مورد نظر با توجه به فرهنگ، سلیقه و میزان قدرت خرید مردم آن کشور می توان نوع بسته بندی مناسب را مشخص کرد و به راحتی در صادرات درخشید.

علاوه بر موارد ذکر شده لازم است بسته بندی به گونه ای باشد که به هنگام حمل و نقل آسیبی به محصول نرسد و بر کیفیت آن تاثیری نگذارد همچنین حمل و نقل آن به راحتی انجام شود. از دیگر مواردی که اثر مثبت روی صادرات یک محصول دارد درج  نام و آرم شرکت روی بسته بندی کالا می باشد که به شناخته تر شدن محصول بین رقبا منجر می شود.

بنابراین از عوامل مهم تاثیرگذار بر افزایش صادرات محصولات صنعتی بسته بندی صحیح به همراه کیفیت بالای کالا می باشد که در جلب نظر خریداران و مصرف کنندگان چه در داخل کشور چه در بازار های خارجی می باشد.

از هدف های مهم بسته بندی می توان به مواردی چون:

  • حفظ کالا از عوامل فیزیکی مانند ضربه، فشار، حرارت و…
  • لایه و محافظی به جهت عدم ورود گرد و غبار، بخار آب، اشعه های ماوراء بنفش و… به داخل بسته
  • اطلاع رسانی در مورد نحوه استفاده از محصول، انبارش، ترابری و بازیافت بسته
  • ترغیب مشتری و مصرف کننده برای خرید کالا

با این اوصاف، بسته بندی برای بعضی از کالاها همچون مواد غذایی، دارویی و پزشکی امری ضروری می باشد و برای برخی دیگر از محصولات جنبه اطلاع رسانی به جهت چگونگی استفاده از محصول، نحوه حمل و نقل و همین طور بازاریابی برای فروش محصول را دارد.

ماشین سازی مسائلی گامی مهم در راستای رشد صنعت کشورمان برداشته و با طراحی و ساخت دستگاه های بسته بندی براساس تکنولوژی روز دنیا بسته بندی با کیفیت و صحیحی را در اختیار مشتریان می گذارد که مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. ماشین سازی مسائلی با ساخت چنین دستگاه هایی کشورمان را که پیش از این وابسته به کشورهایی چون اسپانیا، آمریکا، آلمان و ایتالیا بوده است بی نیاز ساخته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *