بسته بندی مرکبات با اتمسفر تغییر یافته

بسته بندی مرکبات با اتمسفر تغییر یافته

نیاز به بسته بندی محصولاتی که به دست بشر ساخته می شوند امری مهم است. این نیاز به جهت هویت بخشی، ایمنی، سلامت، امنیت و در نهایت حمل و نقل مورد اهمیت واقع شده است. همچنین مهمترین رکن در معرفی و عرضه محصول، بسته بندی آن می باشد. در واقع اولین برخورد مشتری با محصول از طریق بسته بندی آن است که قبل از خرید می تواند آن را به طور مستقیم بررسی کند. بسته بندی بیشترین اثر را در میزان بازار فروش کالا دارد. حفظ و نگهداری محصول، جذب مشتری و افزایش بازار فروش محصول دو هدف اصلی برای بسته بندی می باشد.

ماشین سازی مسائلی با بهره گیری از بهترین متخصصین و مهندسان مجرب و استفاده از مدرن ترین قطعات به طراحی و ساخت دستگاه های بسته بندی پرداخته است و کشورمان را از بیگانگان بی نیاز ساخته است.

همواره نحوه نگهداری مواد غذایی از جمله مواردی بوده که ذهن بشر را مشغول کرده است و طی سال های متمادی روش های مختلفی به این منظور به کار گرفته شده است. بسته بندی مرکبات نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه سریع الفساد بودن آن و همچنین به دلیل عدم وجود یک سیستم بسته بندی مناسب میزان ماندگاری میوه های صادراتی ایران کوتاه می باشد و صادرات به بازارهای دور دست امکان پذیر نمی باشد.

بسته بندی مرکبات با اتمسفر تغییر یافته

بررسی هایی روی تعدادی از میوه ها صورت گرفته است طی این بررسی تیمار ها شامل سه ترکیب گازی مختلف، دو دمای نگهداری صفر درجه و 5 درجه سانتی گراد می باشند که در یک آزمایش فاکتوریل کاملا تصادفی در 3 مرتبه با یکدیگر مقایسه شدند. از جمله مواردی که مورد بررسی قرار گرفتند میزان درصد کاهش وزن، pH، سفتی بافت میوه، رنگ میوه و مواد جامد محلول بودند. طی بررسی های انجام شده نتایج نشان داد بسته بندی با اتمسفر تغییر یافته در حفظ مشخصه های کیفی بسیار موثر بوده است.

در حال حاضر بسته بندی با اتمسفر تغییر یافته به عنوان یک فناوری پیشرفته و مهم برای نگهداری موادغذایی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. این روش بسته بندی در سال های آینده از روش های بسیار موثر در نگهداری مواد غذایی خواهد بود.

بسته بندی با اتمسفر تغییر یافته به معنای جایگزین نمودن هوای معمولی بسته با یک گاز یا ترکیبی از گازها می باشد. که تاکنون پژوهش های بسیاری در زمینه تاثیر این روش بسته بندی بر مقدار تنفس میوه و سبزیجات شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *